Köse 60.Yıl Yatılı İlköğretim Bölge Okulu sınıf öğretmeni Zafer Yapar öğrencilerine abaküsle mental aritmetik eğitimi veriyor. Eğitimle, 3. sınıf öğrencileri işlemleri birkaç saniye içinde yapabilme becerisi kazanıyor.
Sınıf Öğretmeni Zafer Yapar, 60. Yıl Yatılı İlköğretim Bölge Okulu konferans salonunda bir gösteri programı hazırlayarak, öğrencilerinin abaküsle edindiği becerileri sergiledi.
Çinlilerin 3 bin yıldır kullandığı ve hesap makinesinin atası olarak kabul edilen abaküsle eğitim verdiğini söyleyen Yapar, eğitimle çocukların beyinlerinin her iki tarafına da matematik yapma becerisi kazandırdıklarını söyledi.
Abaküs Mental Aritmetik Programı alacak çocuğun 5-12 yaş arasında olması gerektiğini ve okuma yazma bilmesine gerek olmadığını söyleyen Yapar, “Mental aritmetik, aslında bir beyin geliştirme sistemi. Biz burada çocuklarımıza 4 işlemi, 1 saniyede yapma beceresi kazandırıyoruz. Bu sayede çocuklarımızın görsel zekalarını geliştirmelerini ve odaklanmalarını sağlıyoruz.” dedi.
Mental aritmetik eğitimini normalde 2 buçuk yıllık bir eğitim olduğunu fakat 4-5 ay gibi kısa bir sürede öğrencileri ile epeyce bir yol kat ettiklerini belirterek, “Çocuklar abaküsle aldıkları eğitimin ardından matematiği dokunarak çözüyor. Boncukları hayal ederek istediği rakamı, çok haneliler de dahil istediği işlemi yapabiliyor. Çocuklar abaküs eğitimi sayesinde matematik işlemine baktıkları anda görebiliyorlar. Beynin bir bölümü matematik, diğer bölümü ise görsel olarak çalışır. Biz beynin görsel olan bölümüne de bir matematik merkezi inşa ediyoruz. Çocuklar saniyelerle yarışarak işlemleri yapabiliyor. Ancak yaşı 12'yi geçen çocuklara bu işlemleri yaptırmak zorlaşıyor. Aldıkları eğitim sonrası çocukların matematik ve diğer derslerinde başarısı birlikte artıyor.” diye konuştu.
Abaküsün beynin sağ lobunu çalıştırdığını ve görselliğe dayanan bir sistem olduğunu dile getiren Yapar, “Çocuklarımız okula ilk başladıklarında tahtaya çizdiğimiz bir çizginin ne olduğunu sorduğumuzda onlar bize o çizgiden dünyalar dolusu hikâyeler üretirler. Ancak aynı çocuk 5.sınıfa geldiğinde tahtaya çizdiğimiz çizgi hakkında sadece “O bir çizgidir.” ifadesini kullanır.
Yapar, şöyle konuştu: “Çocukların beyinlerinin sağ ve sol bölümlerinin çalışma kapasiteleri hemen hemen eşittir. Ancak biz onların hayal dünyasını daralttığımızdan sadece beynin sol bölümüyle iş yaparlar. Eğer beynin her iki tarafını da dengeli kullanabilmiş olsaydık iş ve işlemleri yapma kapasitemiz bir iken iki değil beş katına hatta on katına çıkar. Size karşılaştırmanız için bir örnek vereyim. Ben Köse’nin Kabaktepe Köyü’ndenim. Yaklaşık olarak Köse’ye 3 km mesafededir. Oraya bir eliniz ve bir ayağınız bağlı vaziyette gitmenizi istesem ne kadar zamanda gidersiniz? 24 saatte mi yoksa 36 saatte mi? Ama eliniz ve ayağınız bağlı olmadan oraya yarım saat belki de 40 dakikada yürüyerek gidebilirsiniz. İşte tıpkı bunun gibi beynimizin her iki bölümünü de verimli bir şekilde kullanabilmiş olsaydık beynimizin çalışma hızı 5 değil 10 katına belki de daha fazla katına çıkardı. Öğrencilerim abaküsle matematik işlemlerini çok daha hızlı ve rahat yapabilmekteler. Aynı anda üç-dört işi birden yapabiliyorlar. Abaküsle verilen bu eğitim sadece matematik dersi için değil aynı zaman da görsel hafızayı geliştirdiğinden diğer bütün derslerde etkilidir”
60. Yıl Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Konferans Salonunda yapılan gösteride 3. Sınıf öğrencileri 0,4 veya 0,5 saniyede ekrandan geçen 20 sayıyı toplayarak aynı zamanda öğretmenleri Zafer Yapar’ın sorduğu soruları cevapladılar. Ekrandan geçen sayıların toplama ve çıkarmasını yaparken şarkı söylediler. Öğrenciler yerde top sektirirken hem sektirdiği topun sayısını sesli olarak saydı, hem de öğretmenlerinin söylediği işlemleri yaptılar.
Öğrencilerin gösterileri katılımcılar tarafından büyük beğeni toplarken gösteriler ayakta alkışlandı.
