AK Parti Gümüşhane Milletvekili Doç. Dr. Kemalettin Aydın, 4+4+4 Eğitim modelinin kanun teklifinden komisyon çalışmalarına, TBMM genel kurul görüşmelerine kadar aktif olarak konu ile yakinen ilgilendiği eğitim reformu hakkında açıklamalarda bulundu.
Aydın, Cumhurbaşkanı Sayın Abdullah Gül’ün kanunu onaylamasının ardından yaptığı açıklama da ülkemizde demokratikleşme, özgürleşme reformları ile birlikte bileklerde ki prangalarında bir bir yok olduğunu ve 12 Eylül dayatmalarının bir sonucu olarak ortaya çıkan eğitim sistemini değiştirmenin memnuniyetini yaşadıklarını belirtti.
Doç. Dr. Kemalettin Aydın, Türkiye’nin 2023 hedeflerini ve vizyonunu planlarken eğitim düzenlemelerini en öncelikli konu olarak ele alan AK Parti hükümetinin “Eğitim ve öğretim hizmetlerinde temel hedefimiz, kız erkek ayrımı yapmadan herkesi eğitmek, rekabet içinde geliştirmek ve onları hayata hazırlamaktır. Bu amaçla toplumumuzdaki her bireyi yapabileceği işlerde değerlendirerek ve üretime dahil ederek uluslararası rekabet gücümüzü en üst noktaya taşımalıyız.” felsefesi ile hareket ettiğini söyledi.
Kamuoyunda 4+4+4 Eğitim Reformu olarak bilinen sistem ile yapılan düzenlemeleri de kamuoyu ile paylaşan Doç. Dr. Kemalettin Aydın, şunları söyledi:
Zorunlu eğitim 12 yıl oluyor
Bu zamana kadar sürdürülen 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitim, bireyleri özgürleştirmeyen, tercih ve hedef değiştirmeye fırsat vermeyen, seçme hakkı tanımayan, farklılıklara imkan veremeyen ve farklı seçenekler sunmayan yapısı ile çağdaş dünyaya inat müesses nizamın devamını öngören bir yapıdır. Gelişmiş ülkelerden geri kalmamak adına ülkemizdeki zorunlu eğitim süresinin 12 yıla çıkarılmaktayız.
4+4+4 eğitim sisteminde;
İlk 4 yıl ilkokul: Öğrencilerin çevreye duyarlılıklarını artıracak, becerilerini geliştirecek, sosyalleşmelerini sağlayacak ve temel yaşam kurallarını öğrenecekleri zorunlu eğitim kademesi olarak
İkinci kademe 4 yıl ortaokul: Bilgiye erişim ve bilgiyi kullanma amaçlı seçmeli derslerin alınacağı zorunlu bir kademe olarak
Üçüncü kademe 4 yıl lise: Genel, mesleki ve teknik olarak bilgiye erişim, bilgiyi kullanma, hayata ve bir üst öğrenim olan üniversite eğitimine hazırlanmak amacıyla zorunlu eğitimin üçüncü kademesi olarak hayata geçirilecektir.
Ders seçme hakkı.
Sistemin getireceği en önemli yeniliklerden biri iseOrtaokullarda yani ikinci 4 yıllık kademelerde Türkçe, matematik, fen, sosyal bilgiler ve yabancı dil gibi temel dersler dışında seçimlik dersler ile lise eğitimi için altyapı oluşturulacaktır. Bundan sonra isteyen her öğrenci veya velisi Kuran-ı Kerim ve Peygamber Efendimizin Hayatı derslerini de seçmeli olarak alabilecek.
Eğer öğrenci gelecekte İmam Hatip Lisesi okumak istiyorsa bu program için gerekli olan seçmeli dersleri alabilecek ya da sosyal bilimler programına devam etmeyi istiyorsa yine seçmeli derslerden sosyal bilimler derslerini seçme hakkına sahip olacaktır.
Devletin değil, bireyin tercihi!
