Gümüşhane Haberleri

2021 yılında açılacak denilen Vauk Dağı Tüneli açılmayı bekliyor

data-auto-format="rspv" data-full-width>
Gümüşhane

Gümüşhane ile Bayburt illerini birbirine bağlayacak olan ve yapımına 2017 yılında başlanan Vauk Dağı Tüneli 8 yıldır tamamlanamadı.   

Yapımına Bayburt Group tarafından 2017 yılında başlanılan ve Karadeniz ile Doğu Anadolu'yu birbirine bağlayacak önemli bir güzergâhta yer alan Vauk Dağı Geçidi'nin altından geçmesi planlanan Vauk Dağı Tüneli 8 yıldır tamamlanamadı. 

8 yılda sadece yüzde 50'si tamamlanan ve 2021 yılında hizmete alınması beklenen daha sonra ise bu sürenin 2023 yılına kadar uzatıldığı tünelin inşaat sahaları hayalet şehri andırırken, tünel inşaat alanlarında, paslanmış malzemeleri koruyan bekçilerden başka kimse bulunmuyor. 

Bin 850 metre rakımda yer alan Vauk Dağı Geçidi'nde çift tüp uzunluğu yaklaşık 15 kilometre olarak inşa edilmesi beklenen tünel inşaatının 2024 yılının Mayıs ayında ödenek yetersizliği nedeniyle durdurulmasının ardından ise hiçbir çalışma yapılmadı. 

Özellikle kış aylarında sürücülere zor anlar yaşatan Vauk Dağı Geçidi'ndeki tünelin bir an önce bitmesi gerektiğini savunan vatandaşlar ise, çalışmayı tamamlayamayan firmaya tepki gösterdi. 

Vauk Dağı Tüneli’nin Gümüşhane ve Bayburt illeri için olduğu kadar Türkiye için de çok önemli bir proje olduğunu belirten esnaf İbrahim Bektaş, "Bildiğimiz kadarıyla 2017’de başlayan Vauk Dağı tüneli inşaatı 2021 yılında bitecekti ama şu an hala bitmedi ve çalışma da yok. İlimiz için de önemli olan bu tünel Karadeniz ile Doğu illerini birbirine bağladığı için, Gümüşhane’nin kalbi olarak gördüğümüz için bunun yanında Kop Dağı Tüneli ve Tersun Dağı Tüneli gibi biz bunları kalbi besleyen damarlar olarak görüyoruz. Çünkü ilimizin Köse, Kelkit ve Şiran ilçesinde hayvancılık yaygın olduğu için ve Doğu’nun da bir hayvan pazarı Kelkit’te olduğu için ilimize çok katkısı olacağını düşünüyoruz" dedi. 

Yorumlar (7)

Adem soyak 1 Hafta Önce

Gümüşhane de özellikle yeni açılan kafelerdeki sigara sorununa ne zaman çare bulunulacak. Sigara içmeyen vatandaşlar bu kafelerden yararlanamıyor. Bir çay içmek istediğimizde pasif içici olarak zehirleniyoruz. Cumhurbaşkanımızın çok açık talimatlarına rağmen neden ilgililer denetim yapmıyor.

Alimumcu6175@gmail.com 1 Hafta Önce

Cok bekleriz bu fırma hangı işi bıtırdı bılen varmı

Ozan 7 Gün Önce

Vauk dağı tuneli fuzuli bir tunel. Vauk geçidi rakımı 1900 metre olup tunelin girişi 1800 metre rakımında. Sadece 5km tunel yapılıyor ve yol 9 km kısalıyor. Yani şimdiki yol bölünmüş yapılsa tunelden daha ucuza olur. Hatta bu mevcut yol mecburen yaz kış açık tutulacak tehlikeli madde taşıyan kamyonlar için. Yani şimdiden bile tunel inşaatı iptal edilse tasarruf sağlanır. Yani bütçede açık vermek doğal felaket değil yönetim hatasıdır. Bütçe açığı veren hükümetler başarısız. Atalar ne demiş ayağını yorganına göre uzat.

Aa 6 Gün Önce

Bayburt grup neyi yapmis ki bunu yapsin

Dogru diyor sun 6 Gün Önce

Gümüşhane de çok gelişti gelişmesini engelleyelim iyice dimi! Sen trabzon bayburt gormedin galiba at gözü ile gelişmekte olan birsehri geriletmek aslında algı yaratmak istiyorsun belliki peki sana tavsiye illa kendi isteğin olsun diye algı yaratıyorsun git ac bir Cafe sen sadece sen ve sen gibiler otursun bu şehirde ben gazinoda acicam eğlence pup da sen sigara içmeyen almayacağım iceri ! Bu sehirde ne kaldı gerici zihniyet

Bos yorum 6 Gün Önce

Kisin o yolun önemini bilmiyorsun en çok kaza o tünelin Gümüşhane giris agzi ile 3 km arasında oluyor sacma sapan aciklama yapmaya gerek yok kışın o yolu kullanan insanlar sorun yaşıyor sen galiba karayollarindan bi haber yasiyor sun bu şehirde!

recikıl bize sormadan haber... 5 Gün Önce

Bayburt Group olarak, Vauk Dağı Tüneli projesinin mevcut durumu hakkında kamuoyunu doğru bilgilendirmek amacıyla aşağıdaki açıklamayı yapma gereği doğmuştur. Vauk Dağı Tüneli, Karadeniz ile Doğu Anadolu bölgelerini birbirine bağlayan stratejik bir ulaşım projesidir. Projenin başlangıcından itibaren karşılaşılan jeolojik ve topografik zorluklar, inşaat sürecini beklenenden daha karmaşık hale getirmiştir. Özellikle bölgenin zorlu iklim koşulları ve yüksek rakımlı yapısı, tünel açma çalışmalarında teknik ve operasyonel engeller oluşturmuştur. Buna ek olarak, 2024 yılının Mayıs ayında ödenek yetersizliği nedeniyle çalışmaların durdurulması, projenin ilerleyişini olumsuz etkilemiştir. Bu durum, yüklenici firma olarak bizim kontrolümüz dışında gelişen mali kısıtlamalardan kaynaklanmıştır. Projenin finansmanı ve devamlılığı, ilgili kamu kurumlarının bütçe tahsisleriyle doğrudan ilişkilidir. Sonuç olarak, Vauk Dağı Tüneli'nin tamamlanamamasının temel sebepleri arasında, projenin doğasından kaynaklanan teknik zorluklar ve finansal kaynakların yetersizliği bulunmaktadır. Bayburt Group olarak, projenin yeniden başlatılması ve tamamlanması için gerekli adımların atılması hususunda ilgili mercilerle iş birliği içinde olduğumuzu ve sürecin hızlandırılması adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi kamuoyuna saygıyla duyururuz.

Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.