Gümüşhane Haberleri

DynEd bilgilendirme toplantısı yapıldı

data-auto-format="rspv" data-full-width>
Gümüşhane

Gümüşhane’de DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi ve Kodlama Eğitimi Bilgilendirme Toplantısı Vali Okay Memiş’in katılımıyla gerçekleştirildi.

Gümüşhane’de DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi ve Kodlama Eğitimi Bilgilendirme Toplantısı Vali Okay Memiş’in katılımıyla gerçekleştirildi.

Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğünde yapılan toplantıya Vali Okay Memiş, Belediye Başkanı Ercan Çimen, Vali Yardımcısı Murat Kahraman, Cumhuriyet Başsavcısı Bozan Çevik, İlçe Kaymakamları, İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan, Okul Müdürleri, Dyned İl Koordinatörü, DynEd İngilizce Okul Sorumluları ve öğretmenler katıldı.

Etkinlikte konuşan Vali Okay Memiş, DynEd’i dünyada İngilizceyi en kısa en kolay öğreten program olarak değerlendirdiklerini belirterek, “Manisa'da uygulanmış. Manisa'nın bir ilçesinde İngilizceyi en iyi kullanan ve İngilizceyi en iyi öğrenen çocuk olarak dünya şampiyonu olmuş. Hedefimiz bu olmalı. Gümüşhane'de böyle bir eğitim altyapımız var. Dağların arasında sıkışmış kalmış bir vadideki yaşayan insanlar olarak eğitimden başka çıkar yolu olmadığını düşünen aileler eğitime fazlasıyla önem vermektedir ve TEOG sınavında Türkiye'de iyi durumdayız. İyi yetişmiş eğitimli insanlarımız var. Onların gücüyle kentimizi geliştireceğiz” dedi.

Yüksek teknolojiye sahip olanların dünyaya sahip olacaklarını ifade eden Vali Memiş, “Dünyada söz sahibi olacak, dünyada lafı geçecek iyi bir Müslüman olmak istiyorsanız teknolojiye sahip olacaksınız. Muhafazakâr insanlarsanız teknolojiye sahip olacaksınız. Milliyetçi ve vatanını, ülkesini seven insanlarsanız iyi bileceksiniz ve teknolojiye sahip olacaksınız. Kodlama demek telefonların yapılışı oyunların hepsi kodlamayla başlıyor. Kodlama Amerika'da ve Japonya'da 5 yaşından itibaren zorunlu ders olarak uygulanmaya başlandı. Biz bunu kendimize uygulayacağız. Geleceğe şimdiden sahip çıkacağız. Düşünmeden iş öğreteceğiz. Köyümüzdeki çocuğumuz İngilizceyi iyi öğrensin, kodlamayı iyi öğrensin ve gelecekte söz sahibi olsun. Bu imkanı bizler ve sizler vereceksiniz” diye konuştu.

“İngilizce bilmek ayrıcalık değil, gerekliliktir”

İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan ise İngilizcenin artık dünya dili konumunda olduğunu belirterek, “İngilizce bilmek günümüzün olmazsa olmazıdır.  Bundan 15-20 sene öncesine kadar İngilizceyi veya herhangi bir dili akıcı bir şekilde konuşabilmek bir zenginlik sayılırken, günümüzde görüyoruz ki özellikle İngilizce bilmek ayrıcalık değil, gerekliliktir. Değişen dünyayı takip etmek sorumluluklarımız arasındadır. Yenilikleri dil haznemize katmak, kendimizi geliştirmek de görevimizdir. Bilimde ileri gitmek için dünyayı takip etmeli, belki de daha da önemlisi dünyanın bizi takip etmesini sağlamalıyız. Bu da ancak ortak bir dil kullanımıyla mümkün olabilir” ifadelerini kullandı.

