Gümüşhane Haberleri

O heyete müracaatlar yüzde 72 arttı

data-auto-format="rspv" data-full-width>
Gümüşhane

Gümüşhane'de İl Tüketici Hakem Heyetine 2019 yılında günlük ortalama 1,9 şikayet olurken, bu rakam 2020 yılının ilk 74 gününde yüzde 72 oranında artarak günlük ortalama 3,3 oldu. 

Gümüşhane Ticaret İl Müdürü Mürsel Yaşar, 15 Mart Tüketiciler Günü nedeniyle yaptığı açıklamada Anayasa’nın 172. Maddesinde ‘Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirleri alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini teşvik eder’ hükmünün yer aldığını söyledi.

Türkiye’de tüketicilerin yasalar, yönetmelikler, tebliğler ve mahkeme kararları ile de korunmaya alındığını kaydeden Yaşar, tüketici haklarını korumak üzere, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında tüketici hakem heyetleri kurulduğunu hatırlattı.

Tüketici hakem heyeti kararlarının daha nitelikli olması amacıyla, il merkezlerindeki hakem heyetlerine konusunda uzman tüketici hakem heyeti raportörleri görevlendirilerek alınan kararların nitelikli olmasının sağlandığını ifade eden Yaşar, bunun yanında tüketicilerin hak arama yollarını kolaylaştırmak adına her ilçede tüketici hakem heyeti irtibat personeli görevlendirilmiştir. Ayrıca, tüketicilerin e-devlet şifreleri ile https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr adresinden elektronik olarak başvuruda bulunmaları sağlandığını söyledi.

2020 yılı için değeri 10 bin 390 TL’nin altında bulunan uyuşmazlıklarda tüketicilerin hakem heyetine başvuru yapabileceğini ifade eden Yaşar, “2019 yılı içerisinde il tüketici hakem heyetimize toplam 698 adet şikâyet gelmiş, bunların 319 adedi tüketici lehine, 290 adedi ise tüketici aleyhine sonuçlanmış olup, inceleme aşamasında olan 89 adet şikâyet ise 2020 yılına devredilmiştir. 2019 yılında ayıplı mallara ilişkin şikayetlerin 121 adedine bilirkişi incelemesi yaptırılmıştır” dedi.

İl Tüketici Hakem Heyetine 2020 yılının 15 Mart tarihine kadar toplam 243 adet şikâyet geldiğini, bunların 114’ünün tüketici lehine, 65’inin ise tüketici aleyhine sonuçlandığını kaydeden Yaşar, inceleme aşamasında 64 başvuru bulunduğunu, ayıplı mal başvurularına ilişkin şikayetlerin ise 30 adedine bilirkişi incelemesi yaptırıldığını söyledi.

Müracaatlar yüzde 72 oranında arttı

Mürsel'in açıklamasında belirttiği rakamlar incelendiğinde 2019 yılında günlük ortalama 1,9 şikayetin olduğu il tüketici hakem heyetine müracaat sayısı 2020 yılının ilk aylarında yüzde 72 oranında artarak günlük ortalama 3,3 oldu. 

2019 yılında 365 günde 698 müracaatın ardından 2020 yılının ilk 74 gününde 243 müracaat olması dikkat çekerken, bu hızla müracaat yapılması halinde yıl sonunda yaklaşık bin 200 müracaat olacağı tahmin ediliyor.

Birinci olan öğrenci ödülünü aldı

Diğer yandan Tüketici Haftası etkinlikleri kapsamında ortaokullar arası düzenlenen “Tüketici hakları” konulu resim yarışmasında birinci olan Azra Berşan Canlı’ya hediyesi Gümüşhane Valisi Kamuran Taşbilek tarafından takdim edildi.
 

Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.