Gümüşhane Haberleri

İzleyenler Hayret Etti

data-auto-format="rspv" data-full-width>
Gümüşhane

Gümüşhane’nin Köse ilçesi Selçuklular İlkokulunda abaküsle mental aritmetik eğitimi alan öğrenciler düzenledikleri gösteri ile hünerlerini sergiledi.

Gümüşhane’nin Köse ilçesi Selçuklular İlkokulunda abaküsle mental aritmetik eğitimi alan öğrenciler düzenledikleri gösteri ile hünerlerini sergiledi.

Okulun konferans salonunda düzenlenen programa AK Parti Gümüşhane Milletvekili Feramuz Üstün, Köse Kaymakamı Arif Karaman, Köse Belediye Başkanı Şerif Aygün,  Köse İlçe Milli Eğitim Müdürü Murat Kartakgül, okul müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.

Sınıf öğretmeni Zafer Yapar tarafından bir, iki ve üçüncü sınıf öğrencilerinden oluşan 140 öğrenciye 3 aydır, dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşan 20 kişiye 15 aydır verilen eğitimler sonucunda gerçekleştirilen gösteride, 8 grup halinde öğrenciler sahneye çıktı.

Sahneye çıkan öğrenciler yarım saniyede bir ekrandan geçen 20 sayıya toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemi yaparak aynı zamanda öğretmenleri Zafer Yapar’ın sorduğu soruları cevapladı.

Ekrandan geçen sayıların dört işlemini yaparken aynı zamanda şarkı söyleyip zeka küpünü de düzenleyen öğrenciler, gösteride bir adım daha ileri giderek İngilizce, Almanca, Arapça ve Türkçe söylenen sayılar üzerinde de işlem yaptı.

Öğrencilerin gösterileri katılımcılar tarafından büyük beğeni toplarken gösteriler ayakta alkışlandı.

“KAFAM KARIŞTI”

Programı baştan sonuna kadar ilgiyle takip eden AK Parti Gümüşhane Milletvekili Feramuz Üstün, öğrencilerin yaptığı gösteriyi ‘muhteşem’ olarak nitelendirerek, “Mental Aritmetik konusunda öğrencilerimizin bu denli hızlı işlem yapmaları beni şaşkına döndürdü. Öğrencilerimiz toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerini sadece saniyeler içinde yapıyorlar. Hesap makinesiyle bile bu kadar hızlı hesap yapılmazken, bu öğrencilerimizin bu hızla hesap yapmaları beni hayrete düşürdü. Öğrencilerimizle birlikte hesap yapmak isterken kafamın karıştığını gördüm. Bu öğrencilerimiz bu eğitimi almalarına vesile olan İlçe Kaymakamımız Arif Karaman’ı, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Murat Kartakgül’ü, Köse ilçemizde başlatan sınıf öğretmeni Zafer Yapar’ı, şu anda bu eğitimi veren tüm öğretmenlerimizi ve velileri tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.”

“AMACIMIZA ULAŞTIK”

