Gümüşhane’de geçtiğimiz Şubat ayında Vali Okay Memiş’in talimatıyla il genelinde başlatılan ‘Gümüşkod Kodlama Eğitimi Projesi’ kapsamında kodlama şenliği düzenlendi.
Halk Eğitimi Merkezi salonunda gerçekleştirilen kodlama şenliğinde eğitimleri alan öğrenciler 2 grup halinde bugüne kadar yaptıklarını robot ve yazılımları sergileme fırsatı buldu. Merkez ilçe dahil olmak üzere toplam 6 ilçeden 14 okul ve 34 öğrencinin 30 projesinin sergilediği şenlikte 10 öğrenci kendi yazdığı kodlarla oluşturduğu oyunları görücüye çıkarırken, diğer öğrenciler ise robotlarının hünerlerini sergiledi.
Serginin açılışını yapan ve yaklaşık 2 saat boyunca 30 projenin tamamını inceleyerek öğrencilerle sohbet edip bilgiler alan Vali Okay Memiş, bir robot projesinde yaşanan aksaklık üzerine dakikalarca öğrencinin hedefini gerçekleştirmesini bekledi. Niçin beklediğini de kendisi açıklayan Vali Memiş, Edison’un ampulü icat etme sürecinde binlerce kez denemeler yaptığını çocuklara anlattı ve onlara moral verdi.
Gümüşkod koordinatör öğretmeni Yasin Demir’in projenin başlama ve yürütülmesi süreciyle ilgili bilgiler aktarmasının ardından bugüne kadar kursa katılan öğrenci ve öğretmenlere katılım belgeleri ve ödülleri verildi.
Etkinliğin sonunda konuşan ve programla çok mutlu olduğunu kaydeden Vali Memiş, kodlama projesinin kendisinin hayali olduğunu ve somut göstergelerini görmekten dolayı çok mutlu olduğunu söyledi.
“Sadece yol değil nesillere, gençlerimize ve çocuklarımıza yatırım yapıyoruz”
Gümüşhane’de sadece yol ve diğer altyapı çalışmalarıyla uğraşmadıklarını hatırlatan Vali Memiş, “Nesillere, gençlerimize ve çocuklarımıza yatırım yapıyoruz. Burada tüketen değil, üreten çocuklar gördük. Kodlama dünyanın geleceği. Dünyanın geleceği yazılım. Dünyada büyük bir rekabet var. Toplumların, milletlerin, medeniyetlerin rekabeti var. Bu rekabeti nasıl yaparız? Hamasetle yapamayız. Atı alan Üsküdar’ı geçer. Söylemlerle, boş laflarla da yapamayız. Bizim Türk-İslam medeniyeti ürettiği dönemlerde zirve yapmış, oturduğu, yaslandığı dönemlerde de gerilemiş. Ama biz kökümüzü, değerlerimizi ve gücümüzü tarihimizden, ecdadımızdan, milli ve manevi değerlerimizden alacağız. Bunu hamasetle değil bilimsel yöntemlerle yapacağız. Nano teknolojiyi, nesnelerin internetini, giyilebilir teknolojiyi bileceğiz ve uygulayacağız. Bilimsel verilerle hareket edeceğiz” dedi.
“Geleceğin Steve Jobs ve Bill Gates’leri Gümüşhane’den çıkacak, bu hayal değil”
Kodlama eğitimi alan çocukların bilgisayarlarındaki oyunlarını kendilerinin yazdığını, kendilerinin tasarladığını ve uygulamaya soktuğunu ifade eden Vali Memiş, “Geleceğin Steve Jobs ve Bill Gates’leri Gümüşhane’den çıkacak. Bu hayal değil. Türkiye’den, Anadolu’dan çıkacak. Bu çocuklar bu şekilde başlayacaklar. Dünyada gelişmiş ülkelerde kodlama eğitimi zorunlu hale getirildi” diye konuştu.
Her ilçede ve her okulda kodlama eğitimi başladı
Her ilçede ve her okulda 5-6-7.sınıflardan itibaren kodlama eğitimlerinin başladığını kaydeden Vali Memiş “Küçük adımlarla büyük neticeler alacağız. Üreten nesiller istiyoruz, tüketen asalak nesiller değil. Bu robotları piyasan alabilirdiniz ama bunları çocuklar kendileri tasarladı, öğretmenleriyle beraber kendileri programladılar. Seneye daha teknolojik eserler bekliyorum. Bir adım daha ileriye gideceğiz. Teknoloji çok hızlı değişiyor. Bu çocuklarımıza, gençlerimize ne kadar yatırım yaparsak o kadar meyvesini alırız. Sizlerle gurur duydum bugün” ifadelerini kullandı.
Öğrenciler kendi robotlarını yaptı, kendi oyunlarını kodladı
Sergiye katılan 5.sınıf öğrencisi Merve Yavuz, bu projelerin Gümüşhane’den dışarıya çıkarak bütün Türkiye’ye yayılmasını istediğini belirterek, “Bence bu robot yapmak çok güzel bir şey. Hem zeka gelişimi hem de problemleri çözmeyle ilgili çok önemli. Bunu her ilde her ay yapılması gerekiyor. Çok önemli olduğunu düşünüyorum. Günlük hayattaki sorunlara çözüm amaçlı yaptık bu robotları daha da geliştirmek istiyoruz” ifadelerini kullanırken, Yasir Metintaş ise olası afet sonrasında enkaz altında kalanların durumunun nasıl olduğunu anlamak için kullanılabilecek ve gelişime açık olan robotunu anlattı ve “Makine mühendisi olmak istiyorum. Biz geleceğin Bill Gates’leri, Steve Jobs’larının Türk adaylarıyız. İnşallah gelecekte bu şekilde bizde oluruz” dedi.
Öğrencilerden Celil Arda Gürmen ise kendisine ait “Süper Mario” oyunu yaptığını, yaptıktan sonra çok mutlu olduğunu belirterek, “Küçükken oynadığım bir oyundu. Bir haftada tamamladım. Yeni hedefim robotik uygulama” diye konuştu.
Berat Berke Taşdelen de arkadaşı Mükremin Efe Tanış’la birlikte “Kafa topu” oyunu yaptı. Her zaman futbola çok meraklı olduklarını kaydeden iki kafadar öğrenci 2-3 gün içerisinde birlikte oynayabilecekleri oyunu yaptıklarını söyledi. Taşdelen ve Tanış yeni hedeflerinin futbolla alakalı robot yapmak olduğunu da sözlerine ekledi.
6.sınıf öğrencisi Berat Kırcı ise basketbolda atış yöntemlerini geliştirmesi için basketbol oyunu yaptığını ve faydasını da uygulamada gördüğünü, daha iyi oyunlar yapmaya çalıştığını söyledi.
Arkadaşı Betül Çavdar’la birlikte çocukları eğlendirmek için “Kurnaz Tilki” adlı oyun kodlayan Elif Su Çam da maceralı bir oyun yaptıklarını ve kod yazmayı çok sevdiklerini ifade etti.