4+4+4 ile matematik, spor ya da güzel sanatlar yeteneği olan çocuklar çok erkenden tespit edilebilecek ve yönlendirilebilecektir.
Ortaokullardaki temel dersler dışındaki seçimlik dersleri öğrencinin veya ebeveynin isteğine ve tercihine bağlı olarak alabilme esnekliği getiriyoruz. Tercih devletin değil bireyin olacaktır.
Öğrencilere diplomaları ise mecburi eğitim-öğretimin tamamlandığı lise bitiminde verilecektir.
Yeni eğitim sistemi ile çocuklarımızın zulmü olan 'katsayı' sorunu da ortadan kalkıyor!
Yıllardır tüm toplumun büyük bir kesimini derinden yaralayan birçok gencin geleceğini olumsuz yönde etkileyen ideolojik amaçla yapılmış olan katsayı zulmü bu kanunla sona ermiştir.
Artık mezun olunan okula bakılmaksızın isteyen herkes istediği üniversiteyi seçebilecek, kendi bölümünden farklı bölüm seçtiği için okul puanı düşmeyecek.
Böylece yıllardır meslek okullarında okuyan yavrularımızın çektiği sıkıntı kaldırılmıştır.
Kanun yayımlandığında okumakta olan orta kademelilere durumu iseilköğretim kurumlarının 5,6,7 ve 8. sınıflarında eğitim görenlerin eğitimlerini bu kurumlarda tamamlaması kararlaştırılmıştır. Bu maddenin uygulanmasıyla ilgili usul ve esasların Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenmesi, gerektiğinde ilgili düzenlemelerin bakanlık tarafından il, ilçe ve okul bazında yapılması öngörülüyor.
Yapılan tüm bu değişiklik ve yeniliklerle, yeteneklerine göre eğitilmiş çocuklarımız, gençlerimiz her alanda rekabet gücümüzü artıracak, ülkenin geleceğini aydınlatacaktır, bizim ülkemizin çocuklarının aklına ve becerisine güvenimiz tamdır. Eğitim reformumuzun milletimize, ülkemiz geleceğine hayırlı olmasını diliyorum.
Aydın, Cumhurbaşkanı Sayın Abdullah Gül’ün kanunu onaylamasının ardından yaptığı açıklama da ülkemizde demokratikleşme, özgürleşme reformları ile birlikte bileklerde ki prangalarında bir bir yok olduğunu ve 12 Eylül dayatmalarının bir sonucu olarak ortaya çıkan eğitim sistemini değiştirmenin memnuniyetini yaşadıklarını belirtti.
Doç. Dr. Kemalettin Aydın, Türkiye’nin 2023 hedeflerini ve vizyonunu planlarken eğitim düzenlemelerini en öncelikli konu olarak ele alan AK Parti hükümetinin “Eğitim ve öğretim hizmetlerinde temel hedefimiz, kız erkek ayrımı yapmadan herkesi eğitmek, rekabet içinde geliştirmek ve onları hayata hazırlamaktır. Bu amaçla toplumumuzdaki her bireyi yapabileceği işlerde değerlendirerek ve üretime dahil ederek uluslararası rekabet gücümüzü en üst noktaya taşımalıyız.” felsefesi ile hareket ettiğini söyledi.
Kamuoyunda 4+4+4 Eğitim Reformu olarak bilinen sistem ile yapılan düzenlemeleri de kamuoyu ile paylaşan Doç. Dr. Kemalettin Aydın, şunları söyledi:
Zorunlu eğitim 12 yıl oluyor
Bu zamana kadar sürdürülen 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitim, bireyleri özgürleştirmeyen, tercih ve hedef değiştirmeye fırsat vermeyen, seçme hakkı tanımayan, farklılıklara imkan veremeyen ve farklı seçenekler sunmayan yapısı ile çağdaş dünyaya inat müesses nizamın devamını öngören bir yapıdır. Gelişmiş ülkelerden geri kalmamak adına ülkemizdeki zorunlu eğitim süresinin 12 yıla çıkarılmaktayız.
