Gümüşhane Haberleri

Şuurlu Öğretmenler Bölge Toplantısı Gümüşhane'de yapıldı

data-auto-format="rspv" data-full-width>
Gümüşhane

Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞ-DER) Ekim ayı bölge toplantısı ÖĞ-DER Genel Merkezi Halkla İlişkiler Başkanı Erdal Bilir’in yönetiminde Gümüşhane'de yapıldı. 

Gümüşhane şubesinin ev sahipliğini yaptığı toplantıya Erzurum ve Bayburt yöneticileri katılırken toplantıda dernek genel merkezinin şubelerden beklentileri dile getirildi, şubeler aylık faaliyetleri hakkında eğitimcileri bilgilendirdi.

Toplantının ardından heyet ÖĞ-DER Gümüşhane eski şube başkanı merhum Seyit Yolcu ve babası merhum Hacı Mustafa Yolcu’yu kabirleri başında ziyaret etti.

Toplantıda ÖĞ-DER Genel Başkan Numan Gökmen’in selamını ileten Halkla İlişkiler Başkanı Erdal Bilir, eğitimin ve öğretmenlerin temel meselelerine hiçbir çözüm üretmeyen 7354 sayılı Öğretmenlik Meslek Kanununun adı değiştirilerek yeniden bir Öğretmenlik Meslek Kanunu yapılması gerektiğini söyledi.

Yeni kanunun öğretmen yetiştirmeden başlayıp öğretmenlerin özlük haklarını, atamalarını, yer değiştirmelerini, görevde yükselmelerini, yer değiştirmelerini, bütün sorunlarını ele alan yeterlilikte olması gerektiğini kaydeden Bilir, “Eğitim müfettişlerinin sorunlarına çözüm bulmalı, özel sektörde çalışan öğretmenlerin bütün sorunlarına çözüm bulmalı, ücretli öğretmenlik ve ücretli öğretmenlerin sorunlarına kalıcı çözüm bulmalıdır. Kanun teklifi meclise verildiğinden beridir söylediğimiz gibi içeriği daha önceden stajyerlik adıyla var olan aday öğretmenlik, yine 2004’den beri yürürlükte olan kariyer basamakları ve tüm memurları ilgilendiren 3600 ek gösterge gibi üç mesele olan 7354 sayılı kanun bir öğretmenlik meslek kanunu değildir değiştirilmelidir. 28 Mayıs seçimleri öncesine mülakatın kaldıracağı sözünü veren Sayın Cumhurbaşkanımızın bu vaadinin gerçekleşmesini öğretmen adayları sabırsızlıkla beklemektedir. 4 yıl eğitim fakültesini okuyan, pedagojik formasyonunu tamamlayan, üstelik aylarca çalışıp KPSS sınavını geçen gençlerimizin mülakat gibi gereksiz bir uygulama elenmesini adaletsiz bir uygulama olarak görüyoruz. Yöneticilerin bu şaibeden kurtulması için adil olmayan mülakat uygulaması bir an evvel kaldırılmalıdır” dedi.

Günümüzde iyi ve güzel ahlaklı, merhametli ve liyakat sahibi insanlara her zamankinden daha fazla ihtiyaç olmasından hareketle eğitim öğretimde önce ahlak ve maneviyat düsturunun öncelenmesi gerektiğinin altını çizen Bilir, “Millî eğitim sistemimiz 200 yıldır peşinde yolunu kaybettiği batı taklitçisi eğitim anlayışından kurtarılmalıdır. Millî Eğitim milletimizin inanç, ahlak ve kültürünü temel alan gerçek bir Millî Eğitim sistemi olmalıdır. Ana sınıfından itibaren Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi zorunlu olmalı, yeni nesiller küçük yaştan itibaren milletimizin inanç ve ahlakıyla bütünleşen Millî ve Manevî değerlerine bağlı olarak yetiştirilmelidir. Ahlak ve maneviyattan yoksun olan fertler değil, helali, haramı bilen, hakka hukuka bağlı, vicdan sahibi, merhamet sahibi nesiller yetiştirmek mecburiyetindeyiz. Eğitimdeki temel sorunlardan biri 12 yıllık zorunlu eğitim bir diğeri de 1980 darbe yönetiminin dayatması olan karma eğitimdir. Şuurlu Öğretmenler Derneği olarak 2017 yılında yaptığımız "Disiplinler arası Zorunlu ve Karma Eğitim Sempozyumu'nda" katılımcılar tarafından bu konularla ilgili sorunlar ve çözümler ortaya konulmuştur. Sonuçta, zorunlu eğitim 12 yıl olmamalı. Karma eğitim zorunlu olmamalıdır. İsteyen veli çocuğunu kız ya da erkek okullarına gönderebilmelidir. Görüşü raporumuzda Millî Eğitim yöneticilerine ve kamuoyuna duyurulmuştur. Ortaokuldan sonra okumak istemeyen öğrencileri zorunlu eğitim nedeniyle lisede devam mecburiyetinde tutmak yerine mesleki eğitim merkezlerine yönlendirerek, hem öğrencilerin erken yaşta meslek edinmesine fırsat verilmeli, hem de orta öğretimde kalitenin düşmesine engel olunmalıdır. Engelli kadrosunda öğretmen atmalarında atama yapılan kurumların ve ataması yapılan öğretmenlerin özel durumlarına dikkat edilmediği duyumlarını almaktayız. Bu dikkatsizlikler hem kurum yöneticilerini zor durumda bırakmakta, hem öğrenciler için verimli olmamakta hem de atanan engelli öğretmen arkadaşlar için ilave engeller oluşturmaktadır. Engelli öğretmen atamalarında atama yapmış olmak için atama yapmış görüntüsünden kurtulmak için eğitim kurumlarının ihtiyacını, şartlarını ve atanan engelli öğretmenlerin durumlarını göz önünde bulundurularak hakkaniyete uygun atamlar yapılmalıdır. Eğitimde kanayan yara olan ücretli öğretmenlerin sorunları da halen giderilmiş değildir. Sadece ek ders karşılığı görev yapan ücretli öğretmenler asgari ücretin oldukça altında ücret aldıkları için geçim sıkıntı çekmekteler. Ücretli öğretmenler ek ders ücretlerine yansıtılacak yüzde 25 zam vaadinin bir an evvel gerçekleşmesini beklemektedirler. Ücretli öğretmenlerimiz enflasyona ezdirilmemeli, geçinebilecekleri bir ücrete kavuşturulmalıdırlar. Ayrıca, bu öğretmenlerimizin sigorta primleri tam olarak yatırılmalıdır. Şuurlu Öğretmenler Derneği olarak derdimiz bağcıyı dövmek değil kaliteli üzüm yemektir. Bütün önerilerimiz idarecilerimizin hakkaniyetli iş yapmalarına katkı sunmak ve eğitimde kaliteyi artırmak içindir. Sayın Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ve kadrosun eğitim öğretim alanında hayırlı ve başarılı çalışmalar yapmasını temenni ederiz” ifadelerini kullandı.

Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.