Son mesaj - Gönderen: Recep Ergin - Salı, 01 Kasım 2011 23:40
Sitemizin yeni hali www.gumushane.gen.tr/v2 adresinde test edilmektedir. Lütfen belirli aralıklarla ziyaret ederek, yaşadığınız aksaklıkları ve önerilerinizi admin@gumushane.gen.tr adresinden veya buradaki formdan bize bildirin.
Köşe Yazıları Bölgesi

Köşe Yazıları->Eyüphan ÖZYURT->SÜMELA ÇELİŞKİLERİ [ Arama ]

SÜMELA ÇELİŞKİLERİ
Başlık SÜMELA ÇELİŞKİLERİ
Açıklama 19 Ağustos 2010 tarihli Gümüşkoza gazetesindeki yazısı
e-Posta eyup29@hotmail.com
Siteye Ekleyen Recep Ergin
    2010 Şubat ayında düzenlenen bir Seyahat Acenteler Birliği gezisinde Beyaz Rusya’ya gidiyoruz. İçlerinden biri, ki hem otel sahibi hem seyahat acentesi sahibi, oteline gelen misafirlerin geçtiğimiz sezon Sümela Manastırında Ayin yapmak istediklerini ama izin alamadıklarını dile getirdi. Yasak olduğu öğrenilen bu konunun tartışmaya açılmasına vesile oldu. Karadeniz Bölge Başkanımız, konu ile ilgili gerekli incelemeleri ve girişimleri yapacağını bildirdi.

Aradan 5-6 ay geçti ve görüyoruz ki Ayin izni çıkmış yüzlerce turist bölgeye akın etmiş ve proje gerçeğe dönüşmüştü. Trabzon esnaf kesiminin 2 günlük bu ayin döneminden 2 milyon dolar üzerinde bir getiri elde ettiği düşünülmektedir. Otelinden taksicisine, minibüsçüden restorancısına kadar geniş bir kitle bu konuda fayda sağlamış ve daha da genişletilerek devam etmesini talep eder olmuş…

Aynı durum bizde olsa çevreler ne tepki verecek sorusunu sormadan cevapları medyaya yansımaya başladı…Hem de çok ilginç çevrelerden ilginç tepkiler geldi. Vay efendim İmera’ya gelirseler ne olur, veyahut gelmesinler kabul etmiyoruz diye naralar atılmaya başlandı. Şimdi bir an aklımdan hükümetin Sümela Ayinine izin vermemesinin yankılarını hayal ediyorum…Bunlar şeriatçı bunlar İran’a gitsinler, Cumhuriyet, özgürlük, tabii yapacaklar ayinlerini,biz özgür bir devletiz ama bunlar şeriatçı gibi naralar atacaklarından da eminim…Gülünç bir durum ama yapacak bir şey yok. Adamlar muhalif olmayı seçmemişler muhalif doğmuşlar. Yada iktidarı hiçbir zaman görememiş olmanın ezikliği içindeler…

Bu turist kafilesi gelsin gelmesin, İmera’da ayin yapılsın yapılmasın çok önemli mi derseniz bence değil…Çünkü buna yapanda yaptıranda ağırlayanda dedikodulardan nasiplenir. Bizim ilimizde bu denli sosyal ve hele hele dini konularda yorum yapmak her halükarda eleştiriye tabiidir. Çünkü bizim topraklarımızda saf kan Türkler ve Müslümanlar dışında kimse yaşamamıştır. Bu topraklarda bu ayinler hiçbir zaman yapılmadığı gibi O kilise ve manastırlar süs için konulmuştur. Osmanlı, Ayin yapanları asmış kesmiştir. Ondan dolayı topraklarımızda ayin yapmak yasaktır…

Zihniyet aynen bu işte…Tam tersini düşünmek aslında bizim görevimiz. Trabzon’dan ziyade bizim önceliğimiz. Çünkü asıl hoşgörüye örnek şehir bizim ilimizdi. Osmanlı döneminde Ermenisinden Rumuna Müslümanından Hristiyanına, herkesin birlikte yaşadığı topraklarda yaşıyoruz. Bu kadar büyük bir mozaik içeren topraklardı buralar…Ama gelin görün ki durumumuz bu şekilde…Muhalefet etmek uğruna tüm ortak paydalarımız yok edilmiş, geçmişimizle çelişir olmuşuz.

Gel gelelim bu ayin meselesini bu kadar kısa sürede Trabzon lobisi nasıl yetiştirdi ve faaliyete geçirdi. Trabzon’un Mecliste kaç vekili var; toplamda 6. Ama Trabzonlu olduğu bilinen ve Lobi faaliyetlerinde etkin neredeyse 70 vekili var… Söylenti o yönde…İş, konu Trabzon olunca inanılmaz bir lobi gücü meydana çıkıyor…Bizim kaç vekilimiz var; İki! Meclis genelinde Gümüşhaneli olan geçmişinde bu izleri taşıyan bildiğim bir kişi Recai Birgün’dür. Yani toplamda Üç! Bu yüzden bizim lobi gücümüz Oltan Sungurlu ile sınırlı kaldı. O dönem bakanımızın tek başına Trabzon Lobisi kadar etkisi vardı. Bir vekil 70 vekil gücündeydi…O dönemler eskide kaldı elbette, ama neden biz bu il için bu şekilde mücadele etmiyoruz? Neden Önemli şehirlerin önemli noktalarındaki Gümüşhaneliler bu ildeki iki vekillik için buralara kadar yoruluyorlar anlamış değilim. Madem güçlü ve ile hizmet edecek insanlar, buyursunlar bulundukları illerden, görev yaptıkları yerlerden aday olsunlar. 10 İstanbul vekilimiz 5 Ankara, 3 İzmir gibi birçok vekilimiz olsun…Kötü mü olur? Neden sıkıştık kaldık, tüm değerli insanlarımız, yetişmiş insanlarımız gelipte iki vekilliğe burada mücadele verir ki?  Sonra seç seçebilirsen içlerinden ikisini!