4+4+4 eğitim sisteminde;
İlk 4 yıl ilkokul: Öğrencilerin çevreye duyarlılıklarını artıracak, becerilerini geliştirecek, sosyalleşmelerini sağlayacak ve temel yaşam kurallarını öğrenecekleri zorunlu eğitim kademesi olarak
İkinci kademe 4 yıl ortaokul: Bilgiye erişim ve bilgiyi kullanma amaçlı seçmeli derslerin alınacağı zorunlu bir kademe olarak
Üçüncü kademe 4 yıl lise: Genel, mesleki ve teknik olarak bilgiye erişim, bilgiyi kullanma, hayata ve bir üst öğrenim olan üniversite eğitimine hazırlanmak amacıyla zorunlu eğitimin üçüncü kademesi olarak hayata geçirilecektir.
Ders seçme hakkı.
Sistemin getireceği en önemli yeniliklerden biri iseOrtaokullarda yani ikinci 4 yıllık kademelerde Türkçe, matematik, fen, sosyal bilgiler ve yabancı dil gibi temel dersler dışında seçimlik dersler ile lise eğitimi için altyapı oluşturulacaktır. Bundan sonra isteyen her öğrenci veya velisi Kuran-ı Kerim ve Peygamber Efendimizin Hayatı derslerini de seçmeli olarak alabilecek.
Eğer öğrenci gelecekte İmam Hatip Lisesi okumak istiyorsa bu program için gerekli olan seçmeli dersleri alabilecek ya da sosyal bilimler programına devam etmeyi istiyorsa yine seçmeli derslerden sosyal bilimler derslerini seçme hakkına sahip olacaktır.
Devletin değil, bireyin tercihi!
4+4+4 ile matematik, spor ya da güzel sanatlar yeteneği olan çocuklar çok erkenden tespit edilebilecek ve yönlendirilebilecektir.
Ortaokullardaki temel dersler dışındaki seçimlik dersleri öğrencinin veya ebeveynin isteğine ve tercihine bağlı olarak alabilme esnekliği getiriyoruz. Tercih devletin değil bireyin olacaktır.
Öğrencilere diplomaları ise mecburi eğitim-öğretimin tamamlandığı lise bitiminde verilecektir.
Yeni eğitim sistemi ile çocuklarımızın zulmü olan 'katsayı' sorunu da ortadan kalkıyor!
Yıllardır tüm toplumun büyük bir kesimini derinden yaralayan birçok gencin geleceğini olumsuz yönde etkileyen ideolojik amaçla yapılmış olan katsayı zulmü bu kanunla sona ermiştir.
Artık mezun olunan okula bakılmaksızın isteyen herkes istediği üniversiteyi seçebilecek, kendi bölümünden farklı bölüm seçtiği için okul puanı düşmeyecek.
Böylece yıllardır meslek okullarında okuyan yavrularımızın çektiği sıkıntı kaldırılmıştır.
Kanun yayımlandığında okumakta olan orta kademelilere durumu iseilköğretim kurumlarının 5,6,7 ve 8. sınıflarında eğitim görenlerin eğitimlerini bu kurumlarda tamamlaması kararlaştırılmıştır. Bu maddenin uygulanmasıyla ilgili usul ve esasların Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenmesi, gerektiğinde ilgili düzenlemelerin bakanlık tarafından il, ilçe ve okul bazında yapılması öngörülüyor.
Yapılan tüm bu değişiklik ve yeniliklerle, yeteneklerine göre eğitilmiş çocuklarımız, gençlerimiz her alanda rekabet gücümüzü artıracak, ülkenin geleceğini aydınlatacaktır, bizim ülkemizin çocuklarının aklına ve becerisine güvenimiz tamdır. Eğitim reformumuzun milletimize, ülkemiz geleceğine hayırlı olmasını diliyorum.