İl merkezinde minibüs şoförlüğü, servis ve nakliye işleriyle uğraşan Sarı, niçin böyle bir ev yapma ihtiyacı hissettiği sorusuna “Bu uzun bir hikaye” diyerek cevap verirken, 2 ay boyunca imece usulüyle yapımı tamamlanan eviyle birlikte dağlara kavuşacağı günü bekliyor.
Merkeze bağlı Karamustafa köyünden olan Sarı’nın yürüyen evinin hikayesi köyün Ecel Kayası bölgesindeki dağ evinde arkadaşlarıyla otururken, “Bu evin yürüyenini yapamayız mı?” sorusu üzerine başladı.
Önce traktörün arkasında çekme karavan şeklinde planladıkları yürüyen ev projelerini yaptıkları istişareler sonucunda kamyon kasasında gerçekleştirmeye karar veren Sarı, Daltaban sanayi sitesinde eski bir kamyon görünce hemen işe koyuldu.
İlk olarak kamyonu satın alıp teknik ve mekanik bakımlarını köyündeki minik atölyesinde gerçekleştiren Sarı, daha sonra sanayi sitesindeki abileriyle kafa kafaya verip yürüyen evi projelendirmeye başladı.
Son şeklini alana kadar defalarca projeler çizip çöpe attıklarını, sanayideki abilerinden, bu işe yıllarını vermiş arkadaşlarından bilgi ve görüş aldıklarını kaydeden Sarı, “Sanayideki abilerimizin atölyelerinde ayrı ayrı bölümlerini yaptık. Abilerimizin çok emeği var bu arabada. Onlar olmasaydı bu hale de gelmezdi zaten. Her gelen bir fikir verdi. Güzel fikirleri değerlendirdik ve herkesin ortak görüşünde bu hale getirdi” dedi.
Kendisini “doğa aşığı insan” olarak nitelendiren Sarı, Gümüşhane’nin çok güzel ama kıymeti bilinmeyen çok sayıda bölgesi olduğunu belirterek, “Sürekli arayış içerisindeyiz. Bunları birilerinin öncülük yapıp turizme kazandırması lazım. Ecel kayası, Tersun dağı, Hatunoluğu yaylası, Dipsiz göl, Dörtkonak yaylası, Artabel. Bunlar bizim çevremizde gezilecek görülecek yerler” diye konuştu.
Yaptığı aracın Gümüşhane’de ilk olduğunu dile getiren Sarı, ısı yalıtımlı malzemeyle donatılan araçta kışın bile soba yakılarak kalınabileceğini, içerisinde 5 kişilik yatak ve oturma yeri, soba, mutfak dolabı, 200 litrelik su tankı olduğunu, enerji sisteminin ise güneş enerji sistemi, normal elektrik sistemi ve araç aküsünden olmak üzere 3 alternatifli olduğunu söyledi.
Turizme yönelik kullandırabileceği aracını tamamladıktan sonra rotasının ilk olarak kendi köyü olan Karamustafa köyünün meşhur Hatunoluğu yaylası olacağını ifade eden Sarı, yapım aşaması yaklaşık 2 ay süren aracın, kamyon dahil olmak üzere toplam maliyetinin 25 bin lira olduğunu da sözlerine ekledi.
Güncelleme Tarihi: 04 Haziran 2016, 00:22