Muhtemel eğitim süresi Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) tarafından hesaplanan İnsani Gelişme Endeksi, Cinsiyet Gelişim Endeksi ve Çok Boyutlu Yoksulluk Endeksi gibi çalışmalarda kullanılmakta. Ayrıca UNESCO tarafından uluslararası bir eğitim göstergesi olarak da yayımlanmakta.
Muhtemel eğitim süresi göstergesi bu zamana kadar UNDP ve UNESCO tarafından Türkiye düzeyinde üretilmekteydi. Söz konusu gösterge, ulusal politikalara da yön verebilmesi amacıyla, ilk kez bu yıl TÜİK tarafından il düzeyinde resmi istatistik olarak üretildi.
UNESCO 2021 yılı sonuçlarına göre ilkokul-yükseköğretim eğitim seviyesi için MES dünya ortalaması 12,6 yıl, Kuzey Amerika ve Batı Avrupa ülkeleri ortalaması 16,8 yıl ve Türkiye ortalaması 19,7 yıldır. Bu çalışma sonuçlarına göre ise 2021 yılı için Türkiye'de MES 18,8 yıl olarak hesapladı.
Türkiye'de ilkokula başlama çağındaki bir bireyin en yüksek eğitim seviyesini tamamlayana kadar eğitim hayatında geçirmesi muhtemel süre 2022 yılında 18,2 yıl olurken bu rakam Gümüşhane'de 17 yıl oldu. Bu rakamla Gümüşhane 62.sırada yer aldı.
Muhtemel eğitim süresinin 2018-2022 yılları arasında en çok artış gösterdiği ilk beş il sırasıyla yüzde 8,2 ile Çankırı, yüzde 5,8 ile Gümüşhane, yüzde 5,2 ile Ağrı, yüzde 5,0 ile Van ve yüzde 3,5 ile Ardahan oldu.
TÜİK’in açıkladığı verilerde ilkokul çağındaki bir bireyin ortaöğretimi tamamlayana kadar eğitimde geçirmesi muhtemel süre Türkiye’de 12,7 yıl olarak hesaplanırken bu rakam Gümüşhane'de 10,5 yıl oldu. Bu rakamla Gümüşhane büyükten küçüğe göre son sırada yer aldı.
Okul öncesi eğitimde ise 2018 yılında 1,2 yıl olan muhtemel eğitim süresi ülke genelinde 2022 yılında 1,6 yıla yükselirken Gümüşhane’de 1,7 yıl oldu.