Gümüşhane Haberleri

Demiryolu'nu Kaşıyorlar

data-auto-format="rspv" data-full-width>
Gümüşhane

Ulaştırma Bakanlığı, kabul edildi diye lanse edilen projenin fizıbl olmadığını söylemiş!!!

Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) İnşaat Mühendisliği Ulaştırma Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Fazıl Çelik, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın hazırlanan Erzincan-Tirebolu hattı projelerinin yapılabilir olmadığının tescil edildiğini iddia etti.

Çelik, Trabzon Gazeteciler Cemiyeti'nde düzenlediği basın toplantısında, 25 Aralık 2011'de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a mektup yazdığını hatırlatarak, “Mektupta, özel bir firmaya yaptırılan 7 milyar liralık Trabzon- Erzincan Demiryolu Projesi'nin son derecede yanlış olduğunu, ülke kaynaklarının heba edildiğini ve yapılabilirliğinin bulunmadığını belirtmiştim. Bu mektubumdan sonra Sayın Başbakan'a iki mektup daha göndererek alternatif projelerimi açıklamıştım.” dedi.

Prof. Dr. Çelik, mektubuna 1,5 ay sonra yanıt verildiğini belirterek, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın yanıt mektubunda, firmaya yaptırılan çalışmaların özetlendikten sonra, “Tüm çalışmalarda yük ve yolcu taşımasına yönelik karma trafiğe göre fizibilite etütleri yapılmış ve bunun sonucunda da Erzincan- Gümüşhane- Trabzon ve Erzincan- Gümüşhane- Tirebolu hatları fizıbl çıkmamıştır. Ayrıca gerek 1983 yılında, gerekse 1997 yılında İTÜ tarafından yapılan fizibilite etüdü çalışmaları sonucunda da bu hatlar fizıbl çıkmamıştır” ifadesinin kullandığını söyledi.

Mevcut projenin malumun ilanından başka bir şey olmadığını, çalışılan güzergahın üçüncü kez yapılabilir olmadığının tescil edildiğini kaydeden Çelik, “Aklın yolu birdir. O da bilimden geçer. Bilimin gücüne inanıyorum. Sağduyu kazanmıştır.” diyerek kafaları karıştırdı.

Çelik, ayrıca bugüne kadar hiç gündeme gelmeyen ve KTÜ'nün son 4 yıldır üzerinde çalıştığı alternatif güzergahlar üzerinde durmak gerektiğini belirterek, “Bu güzergahların fizibilite etütlerinin tamamlanması gerekiyor. Ktü'nün çalıştığı çok sayıdaki alternatif güzergah arasında ikisi öne çıkmaktadır. Bunların ikisi de Erzincan'ın doğusundaki Erbaş İstasyonundan başlayıp geniş Bayburt ovalarından geçerek, Trabzon'un Arsin ve Of ilçelerine çıkmaktadır. Her birinin maliyeti en çok 1,5 milyar dolardır. Arsin'den ya da Of'tan ilgili limanlara bağlantılar sağlanabilir.” diye konuştu.

Sitemizdeki bazı demiryolu haberleri için TIKLAYINIZ...
Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.