Gümüşhane Haberleri

'Çalışan Memnuniyetine Önem Verilmeli'

data-auto-format="rspv" data-full-width>
Gümüşhane

Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası (Sağlık-Sen) Gümüşhane Şube Başkanı Yunus Yılmaz, çalışanların memnuniyeti için mücadele ettiklerini söyledi.

Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası (Sağlık-Sen) Gümüşhane Şube Başkanı Yunus Yılmaz, çalışanların memnuniyeti için mücadele ettiklerini söyledi.

Gümüşhane’de sağlık ve sosyal hizmet alanında çalışan sayısının bin 400’ün üzerinde olduğunu ve bunların fedakârca hizmet verdiğini ifade eden Yılmaz, yaptığı açıklamada çalışanların birçoğunun 24 saat hiç durmadan hizmet verdiğini belirterek, “Personel eksikliğinden kaynaklanan yoğun iş yükü, aşırı iş temposunun ardından bitmek bilmeyen nöbetler, fazla mesailer, sağlık çalışanlarını her geçen gün yıpratıyor. Sağlık-Sen olarak şartlarının iyi duruma gelmesi için mücadelemizi sürdüreceğiz.” dedi.

Sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının vatandaşlara hizmet su¬narken, hem ruhsal hem de fiziksel olarak hazır olması gerektiğini, bu durumun hem hasta memnuniyeti hem de hizmet kalitesi açısından önem arz ettiğini dile getiren Yılmaz, “Gerek tıbbi sağlık hizmetlerinde, gerekse idari birimlerde görev yapan çalışanlarımızın büyük bir bölümü mesleki tükenmişlikle karşı karşıyadır.  Bu durum çalışanlarımızın aile huzuru ve sosyal yaşantısını bozmaktadır.” diye konuştu.

Sağlıkta Dönüşüm adıyla uygulanan programın, vatandaşın sağlık hizmetine ulaşımını kolaylaştırdığını ifade eden Yılmaz, bundan önce bir kişinin bir yılda sağlık kurumlarına başvurma oranının 1,8’den 7’ye çıktığını belirterek, şöyle konuştu: “Yakın zamanda Türkiye genelinde sendikamızın yaptığı bir araştırmada, halkın yüzde 55’i hastanelere yılda 5-10 kez gittiği tespit edildi. Talep yüzde 250 artarken, çalışan sayısı ancak yüzde 40 arttı. Bu durumun doğal bir sonucu olarak; hasta memnuniyetinin son 8 yılda yüzde 40’lardan yüzden 90’lara çıktığı görülürken, çalışan memnuniyetinin yüzde 35’ lerde kaldığı görülüyor. Ne yazık ki hasta hakları ve memnuniyetine gösterilen özen aynı şekilde sağlık ve sosyal hizmet çalışanları için gözetilmemektedir. Sağlıkta dönüşümün süreci sonucu ortaya çıkan en çarpıcı gerçek; sağlık çalışanlarının mesleki bağlılık ve motivasyonlarının ciddi şekilde azaldığıdır.”

Sağlık çalışanlarının hak ettiklerinin karşılığını almak için beklediklerini söyleyen Yılmaz “Ek ödemelerin emekliliğe yansıtılması, fiili hizmet süresi zammı, adil bir performans sistemi, sorunlardan arınmış bir aile hekimliği sistemi, VHKİ kadro sorunu, vekil ebe hemşirelerle kamu dışı aile sağlığı çalışanlarının kadro sorunlarının da bir an önce çözülmesi gerekmektedir.” dedi.

Görünmez kahraman olarak çalışan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı personeli olan Sosyal Hizmet çalışanlarının görev yaptığı alanın kutsiyetinden kaynaklanan doğal motivasyonları ile yılmadan görevlerini yerine getirdiklerini ve bu özellikleriyle her zaman saygıyı ve öv¬güyü hak ettiklerini dile getiren Yılmaz, Sağlık-Sen'in değişen dünyada küresel bir güç olma yolunda ilerleyen Türkiye’nin, demokrasi ve milli iradesine sahip çıkarak,  çağdaş sivil toplum yüzü olarak yoluna devam edeceğini belirtti.

Değişimin tek taraflı olmadığını, kamudaki idari anlayışın da değişmesi gerektiğini belirten Yılmaz, “Sendikaları dik¬kate almayan, yetkiyi paylaşmaktan kaçınan idari anlayışların da geçmişin alışkanlık-larından kurtulması gerekmektedir. Bu noktada, Bakanlığımızın sağlık çalışanlarının sorunlarına karşı duyarlılığı ve sendikal ilişkilere verdiği önem, sorunların çözümü noktasında büyük katkılar sağlamıştır. Yetkili sendika olarak sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının yanında olmayı sürdüreceğiz. Fedakârca çalışan sağlık ve sosyal hizmet personeline bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da destek olmaya devam edeceğiz.” diye konuştu.
Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.