Gümüşhane Milletvekili Feramuz Üstün, uzun zamandır bölge gündemini meşgul eden ve çeşitli polemiklere vesile olan Demiryolu projesinin nihai ÇED raporunun yayınlandığını ve polemiklere son noktanın konulduğunu söyledi.
İlk günden itibaren ısrarla Demiryolu projesinde problem olmadığını her platformda anlattıklarını belirten Üstün, “Bu ve buna benzer ilimiz için hayati önem arz eden projelerin hayata geçirilmesi hususunda hiçbir fedakarlıktan kaçınmadan takipçiliğini yapıyoruz. Bu denli büyük bir projenin ilimiz lehine sonuçlanmasından büyük mutluluk duyuyoruz. İlimize ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.
Hızlı Tren standartlarında projelendirilen Trabzon – Tirebolu– Gümüşhane - Erzincan Demiryolu Projesi kapsamında hızlı trenin güvenli bir şekilde hat güzergâhında çalıştırılması için eğimden, raylara, vagondan elektrifikasyona kadar her türlü önlem alınacak ve bunun için en uygun teknoloji ve ekipmanların kullanılacağını belirten Üstün, “Yük taşımacılığında birim yük için harcanan enerji, karayolunda demiryolunun 3-4 katına ulaşmaktadır. Gelişmiş demiryollarında enerji olarak elektrik enerjisinin kullanımı söz konusudur. Bu durum ülkemiz gibi gelişmekte olan ülkelerin petrole bağımlılığını azaltmakta ve bunun sonucu ülke ekonomisine de olumlu katkı sağlanmaktadır. Karayollarındaki trafiğin bir bölümünün demiryoluna çekilmesi ile yol trafik sıkışıklığı azaltılmakta ve karayolu kaza sayısının azalmasına yardımcı olunmaktadır. Ülkemizde karayolu kazalarının çokluğu ile mal ve can kayıpları önemli boyutlardadır. Taşıma sistemleri arasında taşımanın dengeli dağılımı ile trafik güvenliğinin artırılması ve ekonomik işletmecilik koşullarının yaratılması demir yollarının gelişmesi ile sağlanmış olacaktır.Projenin gerçekleşmesi ile birlikte bölgedeki şehirlerarası yollarda önemli ölçüde trafik azalması beklenmektedir. Bu bağlamda Trabzon - Tirebolu - Gümüşhane - Erzincan Demiryolu Hattının işletmeye geçmesi ile birlikte bölge karayolları trafiğinde yaklaşık %17’lik bir azalma olacağı beklenmektedir” ifadelerini kullandı.
Üstün, “Giderek artan sanayileşme ve kentleşme sonucu ortaya çıkan ulaştırma ihtiyacını karşılayacak düzeyde bir ulaşım yapısının oluşması için günün inşaat koşulları ve ekonomik şartları çerçevesinde şekillenen bu hat kesiminin hızlı ve güvenli bir ulaşım olanağı sağlayacak yapıya dönüştürülmesi kaçınılmaz bir gerekliliktir” açıklamalarında bulundu.
İlk günden itibaren ısrarla Demiryolu projesinde problem olmadığını her platformda anlattıklarını belirten Üstün, “Bu ve buna benzer ilimiz için hayati önem arz eden projelerin hayata geçirilmesi hususunda hiçbir fedakarlıktan kaçınmadan takipçiliğini yapıyoruz. Bu denli büyük bir projenin ilimiz lehine sonuçlanmasından büyük mutluluk duyuyoruz. İlimize ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.
Hızlı Tren standartlarında projelendirilen Trabzon – Tirebolu– Gümüşhane - Erzincan Demiryolu Projesi kapsamında hızlı trenin güvenli bir şekilde hat güzergâhında çalıştırılması için eğimden, raylara, vagondan elektrifikasyona kadar her türlü önlem alınacak ve bunun için en uygun teknoloji ve ekipmanların kullanılacağını belirten Üstün, “Yük taşımacılığında birim yük için harcanan enerji, karayolunda demiryolunun 3-4 katına ulaşmaktadır. Gelişmiş demiryollarında enerji olarak elektrik enerjisinin kullanımı söz konusudur. Bu durum ülkemiz gibi gelişmekte olan ülkelerin petrole bağımlılığını azaltmakta ve bunun sonucu ülke ekonomisine de olumlu katkı sağlanmaktadır. Karayollarındaki trafiğin bir bölümünün demiryoluna çekilmesi ile yol trafik sıkışıklığı azaltılmakta ve karayolu kaza sayısının azalmasına yardımcı olunmaktadır. Ülkemizde karayolu kazalarının çokluğu ile mal ve can kayıpları önemli boyutlardadır. Taşıma sistemleri arasında taşımanın dengeli dağılımı ile trafik güvenliğinin artırılması ve ekonomik işletmecilik koşullarının yaratılması demir yollarının gelişmesi ile sağlanmış olacaktır.Projenin gerçekleşmesi ile birlikte bölgedeki şehirlerarası yollarda önemli ölçüde trafik azalması beklenmektedir. Bu bağlamda Trabzon - Tirebolu - Gümüşhane - Erzincan Demiryolu Hattının işletmeye geçmesi ile birlikte bölge karayolları trafiğinde yaklaşık %17’lik bir azalma olacağı beklenmektedir” ifadelerini kullandı.
Üstün, “Giderek artan sanayileşme ve kentleşme sonucu ortaya çıkan ulaştırma ihtiyacını karşılayacak düzeyde bir ulaşım yapısının oluşması için günün inşaat koşulları ve ekonomik şartları çerçevesinde şekillenen bu hat kesiminin hızlı ve güvenli bir ulaşım olanağı sağlayacak yapıya dönüştürülmesi kaçınılmaz bir gerekliliktir” açıklamalarında bulundu.