60. Yıl Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Konferans Salonunda yapılan gösteriye Köse İlçe Milli Eğitim Müdürü Murat Kartakgül, Okul Müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.
Sınıf Öğretmeni Zafer Yapar, 60. Yıl Yatılı İlköğretim Bölge Okulu konferans salonunda bir gösteri programı hazırlayarak, öğrencilerinin abaküsle edindiği becerileri sergiledi.
Çinlilerin 3 bin yıldır kullandığı ve hesap makinesinin atası olarak kabul edilen abaküsle eğitim verdiğini söyleyen Yapar, eğitimle çocukların beyinlerinin her iki tarafına da matematik yapma becerisi kazandırdıklarını söyledi.
Abaküs Mental Aritmetik Programı alacak çocuğun 5-12 yaş arasında olması gerektiğini ve okuma yazma bilmesine gerek olmadığını söyleyen Yapar, “Mental aritmetik, aslında bir beyin geliştirme sistemi. Biz burada çocuklarımıza 4 işlemi, 1 saniyede yapma beceresi kazandırıyoruz. Bu sayede çocuklarımızın görsel zekalarını geliştirmelerini ve odaklanmalarını sağlıyoruz.” dedi.
Mental aritmetik eğitimini normalde 2 buçuk yıllık bir eğitim olduğunu fakat 4-5 ay gibi kısa bir sürede öğrencileri ile epeyce bir yol kat ettiklerini belirterek, “Çocuklar abaküsle aldıkları eğitimin ardından matematiği dokunarak çözüyor. Boncukları hayal ederek istediği rakamı, çok haneliler de dahil istediği işlemi yapabiliyor. Çocuklar abaküs eğitimi sayesinde matematik işlemine baktıkları anda görebiliyorlar. Beynin bir bölümü matematik, diğer bölümü ise görsel olarak çalışır. Biz beynin görsel olan bölümüne de bir matematik merkezi inşa ediyoruz. Çocuklar saniyelerle yarışarak işlemleri yapabiliyor. Ancak yaşı 12'yi geçen çocuklara bu işlemleri yaptırmak zorlaşıyor. Aldıkları eğitim sonrası çocukların matematik ve diğer derslerinde başarısı birlikte artıyor.” diye konuştu.
Abaküsün beynin sağ lobunu çalıştırdığını ve görselliğe dayanan bir sistem olduğunu dile getiren Yapar, “Çocuklarımız okula ilk başladıklarında tahtaya çizdiğimiz bir çizginin ne olduğunu sorduğumuzda onlar bize o çizgiden dünyalar dolusu hikâyeler üretirler. Ancak aynı çocuk 5.sınıfa geldiğinde tahtaya çizdiğimiz çizgi hakkında sadece “O bir çizgidir.” ifadesini kullanır.
Yapar, şöyle konuştu: “Çocukların beyinlerinin sağ ve sol bölümlerinin çalışma kapasiteleri hemen hemen eşittir. Ancak biz onların hayal dünyasını daralttığımızdan sadece beynin sol bölümüyle iş yaparlar. Eğer beynin her iki tarafını da dengeli kullanabilmiş olsaydık iş ve işlemleri yapma kapasitemiz bir iken iki değil beş katına hatta on katına çıkar. Size karşılaştırmanız için bir örnek vereyim. Ben Köse’nin Kabaktepe Köyü’ndenim. Yaklaşık olarak Köse’ye 3 km mesafededir. Oraya bir eliniz ve bir ayağınız bağlı vaziyette gitmenizi istesem ne kadar zamanda gidersiniz? 24 saatte mi yoksa 36 saatte mi? Ama eliniz ve ayağınız bağlı olmadan oraya yarım saat belki de 40 dakikada yürüyerek gidebilirsiniz. İşte tıpkı bunun gibi beynimizin her iki bölümünü de verimli bir şekilde kullanabilmiş olsaydık beynimizin çalışma hızı 5 değil 10 katına belki de daha fazla katına çıkardı. Öğrencilerim abaküsle matematik işlemlerini çok daha hızlı ve rahat yapabilmekteler. Aynı anda üç-dört işi birden yapabiliyorlar. Abaküsle verilen bu eğitim sadece matematik dersi için değil aynı zaman da görsel hafızayı geliştirdiğinden diğer bütün derslerde etkilidir”
60. Yıl Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Konferans Salonunda yapılan gösteride 3. Sınıf öğrencileri 0,4 veya 0,5 saniyede ekrandan geçen 20 sayıyı toplayarak aynı zamanda öğretmenleri Zafer Yapar’ın sorduğu soruları cevapladılar. Ekrandan geçen sayıların toplama ve çıkarmasını yaparken şarkı söylediler. Öğrenciler yerde top sektirirken hem sektirdiği topun sayısını sesli olarak saydı, hem de öğretmenlerinin söylediği işlemleri yaptılar.
Öğrencilerin gösterileri katılımcılar tarafından büyük beğeni toplarken gösteriler ayakta alkışlandı.
60. Yıl Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Konferans Salonunda yapılan gösteriye Köse İlçe Milli Eğitim Müdürü Murat Kartakgül, Okul Müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.