Gümüşhane Haberleri

Türkiye’de en fazla karayolu tüneli ve gölet Gümüşhane’de

data-auto-format="rspv" data-full-width>
Gümüşhane

Gümüşhane Valisi Okay Memiş, inşaatları devam eden göletler ve karayolu çalışmalarının ardından Türkiye’de en fazla karayolu tüneli ve göletin Gümüşhane’de olacağını söyledi.

Gümüşhane Valisi Okay Memiş, inşaatları devam eden göletler ve karayolu çalışmalarının ardından Türkiye’de en fazla karayolu tüneli ve göletin Gümüşhane’de olacağını söyledi.

Gümüşhane’de 2016 yılı 4. İl Koordinasyon Kurulu toplantısı Vali Okay Memiş başkanlığında gerçekleştirildi.

Valilik Toplantı Salonunda gerçekleştirilen toplantıya Vali Yardımcısı Vekili Torul Kaymakamı Hakan Kafkas, İl Genel Meclisi Başkanı Şerif Bayraktar, İlçe Kaymakamları, İlçe ve Belde Belediye Başkanları, yatırımcı kuruluşların bölge müdürleri ve kurul üyeleri katıldı.

Toplantının başlangıcında yaptığı konuşmada Gümüşhane’de kamu kuruluşlarının 3 milyar 508 milyon 269 bin TL proje tutarlı işi bulunduğunu belirterek, en fazla yatırım harcamasının 202 milyon 838 bin TL ile ulaştırma sektöründe olduğunu söyledi.

“Türkiye’de en fazla karayolu tüneli ve gölet Gümüşhane’de”

Devletin millete ne kadar değer verdiğinin yapılan işlerden belli olduğunu ifade eden Vali Memiş, yapımı devam edenlerle birlikte Gümüşhane’de 52 karayolu tüneli bulunduğunu, 26 gölet inşaatının devam ettiğini belirterek, bu rakamların Türkiye’de ilk sırada olduğunu vurgu yaptı ve tüm bölge müdürlüklerine Gümüşhane’ye yapılan hizmetler için teşekkür etti.

Türkiye’de ki Belediyelerde olduğu gibi Gümüşhane’de de ilçe ve belde belediyelerinin imkanlarının kısıtlı olduğunu belirten Vali Memiş, , bölge müdürlerinden mümkün olduğu kadar bu belediyelerin taleplerinin yerine getirilmesini istedi.

“Gümüşhane’de gölet sayısı 35’e ulaşacak”

Vali Memiş’in ardından sunumunu gerçekleştiren Devlet Su İşleri (DSİ) 22.Bölge Müdürü Mahmut Berber, il genelinde 550 milyon TL bedelli 26 gölet inşaatının devam ettiğini belirterek, “Köse sulaması bitmek üzere. Sadak sulaması bahar aylarında kademeli olacak faaliyete geçecek. Çamur göletinde itirazlar sonuçlandı haftaya sözleşmeyi imzalayacağız. Tersun göletinde şantiye kurma çalışmaları devam ediyor. Projelendirilenler de yapıldığında Gümüşhane’de 35 dolayında gölet olacak. Türkiye’nin en fazla göleti olan ili Gümüşhane” dedi.

“Bozulan köy yolları yapılacak”

Vali Okay Memiş’in, gölet yapımı sırasında bozulan köy yollarına yönelik sorusunu cevaplandıran Berber, sözleşmeye konulan bir madde ile gölet inşaatları nedeniyle bozulan köy yol yolların iş bitiminde yapılacağını kaydetti. Berber ayrıca Vali Memiş’in teklifi üzerine İl Özel İdaresi tarafından yapılan göletlerin DSİ’ye devri konusunda da çalışma başlattıklarını hatırlattı.

