Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü 3. Sınıf öğrencileri sosyal medya dersi kapsamında Sosyal Medya Uzmanı ve Sosyal Medya Canavarı Olmak İster misin? kitabının yazarı Oğuzhan Saruhan ile online söyleşi gerçekleştirdi.
İletişim fakültesi Dr. Öğr. Üyesi Ersin Diker’in sosyal medya dersi kapsamında Skype programı üzerinden gerçekleştirilen online söyleşi öğrencilerin farklı bir deneyim yaşattı.
Soru cevap şeklinde devam eden söyleşide öğrencilerin katkısı ve ilgisi oldukça yüksekti. Söyleşiye sadece dersi alan öğrenciler değil farklı bölümden öğrencilerinde katılması dikkat çekti.
“SOSYAL MEDYA SİZİ HEM MUTLU EDEBİLİR HEM DE MUTSUZ”
Yaklaşık 1 saat süren söyleşide gerek bireysel gerekse kurumsal anlamda sosyal medyayı doğru kullanma, kaliteli ve paylaşılabilir içerikler üretme, sosyal medyada kriz yönetimi, sosyal medya pazarlaması ve blog yazarlığı başta olmak üzere sosyal medya ile ilgili pek çok konuda öğrencilerin sorularını yanıtlayan Saruhan, “Sosyal medyada kaliteli zaman geçirin. Kendinizi tamamen sosyal medyaya bağlı bırakmayın. Sosyal medya sizi hem mutlu edebilir hem de mutsuz. Önemli olan sosyal medyada kaliteli ve paylaşılabilir içerik üretmektir. İçerik üretmeye blog sayfaları açarak başlayın ve ilgilendiğiniz konularda yazılar paylaşın. Tüm sosyal medya araçlarını tanıyın ve özelliklerini bilin. Twitter ve instagram şu an Türkiye’de en sık kullanılan sosyal medya platformları. Buralarda markalar nasıl içerikler üretiyor? Mutlaka takip edin. Günümüzde artık işverenler özgeçmişlerden ziyade işe başvuran adayların sosyal medya hesaplarına bakmaktadır. Bu anlamda sosyal medya hesaplarınızda ne tür içerik üretip paylaştığınız bunlar çok önemli” ifadelerini kullandı.
“SOSYAL MEDYA UZMANLIĞI MESAİSİ OLMAYAN BİR İŞTİR”
Sosyal Medya danışmanlığı ve uzmanlığı ile ilgili soruları da yanıtlayan Oğuzhan Saruhan, “2010 yılına kadar çok sık kullandığım sosyal medya benim artık profesyonel olarak severek yaptığım işim haline geldi. Sosyal medya uzmanı olmak kolay olmuyor. 12 yıldır bu işi yapmama rağmen kendime hala uzman diyemem. Bir kişinin bir işte uzmanlaşması için o işi en az 10 bin kez yapması gerekir. Sosyal medya uzmanlığı mesaisi olmayan bir iştir. Gerekirse 24 saat işimizin başında olmamız gerekiyor. Çünkü sosyal medya akışkan bir dünya ve durmayan sürekli akan ve sık güncellenen bir mecradır. Bunun için de sürekli ilgi ve takip gerektirir. Sosyal medyada danışmanlığını yaptığım markalar için de kaliteli sosyal medya içeriklerini nasıl üretiriz, hedef kitle ile nasıl etkileşime gireriz? diye de durmadan stratejiler üretmekteyiz” dedi.
“DİJİTAL DÖNÜŞÜM PROJESİ”
Dersin hocası Dr. Öğr. Üyesi Ersin Diker ise gerçekleştirilen söyleşi hakkındaki görüşlerini şu şekilde dile getirdi: “Dönemin son dersi olması nedeniyle öğrencilerime sektörden önemli birisi ile buluşmalarını sağlayarak üniversite ve sektör buluşmasına bir katkıda bulunmak istedim. İnternet ve sosyal medya hayatımıza girdikten sonra mekân ve zaman kavramları anlamını yitirdi. Bizler Gümüşhane’den Oğuzhan Saruhan Bey ise İstanbul’dan katılarak bir arada olmanın mutluluğunu yaşadık. Sosyal medya dersinin kapsamına uygun olarak bir kapanış yapmak istedim. Ayrıca bilindiği üzere üniversitemiz Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) koordinasyonunda yürütülen ve Türk Yükseköğretim tarihinde bir ilki oluşturacak olan ‘Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm Projesi’ içerisinde yerini almaktadır. Bu vesile ile derslerde online olarak gerçekleştireceğimiz söyleşilerin bu projeye katkı sunacağı kanaatindeyim. Bu söyleşi son derece öğretici ve verimli oldu. Başta Oğuzhan Saruhan Bey olmak üzere derse katılan tüm öğrencilerime teşekkür ederim”.
Haber: Şahbender Atış, Oktay Atilla
Hoca 5 Yıl Önce
Bunun neresi haber. Biraz ciddi olun. Öğrenciler yemek yedi, onu da haber yapın bari...