Yapılan gösteride konuşan Köse Kaymakamı Arif Karaman ise günümüzde eğitim-öğretim tekniklerinin sürekli değişim ve gelişim gösterdiğini belirterek, nitelikli insan gücüne sahip toplumların bu konuda kendilerini sürekli güncellediğini söyledi. Türkiye’de son dönemde mental aritmetik yöntemi ile eğitimin yaygınlaştığını kaydeden Karaman, “Ancak ülkemizde bu yönteme çok büyük oranda özel kurslarda, kısmi olarak da özel okullarda rastlamak mümkündür. Bizde Selçuklular İlkokulu'nda bu konuda Sınıf Öğretmeni Zafer Yapar'ın bireysel gayretleri ile oluşturulmuş bir alt yapı olduğundan dolayı, bunu tüm okul çapında uygulamayı düşündük. Yürütülen çalışmalarla içinde bulunduğumuz Eğitim-Öğretim döneminin ilk yarısında eğiticilerin eğitimi süreci tamamlandı. 2. dönemin başlamasıyla beraber tüm öğrencilerimizin birer abaküse sahip olmaları sağlandı ve her sınıfımız için bir Eğitici (uygulama) abaküsü alınarak bu yöntemin okulumuzdaki tüm sınıflarda uygulanmasına başlandı. Bu yöntemden beklediğimiz çocuklarımızın sadece 4 işlemi saniyeler içinde yapması değil, analitik düşünme becerilerini geliştirmek, zihinsel gelişimlerine katkıda bulunmak, alternatif düşünce yeteneklerini artırmaktır. Selçuklular İlköğretim Okulu'nda bu sene yaptığımız uygulamadan sonra bunu tüm ilçe düzeyinde eğitimin hitap ettiği tüm yaş gruplarına yaymak istiyoruz.” dedi.

Köse Kaymakam Arif Karaman, sözlerini şöyle sürdürdü:  "Bu çalışmalarda büyük bir istek ve özveriyle yer alan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüze, Selçuklular İlkokulu'ndaki idarecilerimize ve bu projenin uygulanmasında büyük emeği olan Zafer Yapar ve tüm öğretmen arkadaşlarıma içten teşekkürlerimi sunuyorum. Ailelerimize de bu projeye sundukları katkıdan ötürü şükranlarımı belirterek her şeyin çocuklarımızın içinde olduğunu ifade etmek istiyorum. . Bugünkü gösteri bize amacımıza ulaştığımızı gösterdi. Öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi kutluyorum "   

Çinlilerin 3 bin yıldır kullandığı ve hesap makinesinin atası olarak kabul edilen abaküsle eğitim verdiğini söyleyen proje yürütücüsü Zafer Yapar da konuşmasında eğitimle çocukların beyinlerinin her iki tarafına da matematik yapma becerisi kazandırdıklarını söyledi.

Abaküs Mental Aritmetik Programı alacak çocuğun 5-12 yaş arasında olması gerektiğini ve okuma yazma bilmesine gerek olmadığını söyleyen Yapar, “Mental aritmetik, aslında bir beyin geliştirme sistemi. Biz burada çocuklarımıza 4 işlemi, 1 saniyede yapma beceresi kazandırıyoruz. Bu sayede çocuklarımızın görsel zekalarını geliştirmelerini ve odaklanmalarını sağlıyoruz.” dedi.

Mental aritmetik eğitimini normalde 2 buçuk yıllık bir eğitim olduğunu fakat 4-5 ay gibi kısa bir sürede öğrencileri ile epeyce bir yol kat ettiklerini belirterek, “Çocuklar abaküsle aldıkları eğitimin ardından matematiği dokunarak çözüyor. Boncukları hayal ederek istediği rakamı, çok haneliler de dahil istediği işlemi yapabiliyor. Çocuklar abaküs eğitimi sayesinde matematik işlemine baktıkları anda görebiliyorlar. Beynin bir bölümü matematik, diğer bölümü ise görsel olarak çalışır. Biz beynin görsel olan bölümüne de bir matematik merkezi inşa ediyoruz. Çocuklar saniyelerle yarışarak işlemleri yapabiliyor. Ancak yaşı 12'yi geçen çocuklara bu işlemleri yaptırmak zorlaşıyor. Aldıkları eğitim sonrası çocukların matematik ve diğer derslerinde başarısı birlikte artıyor.” diye konuştu.

