Gümüşhane’nin ilk ve tek 5 yıldızlı oteli olan Ramada Gümüşhane oteli, tanıtıma yönelik yaptığı çalışmalar ve sunduğu kaliteli hizmetle birlikte turist gruplarını ağırlamaya başladı. Bugüne kadar Gümüşhane’yi transit geçen tur operatörleri artık Gümüşhane’yi konaklamalı programına koydu.
Gümüşhaneli işadamı Zekai Araz tarafından şehre kazandırılan Ramada Gümüşhane otelinin Genel Müdürü Veysel Sezen, Ramada Gümüşhane olarak Ankara Travelexpo’da, İstanbul EMİTT’de ve İzmir Travel Turkey’deki turizm fuarlarında oteli ve Gümüşhane’yi en iyi biçimde tanıtmaya çalıştıklarını, ayrıca bölgeye turist getiren seyahat acentelerini de ziyaret ederek birebir görüşmelerde bulunduklarını, TÜRSAB Trabzon bölge acentelerini otelde ağırlayarak Turizm Müdürlüğünün katkıları ile info gezileri organize ettiklerini, yine önümüzdeki günlerde TÜRSAB Ankara bölgesi acenteleri ve turizm rehberleri ile birlikte ortak bir info gezisi planladıklarını hatırlattı.
“Çok sayıda tur firmasıyla anlaşarak Gümüşhane’de konaklamaya ikna ettik”
Özellikle acentelerle yaptıkları görüşmelerde artık Gümüşhane’nin transit geçilen bir şehir olmadığını, Ramada gibi uluslararası bir marka otelin olduğunu, bölgenin turizm potansiyelini ve turizm çeşitliliğini anlattıklarını kaydeden Sezen, bu minvalde çok sayıda tur firmasıyla anlaşarak Gümüşhane’de konaklamaya ikna ettiklerini söyledi.
Turistler artık geri dönmüyor, Gümüşhane’de konaklıyor
Doğu Karadeniz bölgesine kültür turları düzenleyen ANI TUR, AYDER TUR, SALTUR, TEMPO TUR ve JOLLY TUR gibi belli başlı acentelerle yaptıkları görüşmeler sonucunda bölgeye gelen grupların genel konaklama eğilimlerinin yaylalarda konaklamak olduğunu fakat Gümüşhane’de RAMADA gibi uluslararası bir markanın olması ve Gümüşhane’nin yaylayı aratmayan ikliminin grupların Gümüşhane’ye gelmesinde çok etkili olduğunu ifade eden Sezen, “Daha önce sahil bandındaki şehirlerde konaklayan gruplarını RAMADA Gümüşhane’de de konaklatmaya ikna ettik. Bu hafta ANI TUR’un 5 grubunu birden otelimizde ağırladık ve misafirlerden gelen çok güzel geri dönüşlerden sonra acente önümüzdeki günlerde de gruplarını Gümüşhane’ye kaydıracağını ifade etti. Bu gruplar daha önce Karaca mağarası ve yeni açılan seyir terasını ziyaret edip Torul’dan geri dönüyorlardı. Artık Gümüşhane’de de konaklama kararı aldılar” dedi.
"Şimdilik tek gece konaklıyorlar, ilerleyen günlerde 2-3 gece konaklayacaklar"
Grupların şimdilik bir gece konaklayıp ayrıldığını fakat ilerleyen günlerde Gümüşhane ve çevresini tur programlarına aldırarak en az 2 veya 3 gecelik konaklama yaptırmayı hedeflediklerini dile getiren Sezen, bunun için bölgenin turizm çeşitliliğinin iyi tanıtılması ve cazip turizm güzergâhlarının belirlenip acentelerin buna ikna edilmesi gerektiğini vurguladı.
