Trabzon-Tirebolu-Gümüşhane-Erzincan Demiryolu projesinin Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporu yayımlandı.
Gümüşhane Valiliğinden yapılan açıklamada hem yolcu hem de yük taşıma amacıyla gidiş-geliş olmak üzere 2 ayrı hat olarak ve elektrikle çalışacak trenlerin hizmet verebileceği şekilde tasarlanan demiryolu projesinin ana hat başlangıcı olarak mevcut Erzincan-Erzurum demiryolundan Erzincan çıkışındaki Yoğurtlu köyü mevkiinin kabul edildiği bildirildi.
Açıklamada, ana hattın Gümüşhane sınırlarından geçerek, Trabzon merkezde son bulduğunu ayrıca Tirebolu kesimi için ise Mescitli köyü kuzeyinden başlayarak, Tirebolu merkezinde sona erdiği belirtildi.
Trabzon-Tirebolu-Gümüşhane-Erzincan Demiryolu Projesinin 32,75 kilometresi Erzincan sınırları içerisinde, 188,40 kilometresi Gümüşhane sınırları içerisinde, 78,65 kilometresi Trabzon İli sınırları içerisinde, 32,87 kilometresi ise Giresun ili sınırları içerisinde kalıyor.
Elektrikli ve çift hatlı olarak projelendirilen Trabzon – Tirebolu – Gümüşhane - Erzincan Demiryolu Projesi, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından etüt proje mühendislik hizmetleri işi tamamlatılmış olan İstanbul-Ankara-Sivas-Kars Hızlı Demiryolu projesinin gerçekleşmesiyle bu hattın Karadeniz bağlantısını sağlayacak.
Trabzon-Tirebolu-Gümüşhane-Erzincan arasında yapılması planlanan demiryolu hattının toplam uzunluğu 330+670 kilometre olduğu belirtilirken, ortalama seyahat süresi Erzincan-Gümüşhane arası 39 dakika, Gümüşhane-Trabzon arası 53 dakika, Gümüşhane-Tirebolu arası 33 dakika, Erzincan-Trabzon arasının 1 saat 31 dakika olarak planlandığı ifade edildi.
Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Proje konusu demiryolu projesinin uygulama projelerinin 2011 yılı sonu itibari ile inşaat sürecinin ise 2012-2016 yılları arasında 5 yılda tamamlanması planlanmaktadır. Demiryolu güzergâhında, Erzincan-Gümüşhane kesiminde 2 ve Gümüşhane –Maçka - Trabzon ve Gümüşhane –Torul Tirebolu kesimlerinde de 1’er adet olmak üzere toplam 4 adet istasyon projelendirilmiştir. Söz konusu projenin inşaat giderleri yaklaşık olarak 7 milyar 72 milyon 536 bin 581 TL olarak hesaplanmıştır. Demiryolu hattı ile ilgili çalışmalar ÇED raporu ile birlikte tamamlanarak kesinlik kazanmıştır. Bu süreçte başta Başbakanımız sayın Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere, Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım’a, Milletvekillerimiz Doç.Dr. Kemalettin Aydın ve Feramuz Üstün’e Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı M. Habib Soluk ve teknik elemanlarına teşekkür ediyoruz.”
Gümüşhane Valiliğinden yapılan açıklamada hem yolcu hem de yük taşıma amacıyla gidiş-geliş olmak üzere 2 ayrı hat olarak ve elektrikle çalışacak trenlerin hizmet verebileceği şekilde tasarlanan demiryolu projesinin ana hat başlangıcı olarak mevcut Erzincan-Erzurum demiryolundan Erzincan çıkışındaki Yoğurtlu köyü mevkiinin kabul edildiği bildirildi.
Açıklamada, ana hattın Gümüşhane sınırlarından geçerek, Trabzon merkezde son bulduğunu ayrıca Tirebolu kesimi için ise Mescitli köyü kuzeyinden başlayarak, Tirebolu merkezinde sona erdiği belirtildi.
Trabzon-Tirebolu-Gümüşhane-Erzincan Demiryolu Projesinin 32,75 kilometresi Erzincan sınırları içerisinde, 188,40 kilometresi Gümüşhane sınırları içerisinde, 78,65 kilometresi Trabzon İli sınırları içerisinde, 32,87 kilometresi ise Giresun ili sınırları içerisinde kalıyor.
Elektrikli ve çift hatlı olarak projelendirilen Trabzon – Tirebolu – Gümüşhane - Erzincan Demiryolu Projesi, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından etüt proje mühendislik hizmetleri işi tamamlatılmış olan İstanbul-Ankara-Sivas-Kars Hızlı Demiryolu projesinin gerçekleşmesiyle bu hattın Karadeniz bağlantısını sağlayacak.
Trabzon-Tirebolu-Gümüşhane-Erzincan arasında yapılması planlanan demiryolu hattının toplam uzunluğu 330+670 kilometre olduğu belirtilirken, ortalama seyahat süresi Erzincan-Gümüşhane arası 39 dakika, Gümüşhane-Trabzon arası 53 dakika, Gümüşhane-Tirebolu arası 33 dakika, Erzincan-Trabzon arasının 1 saat 31 dakika olarak planlandığı ifade edildi.
Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Proje konusu demiryolu projesinin uygulama projelerinin 2011 yılı sonu itibari ile inşaat sürecinin ise 2012-2016 yılları arasında 5 yılda tamamlanması planlanmaktadır. Demiryolu güzergâhında, Erzincan-Gümüşhane kesiminde 2 ve Gümüşhane –Maçka - Trabzon ve Gümüşhane –Torul Tirebolu kesimlerinde de 1’er adet olmak üzere toplam 4 adet istasyon projelendirilmiştir. Söz konusu projenin inşaat giderleri yaklaşık olarak 7 milyar 72 milyon 536 bin 581 TL olarak hesaplanmıştır. Demiryolu hattı ile ilgili çalışmalar ÇED raporu ile birlikte tamamlanarak kesinlik kazanmıştır. Bu süreçte başta Başbakanımız sayın Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere, Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım’a, Milletvekillerimiz Doç.Dr. Kemalettin Aydın ve Feramuz Üstün’e Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı M. Habib Soluk ve teknik elemanlarına teşekkür ediyoruz.”
Abdurrahim ERDOĞDU 12 Yıl Önce
allah razı olsun. gelecek nesiller adına gurur verici proje.