Gümüşhane Haberleri

TASK AB Projesinin tanıtımı yapıldı

data-auto-format="rspv" data-full-width>
Gümüşhane

Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Erasmus+ programı kapsamında hazırlanan, İtalya Ulusal Ajansı tarafından kabul edilen Merkez Atatürk Ortaokulu’nun ortak olduğu ve yaklaşık bir yıldır uygulanan AB projesinin tanıtım ve yaygınlaştırma toplantısı Gümüşhane Halk Eğitim Merkezi toplantı salonunda gerçekleştirildi.

Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Erasmus+ programı kapsamında hazırlanan, İtalya Ulusal Ajansı tarafından kabul edilen Merkez Atatürk Ortaokulu’nun ortak olduğu ve yaklaşık bir yıldır uygulanan AB projesinin tanıtım ve yaygınlaştırma toplantısı Gümüşhane Halk Eğitim Merkezi toplantı salonunda gerçekleştirildi.

Toplantıya İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan, Maarif Müfettişleri Başkanı Özcan Kol, Milli Eğitim Müdür Yardımcıları Mesut Olgun, İbrahim Taş, Şube Müdürleri Adem Doğan, Seyit Tok, okul müdürleri ve öğretmenler katıldı.

Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Erasmus+ programı alanında uygulanan ‘Teacher Assessing Key Competences in School:  authentic task based  evaluation methodology’ isimli projenin tanıtımı Merkez Atatürk Ortaokulu proje ekibinde araştırmacı olarak görev yapan Oğuzhan Olgun  ve proje koordinatörü Serdal Şeker tarafından yapıldı. İtalya, Belçika, İspanya, Fransa ve Türkiye’nin ortaklığında uygulanan projede elde edilen sonuçlar, fikri çıktılar ve yapılan faaliyetler katılımcılara aktarıldı.  

İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan,  2 Avrupa Birliği projesini aynı anda gerçekleştiren Merkez Atatürk Ortaokulu proje ekibine ve emeği geçenlere teşekkür etti. AB projelerinin öneminden bahseden Doğan, bu tür AB projelerini yapmak isteyen okullar için önümüzdeki günlerde eğitim verileceğini belirtti.

Proje Ekibi Araştırmacı Oğuzhan Olgun ise yaptığı açılış konuşmasında, “Günümüz toplumunda aktif vatandaşlık, istihdam edilebilirlik ve kişisel gelişim için belirli temel beceriler gerekmektedir. Avrupa Birliği, Hayat Boyu Öğrenme için Anahtar Yeterlilikler Çerçevesini benimsemiş olup küreselleşen bir dünyada Türkiye’de de ekonominin diğer ülkelerle rekabet edebilmesi için, bireylere anahtar becerilerin kazandırılması kişisel, sosyal katılım ve istihdam açısından son derece önemlidir. Bu kapsamda belirlenen sekiz anahtar yeterlilik sırasıyla; anadilde iletişim, yabancı dillerde iletişim, matematiksel yetkinlik ve fen ve teknolojide temel yeterlilikler, dijital yeterlilikler, öğrenmeyi öğrenme, sosyal ve beşeri yeterlilikler,  girişim ve girişimcilik anlayışı, kültürel bilinç ve ifadedir. Biz bu projemizde bu anahtar yeterliliklerin değerlendirilmesine yönelik çevrim içi bir araç geliştirdik” dedi.

Proje koordinatörü Serdal Şeker, TASK projesinin amacının okulda anahtar yeterliliklerin değerlendirilmesine yönelik yöntem ve online bir uygulama geliştirmek olduğunu söyledi. Şeker, TASK projesinin Anahtar Yeterlilikleri ulusal modellerle belgelendirebilmek için bir değerlendirme metodoloji geliştirme sürecinde öğretmenleri desteklemeyi hedeflediğini kaydetti.
Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.