“Konaklayan grupların Gümüşhane’ye ekonomik katkıda bulunmalarını istiyoruz”
Kendilerinin de yoğun olarak bu konu üzerinde çalıştıklarını ifade eden Sezen, “Amacımız hem geceleme sayısını artırmak hem de otelimizde konaklayan grupların Gümüşhane’ye ekonomik katkıda bulunmalarını istiyoruz. Turizm il müdürlüğümüzden edindiğimiz broşür ve tanıtım kataloglarını her gruba bütün misafirlerimize dağıtıyoruz. En güzel reklamın memnun ayrılan bir misafirin gittiği yerlerde bunu anlatması ile olacağını düşünüyoruz” diye konuştu.
“Ortadoğu pazarı çok önemli”
Yerli turistin dışında yabancı turistlerin de bölgeye gelmesini sağlamanın asıl amaçlarından birisi olduğuna değinen Sezen, özellikle Ortadoğu pazarının çok önemli olduğunu, bu bölgeden gelen misafirlerin hem alım gücünün yüksek olduğunu hem de geceleme sayısının fazla olması nedeniyle hem Ramada Gümüşhane’ye hem de şehirdeki esnafımıza ekonomik yönden ciddi bir katkı sağlayacağını düşündüklerini kaydetti.
“Kalite ve fiyat dengesi, şehrimizin sıcak insanları ve yaz aylarında ki serin iklimi güçlü yanlarımız”
Tüm bunların çok kolay olmayacağını, uzun soluklu, planlı ve programlı bir çalışma gerektirdiğini kaydeden Sezen, “Burada bizim güçlü bir yanımız ön plana çıkıyor. Sahil şeridindeki oteller ve diğer turizm tesisleri yaz döneminde çok pahalı fiyatlar uyguluyor ve doymuşluk sergiliyor. Bu da Arap turistleri alternatif daha ekonomik ve kaliteli hizmet arayışına yöneltiyor. Bu bizim güçlü yanlarımızdan birisi olarak ön plana çıkıyor. Kalite ve fiyat dengesi. Diğer güçlü yanımız şehrimizin sıcak insanları ve yaz aylarında serin iklimi. Bu potansiyeli iyi değerlendirmemiz gerekiyor” şeklinde konuştu.
“Yunanistan potansiyel yurtdışı pazarımız”
Gümüşhane’nin bir diğer potansiyel yurtdışı pazarının da Yunanistan olduğunu ifade eden Sezen, “Yaptığımız araştırmalarda kültür gezisi amaçlı gelmek isteyen gruplar bulunmaktadır. Önümüzdeki günlerde bu grupları da ağırlayacağız. Ramada grubu Avrupa, Asya, Ortadoğu ve Afrika (EMEA) direktörü olarak yeni atanan Dimitri Makis Gümüşhane’den göç etmiş bir aileden gelmektedir. Kendisi ile mayıs ayında Las Vegas’ta yapılan Global Marka Konferansında tanıştık ve bu konuda bize büyük katkı sağlayacağı sözünü aldık” dedi.
“Dünyanın en büyük otel zincirindeyiz”
RAMADA Gümüşhane olarak ilk turizm sezonunda eksik kaldıkları ve henüz ulaşamadıkları pazarların olduğunu hatırlatarak, bunları bilerek önümüzdeki dönemlerde çok daha farklı tanıtım ve pazarlama faaliyetleri yürüteceklerini vurgulayan Sezen, “Özellikle yurtdışı fuarlarda tanıtımlar yapacağız. Bunun için özel bir bütçe ayırdık. Sosyal medya ve online rezervasyon kanallarını daha yoğun kullanacağız. RAMADA grubu global satış ve pazarlama ofisine Gümüşhane ve otelimizi tanıtan özel bir sunum yapacağız. Bu yolla dünyanın en büyük otel zinciri olan Wyndham Hotel Group çatısı altında tanıtım ve pazarlama yapacağız.
Genel Müdür Sezen, tüm bu çalışmalar boyunca ve açıldıkları günden itibaren desteklerini esirgemeyen Gümüşhane Valisi Okay Memiş'e teşekkür ederek, Gümüşhane’nin turizmden hak ettiği payı alması için durmadan, yorulmadan çalışmaya devam edeceklerini sözlerine ekledi.
Adres
Özcan Mahallesi, Kalederesi Mevkii No:14, 29000 Merkez / Gümüşhane
Web:
Telefon