“Yılsonuna kadar Zigana’dan şehir merkezine kadar yeni yapılan yol ulaşıma açılacak”

Karayolları 10.Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş ise ilk olarak yapımı hızla devam eden Köstere-Gümüşhane bölünmüş yol ve çevre yolu hakkında bilgi verdi. Toplam 42 kilometre uzunluğundaki Köstere-Gümüşhane bölünmüş yol ve çevre yolu kapsamında 25 kilometre uzunluğunda 25 tünel bulunduğunu, sadece çevre yolunda 5 adet tünel olduğunu ifade eden Bayramçavuş, yılsonuna kadar Köstere’den Gümüşhane kent merkezindeki eski İmam Hatip Lisesi binasına kadar olan bölümü ulaşıma açacaklarını söyledi.

Karayolu BBG evi gibi olacak

Kürtün yol ayrımında gerçekleşen heyelanla ilgili yeni bir proje hazırladıklarını, Kürtün ayrımının 2 kilometrelik tünelle geçileceğini ifade eden Bayramçavuş, ayrıca Vali Memiş’in talebi üzerine sadece tünellere değil yeni Zigana tünelinden kent merkezine kadar karayolunun kameralarla donatılacağını ve Torul’da kurulacak olan Tünel Kontrol Merkezinden bu kameraların izleneceğini belirtti.

Vauk ve Pekün dağları tünelle geçilecek

Gümüşhane-Bayburt arasındaki Vauk dağına 7,5 kilometre uzunluğunda çift tüp tünel ve Gümüşhane-Kelkit arasındaki Pekün dağında 6,5 kilometre uzunluğunda çift tüp tünel projelerinin bitmek üzere olduğunu dile getiren Bayramçavuş, 18 yıldır bitirilemeyen İkisu-Şiran karayolunun Gümüşhane’de ki tek sıkıntılı yolları olduğunu söyledi. Yolda çalışma yapan firmanın fesih sürecinin başladığını kaydeden Bayramçavuş, yoldaki bazı noktalarda kendilerinin asfalt çalışması yapacağını söyledi.

Köse’ye tünelli yeni yol planlanıyor

Yatırım programına alınan Salyazı Havaalanı nedeniyle Köse ilçesine ulaşımı sağlayan yolda tünelli ve yeni güzergahlı bir proje üzerinde çalıştıklarını ifade eden Bayramçavuş, çalışmayı Genel Müdürlüğe gönderdiklerini kaydetti.

Geçtiğimiz aylarda devraldıkları Özkürtün-Erikbeli yolunun 3,5 kilometrelik kısmını asfaltladıklarını belirten Bayramçavuş, Yağmurdere-Çatak ve Yukarı Kürtün-Alucra yolunun Karayolu ağına alınmasıyla ilgili Genel Müdürlüğün çalışma yaptığını söyledi.

Kürtün-Tirebolu yolu programa teklif edildi

Kürtün-Tirebolu karayolunda da 20 tünelli 12 metre genişliğinde bir yolun projesini yaptıklarını ve 2017 yapım yatırım programına teklif ettiklerini ifade eden Bayramçavuş, bu yolun Doğu Karadeniz’in zirvesi olmayan en önemli akslarından birisi olduğunu da sözlerine ekledi.

Pirahmet’e “Ekolojik köprü” talebi

Doğa Koruma ve Milli Parklar Bölge Müdürü Mustafa Bulut ise kurumuyla ilgili sunumunu yaptıktan sonra özellikle Merkeze bağlı Pirahmet köyünde bulunan yaban hayatının suya ulaşmak için karayolunu kullanması nedeniyle karayolunda ekolojik köprü yapılmasını istedi.

Çok faydalı bir toplantı gerçekleştirdiklerini belirten Vali Okay Memiş, toplantının sonunda yaptığı değerlendirmede toplantıda dile getirilen hususların bir sonraki toplantıya kadar dikkate alındığını, bölge müdürlüklerinin şehrin taleplerine çok hassas olduğunu belirterek, “Gümüşhane halkı bu hizmetleri fazlasıyla hak ediyor. Vatanperverliğiyle, 15 Temmuz’da devletine, milletine gösterdiği sahibiyetle hak ediyor. Biz dersimize çalışıyoruz. Kopya çekmiyor, haytalık yapmıyoruz. Çalışmaya da devam edeceğiz. İlimizdeki yatırımlar için özellikle Milletvekillerimize teşekkür ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.