BEYİN YAPISI VE ABAKÜS

Sınıf Öğretmeni Yapar, insan beyni ve abaküsle alakalı olarak verdiği bilgide şunları kaydetti: "Beynin sol ve sağ loblarının eş zamanlı ve birlikte çalışmasını sağlayan zihinsel işlem eğitimi, 4-14 yaş arasındaki çocukları kapsayan bir eğitim sistemidir.  Abaküs sistemi dünyanın en eski hesap makinesi olarak kabul edilir. Ancak günümüzde Japon abaküsünün kullanımı daha kolay olduğundan tüm dünyada tercih edilmeye başlanmıştır. Japon abaküsü 5 (4+1) boncuk kullanılarak oluşturulmuştur. Abaküs eğitimi alan çocuklar, 4 işlemi hesap makinesine ihtiyaç duymadan rahatlıkla zihinden saniyeler içinde yapabiliyorlar. Bu eğitim çocuklara; gelişmiş hesaplama yetenekleri sağlarken aynı zamanda yüksek düzeyde odaklanma ve dikkat yeteneği de kazandırır. Beynin her iki lobunu koordineli kullandıklarından aynı anda birden fazla zihinsel etkinlik yapabilirler. Böylece çocuklar daha gelişmiş bir sol ve sağ beyine, daha güçlü bir hafızaya, daha hızlı karar verebilme yetisine, daha hızlı bir reflekse sahip olurlar. Bu sayede çocukların yaratıcılıkları artar ve her çocukta var olan potansiyel liderlik özelliklerinin gelişip ortaya çıkmasına büyük oranda katkı sağlar. Beyninin her iki yanını etkili kullanan bir birey ilerleyen yaşlarda unutkanlık hastalığına da yakalanmaz. İlköğretim çağındaki çocuklar; (mevcut eğitim programları düşünüldüğünde) 4-14 yaş arası çocukların içinde bulundukları somut zekâ döneminde, okullarda öğretilen soyut matematik temellerine dayanan öğrenim yöntemi nedeni ile matematiksel işlemleri kavramakta zorlanmaktadır. Hatta matematiksel işlemler çocukların korkulu rüyası haline gelmektedir. Abaküs ile işlemleri zihinden yapan çocukların kendilerine olan güvenlerini yeniden kazanmanın yanında, matematiksel kavramları boncuklar ile somutlaştırarak işlemleri daha kolay ve hızlı kavramakta ve eğlenerek öğrendiği için kalıcılık sağlanmakta ve unutkanlık kavramı tamamen yok olmaktadır."

‘KAHVALTISIZ ASLA’

Öğrencilerin kahvaltı yapmadan okula gönderilmemesi gerektiğini vurgulayan Yapar, “Kahvaltı, vücudun ihtiyacı olan enerjiyi sağlayan ilk öğündür. Kan şekeri olarak bilinen glikoz için kaynak oluşturması açısından önem taşır. Glikoz, beyin için önemli bir enerji kaynağıdır. Çünkü beyin, herhangi bir enerji deposuna sahip değildir ve yalnızca glikoz kullanır.” dedi.

Kahvaltı ile okuldaki verimlilik arasında önemli bir bağlantı olduğunu söyleyen Zafer Yapar,  “Kahvaltı yapan çocuklar, okullarında daha başarılı, günün ilerleyen saatlerinde daha güçlü ve dayanıklı olurlar. Öğrenmenin zorluklarına karşı koyarlar. Derse daha fazla katılırlar. Araştırmalara göre kahvaltı yapmayan çocuklar, sabahları yorgun ve halsiz olurlar. Kendilerini derse tam olarak veremezler. Karın ağrısı çekerler. Kahvaltıda protein, yağ ve karbonhidratı bir arada tüketmek gerekir. Bu tüketimi sağlamanın en kolay yolu ise bir dilim tereyağlı ekmek ile peynir yemek, süt içmek ve ceviz yemektir. Böyle bir kahvaltı sonucunda organizmada sürekli bir enerji üretimi söz konusu olur. Kan şekeri normal seviyelerde kalır.  O halde sabahları öğrencilerin okula kahvaltı yapmadan göndermeyin.  Aksi halde sağlıksız ve derslerinizde başarısız olurlar.” şeklinde konuştu.
Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.