DynEd’in faydalı olacağı düşüncesinde olduğunu dile getiren Doğan, “Dünya ülkeleri bilgi ekonomisine dönüşme ve bilgi toplumu olma yolunda bir yarış ve rekabet içerisindedir. En düşük yatırımla en yüksek istihdamı yaratan bir sektör olması itibariyle yazılım sektörü, ekonominin yeni kalkınma gücü olarak nitelendirilebilir. Yazılım sektörü diğer sektörlerle karşılaştırıldığında en fazla genç nüfusun istihdam edildiği sektör olarak da karşımıza çıkmaktadır. Yazılım sektöründeki gelişme aynı zamanda ülkenin işsizlik oranında da önemli bir azalma sağlamaktadır. Yazılım sektörü kadınların ve engellilerin istihdamında da önemli imkanlar sunmaktadır. Programlama geleceğin parlak mesleklerinden biri halini almaya devam ederken, programlama ve kod yazılımı öğreten programların hedef kitlesinin yaşı da giderek düşüyor. İlkokul, hatta okul öncesi çocuklara bile programlamayı sevdirecek ürünler tasarlanıyor. Kodlamanın bu kadar önemli olduğu bir dünyada, çocuklarımızı küçük yaşlardan itibaren kodlama ile tanıştırmak, hem kendi gelecekleri, hem hepimizin geleceği için oldukça önemli. Günümüzde programlama sektöründe 15 milyon kişi çalışıyor ve bu rakam hızla artıyor. Hatta bazı uzmanlara göre bu artış, yeterince hızlı bile değil. Hindistan tek başına, her yıl 100 binden fazla mezun veriyor alanda.  Kodlama eğitiminin geleceğe dönük faydalarının yanında, eğitim süresince de çocuklarımıza sağlayacağı yararlar var. Kodlama; öğrencilerin yaratıcılıklarını ve düşünme becerilerini geliştiriyor” dedi

DynEd İl Koordinatörü Selim Öztürk ise Dynamic ve Education (Dinamik ve Eğitim) kelimelerinin bir araya getirilerek yazılmasından oluşan DynEd’in bilgisayar temelli bir eğitim sürecini içerdiğini ve bu güne kadar geliştirilmiş en kaliteli yabancı dil programı olduğunu kaydetti.

Fatih Projesi İl Koordinatörü Yasin Demir ise kodlamanın ülkeler açısından ciddi bir güç, ülkeleri ön plana çıkaran bir değer, yeniçağın okur-yazarlığının kodlama becerisi olduğuna vurgu yaptı.

Gümüşhane’de kodlama eğitimi ikinci dönem başlıyor

Gümüşhane’de kodlama eğitimi ilgili bir taslak oluşturulduğunu ve ikinci dönem itibariyle şehirde bunu uygulamaya çalışacaklarını ifade eden Demir, “Öncelikle kodlama atölyeleri, oyun setleri, robot malzemelerine ihtiyacımız bulunmaktadır. Bunun için tüm kurum, kuruluş ve hayırseverlerin desteğine ihtiyacımız var. Kodlama ülkemiz ve milletimiz için çok önemli bir konuma sahip. Uçak yazılımları, tank yazılımları, telefon yazılımları, bilgisayar yazılımları gibi daha bir çok örnek verebiliriz. Ortaokullarımızdaki öğrencilerle kodlama eğitimine başlamayı hedefliyoruz. Kodlama eğitimine çevrimiçi oyun tabanlı uygulamalarla başlayıp, scratch programı ve robotikle devam etmeyi planlıyoruz. Hedefimiz ortaokuldan başlayıp, liseden mezun olana kadar bu öğrencilerimizle ilgilenerek, kodlamayı sevdirmek ve bu alan da onları yetiştirmek istiyoruz. Gümüşhane’de kodlama için bir altyapı ve bu konuda geleneksel bir yapı oluşturmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.

Gümüşhane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi İngilizce Öğretmeni Ayşe Taşçı da DynEd programı hakkında görüşlerini sundu. Taşçı, okul müdürü Selçuk Oral’ın destek ve teşvikiyle sistemi geçen yıl Şubat ayında kullanmaya başladıklarını, meslek lisesi olmaları nedeniyle sistemi etkili bir şekilde kullanamayacaklarını düşündüğünü fakat kullanmaya başlayınca öyle olmadığını öğrenciler ve kendisinin bizzat yaşayarak gördüğünü söyledi.

Yapılan konuşmaların ardından Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi bilgisayar öğretmeni Davut Akyol’un örnek robot uygulaması ve Atatürk İmam Hatip Ortaokulu Bilgisayar öğretmeni Züleyha Kork Salantur’un Muz ile Piyano çalma isimli projesinin tanıtımı yapıldı.

2015-2016 eğitim öğretim yılında il genelinde DynEd programında en yüksek derece elde eden 3 öğrenciye hediyeleri takdim edilmesi ile toplantı sona erdi.

Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.