Son mesaj - Gönderen: Recep Ergin - Salı, 01 Kasım 2011 23:40
Sitemizin yeni hali www.gumushane.gen.tr/v2 adresinde test edilmektedir. Lütfen belirli aralıklarla ziyaret ederek, yaşadığınız aksaklıkları ve önerilerinizi admin@gumushane.gen.tr adresinden veya buradaki formdan bize bildirin.
Köşe Yazıları Bölgesi

Köşe Yazıları->Hasan PİR->SAĞLIK HİZMETLERİNDE NEREDEN NEREYE... [ Arama ]

SAĞLIK HİZMETLERİNDE NEREDEN NEREYE...
Başlık SAĞLIK HİZMETLERİNDE NEREDEN NEREYE...
Açıklama -
Mail hasanpir2002@yahoo.com
Siteye Ekleyen Recep Ergin
    Sağlık Bakanlığı’nın yaptığı güzel çalışmaları bu köşede sık sık kamuoyu ile paylaşırız. En azından biz memnuniyetimizi ifade ederiz.

    Diğer kurumlarımızda da güzel çalışmalar oluyor ama sağlık kurumlarımızda olan çalışmaları birebir yaşayarak gördüğümüz için bu kurumumuzu daha çok yazıyoruz.

    Sağlık Bakanlığı hayalleri zorlayan yeniliklere imza atıyor. Alt yapısı ve teknik kadrosu mükemmel bir teşkilat insana güven veriyor.

    Tıp ve tıbbi teknolojideki gelişmelerin neler olduğunu bizim ifademiz zordur. Ama, hizmet boyutunda gelinen noktayı bazen hasta, bazen de hasta yakını olarak birebir yaşadığımız için ifade etmemiz kolaydır.  Bu bağlamda, son zamanlarda yaşanan üç önemli gelişmeyi kısaca hatırlatmak istiyorum.

    “Aile hekimliği” çalışmalarında pilot il olma özelliği de taşımış olan Gümüşhane’de bu uygulama güzel tuttu. “evde sağlık hizmetleri” çalışmalarından ise bu hizmeti alanlar çok memnun. Son olarak uygulamaya konulan “merkezi hastane randevu sistemi” ise yıllardır beklenen modern ve güzel bir hizmet.

    Telefonla randevu alma -merkezi hastane randevu sistemi- üzerinde bir iki hususu belirmekte yarar görüyorum.

    Hasta veya hasta yakınlarının hastaneye gidip yüz yüze randevu almak için geçirdikleri zamanı bir düşünün... Randevudan sonra ise, nasıl olmasa hastaneye geldim, burada bekleyeyim düşüncesiyle tekrar israf olan ikinci bir zaman dilimi… Dar mekânlarda yüzlerce insanın itiş kakışlı poliklinik sırası beklemesi görüntüleri ise çok da şık olmayan görüntülerdi.

    Çok kısa süre önce uygulanmaya başlanan ve ilimiz Devlet Hastanesi’nde de pilot olarak uygulanan telefonla randevu alma sistemi kamuoyunun beğenisini kazanan çok önemli bir yenilik olmuştur.

    182 numaralı telefon yardımıyla Gümüşhane Devlet Hastanesi’nden randevu alan ilk kişilerden biri de benim. Günün her saatinde 182 numaralı telefonu arayabiliyorsunuz. Telefonunuza cevap veren sistem görevlisi çok anlaşılır ve net bir bilgilendirme ve yönlendirmeyle size yardımcı oluyor ve siz randevunuzu evinizden,  işyerinizden, köyünüzden, günün her saatinde hiçbir sorun yaşamadan alabiliyorsunuz.

    Randevu günü randevu saatinden önce nüfus kimlik kartı ile hastane bilgisayar kayıt bölümüne uğrayarak sistemde pasif olarak bekleyen randevunuzu aktif hale getiriyor ve verilen randevu saatinde de poliklinik muayenenizi oluyorsunuz.    Bu şekilde hastaneye girişinizle poliklinik muayenesi oluşunuz arasında geçen zaman sadece 10 – 15 dakika oluyor.

    Her yenilik gibi randevu sisteminin de sağlıklı yürümesi için hasta ve hasta yakınlarının kurallara riayet etmesi çok önemlidir. Gitmeyecekleri randevuları almamalı ve diğer hastaların hak ve hukuklarına riayet etmelidirler.

*    *     *

    Sağlık kurumlarında gelinen bu yüksek kaliteli hizmet standardına rağmen, asıl kalite öncelikle çalışanların hoşgörüsü, mütevazılığı, güler yüzlü oluşuyla gerçekleşmektedir.

    Gümüşhane’deki sağlık kurumlarını öncelikle güzel ve kaliteli kılan tecrübeli, çalışkan güler yüzlü personelidir. Modern tesislerde, bol imkânlar içinde çalıştığı halde “eli bal, yüzü sirke satan” o kadar çok kamu görevlisi tanıdı ki bu millet...

    Bir zamanlar doktorlarımıza soru sorup cevap almak, hasta veya hasta yakınları için en zor olaylardan biriydi. “Ya doktor beni terslerse…” Evet, bunlar maalesef yaşanmış gerçeklerdi…  Gümüşhane’deki sağlık kurumlarında bile pek çok vatandaşımız yıllar önce bu tür olaylarla çokça karşılaşmıştır.

    Kendilerini ulaşılmaz gören, bırakın hasta ve hasta yakınlarını, çevresindekilere bile selam vermeyen, hal hatır sormayan, verilen selamı almayan veya selam vermeyen, meslektaşlarından başkalarıyla diyalog kurmayan ya da kuramayan meslek mensupları nerede, bugün hizmet veren güler yüzlü, diyaloga açık, çevresiyle sosyal ve insani ilişkiler içinde bulunan bir sağlık ordusu nerede?..

    Bulundukları kentte aylarca, yıllarca görev yaptıkları halde, o şehrin esnafının, halkının bir bardak çayını içmeden tayini çıkan pek çok doktorumuz olmuştur.

    Bugüne gelince; eskide yaşananlardan eser kalmamış, güler yüzlü, diyaloga açık, çevresine duyarlı, yolda karşılaştığı hastasının da hasta yakınının da selamını alan, onlara selam veren, hal hatır soran hekimlerimiz gerçekten insana gurur veriyor.  

    Sağlık sektöründe yaşanan bu güzel gelişmeler için gayret gösterenleri tekrar tebrik ediyorum.  Bundan sonra gelişecek güzel gelişmeleri yazacağımız yazılarda buluşmak üzere…

    Güzel günler dileğiyle.
Oyu Puanı: 47 - Ortalama: 2.24

Yorum Gönder Değerlendir Yazdır
Yorumlar

Bilgiler
Burda 2491 Köşe Yazısı Kayıtlı
Enfazla Bakılan: TARİMİZDEKİ KAHRAMAN KADINLAR...
Enfazla Değerlendirilen: TEKNOLOJİ VE İNSAN

Köşe Yazıları Bölgesini Gezen: 6 (0 Kayıtlı Üye 6 Ziyaretçi ve 0 Bilinmeyen Üye)
Görünen üyeler: 0


 


MKPortal M1.1.1 ©2003-2006 mkportal.it
Bu safya 1.42764 saniyede 15 sorguyla oluşturuldu