Gümüşhane’de 2014 yılının ilk İl Koordinasyon Kurulu toplantısı Vali Dr. Yusuf Mayda başkanlığında gerçekleştirildi.
Valilik toplantı salonunda yapılan toplantıya Vali Yardımcısı Meral Uçar, yatırımcı kuruluşların temsilcileri, kamu kurum müdürleri ve kurul üyeleri katıldı.
Toplantının açılışında konuşan Vali Mayda, 2013 yılı içerisinde Gümüşhane’de güzel çalışmalar yapıldığını belirterek, “Başta Başbakanımız olmak üzere bütün Bakanlarımıza bu açıdan teşekkür ediyorum. Özellikle geçtiğimiz yıl içerisinde Sadak barajı bu bölge için bir hayal projesiydi, su tutmaya başladı. Yine ilimiz bölünmüş yolda çok mesafe kat etti. Yollar bitirildikçe hizmete açılıyor, çok sayıda tünelimiz faaliyete geçti. Tarihi ipek yolu güzergahı üzerinde olması nedeniyle bu yollar kayda değer bir öneme sahip. 750 kişilik yükseköğrenim öğrenci yurdumuzun inşaatı tamamlanmak üzere. Spor tesisleri, hastanelerimizde çalışmalar son sürat devam ediyor.” dedi.
Geçtiğimiz yıl kamu kurumlarının Gümüşhane’de 1 milyar 956 milyon 922 bin liralık proje tutarlı işi olduğunu belirterek, dönem sonu nakdi gerçekleşme oranının yüzde 95, fiziki gerçekleşme oranının da yüzde 82 olduğunu hatırlatan Vali Mayda, kuruluşlar bazında en fazla yatırım harcamasının 239 milyon 898 bin lira ile Karayolları 10.Bölge Müdürlüğü olduğunu söyledi.
Vali Mayda’nın konuşmasının ardından sunum eşliğinde Gümüşhane Üniversitesi ile ilgili yapılan çalışmaları aktaran Rektör Prof.Dr. İhsan Günaydın’ın ardından DSİ 22. Bölge Müdürü Erdoğan Yaşaroğlu sunum yaptı.
“KARA NOKTA PİRAHMET KAVŞAĞINA KÖPRÜLÜ KAVŞAK YAPILACAK”
Karayolları 10. Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş ise ildeki en büyük yatırımcı kuruluş olarak bölünmüş yol ve çevre yolu çalışmaları hakkında bilgi verdi. Köstere-Gümüşhane arasındaki yolun Mayıs ayına kadar tünelleriyle birlikte hizmete girmesini planladıklarını belirten Bayramçavuş, çok sayıda ölümlü kazaya neden olan Pirahmet kavşağı ile ilgili 3 yıldır arayış içerisinde olduklarını ve köprülü kavşak yapımıyla ilgili projenin onaylandığını söyledi.
“ÇEVRE YOLU İÇİN EK KAVŞAK ARAYIŞINDAYIZ”
Gümüşhane çevre yolunun projesinde bulunan 5 kavşağa ek kavşak arayışı içerisinde olduklarını ve arazi şartlarının elverdiği ölçüde yeni kavşaklar yapmayı planladıklarını dile getiren Bayramçavuş, ayrıca İkisu-Şiran yolu üzerinde bulunan Dibekli virajını da tünel yerine burayı taş ocağına çevirerek kırım yoluyla aşacaklarını sözlerine ekledi.
Toplantı diğer yatırımcı kuruluşların sunumlarını yapması ve katılımcıların sorularını cevaplandırmaları ile yaklaşık 2,5 saat sonra sona erdi.
Valilik toplantı salonunda yapılan toplantıya Vali Yardımcısı Meral Uçar, yatırımcı kuruluşların temsilcileri, kamu kurum müdürleri ve kurul üyeleri katıldı.
Toplantının açılışında konuşan Vali Mayda, 2013 yılı içerisinde Gümüşhane’de güzel çalışmalar yapıldığını belirterek, “Başta Başbakanımız olmak üzere bütün Bakanlarımıza bu açıdan teşekkür ediyorum. Özellikle geçtiğimiz yıl içerisinde Sadak barajı bu bölge için bir hayal projesiydi, su tutmaya başladı. Yine ilimiz bölünmüş yolda çok mesafe kat etti. Yollar bitirildikçe hizmete açılıyor, çok sayıda tünelimiz faaliyete geçti. Tarihi ipek yolu güzergahı üzerinde olması nedeniyle bu yollar kayda değer bir öneme sahip. 750 kişilik yükseköğrenim öğrenci yurdumuzun inşaatı tamamlanmak üzere. Spor tesisleri, hastanelerimizde çalışmalar son sürat devam ediyor.” dedi.
Geçtiğimiz yıl kamu kurumlarının Gümüşhane’de 1 milyar 956 milyon 922 bin liralık proje tutarlı işi olduğunu belirterek, dönem sonu nakdi gerçekleşme oranının yüzde 95, fiziki gerçekleşme oranının da yüzde 82 olduğunu hatırlatan Vali Mayda, kuruluşlar bazında en fazla yatırım harcamasının 239 milyon 898 bin lira ile Karayolları 10.Bölge Müdürlüğü olduğunu söyledi.
Vali Mayda’nın konuşmasının ardından sunum eşliğinde Gümüşhane Üniversitesi ile ilgili yapılan çalışmaları aktaran Rektör Prof.Dr. İhsan Günaydın’ın ardından DSİ 22. Bölge Müdürü Erdoğan Yaşaroğlu sunum yaptı.
“KARA NOKTA PİRAHMET KAVŞAĞINA KÖPRÜLÜ KAVŞAK YAPILACAK”
Karayolları 10. Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş ise ildeki en büyük yatırımcı kuruluş olarak bölünmüş yol ve çevre yolu çalışmaları hakkında bilgi verdi. Köstere-Gümüşhane arasındaki yolun Mayıs ayına kadar tünelleriyle birlikte hizmete girmesini planladıklarını belirten Bayramçavuş, çok sayıda ölümlü kazaya neden olan Pirahmet kavşağı ile ilgili 3 yıldır arayış içerisinde olduklarını ve köprülü kavşak yapımıyla ilgili projenin onaylandığını söyledi.
“ÇEVRE YOLU İÇİN EK KAVŞAK ARAYIŞINDAYIZ”
Gümüşhane çevre yolunun projesinde bulunan 5 kavşağa ek kavşak arayışı içerisinde olduklarını ve arazi şartlarının elverdiği ölçüde yeni kavşaklar yapmayı planladıklarını dile getiren Bayramçavuş, ayrıca İkisu-Şiran yolu üzerinde bulunan Dibekli virajını da tünel yerine burayı taş ocağına çevirerek kırım yoluyla aşacaklarını sözlerine ekledi.
Toplantı diğer yatırımcı kuruluşların sunumlarını yapması ve katılımcıların sorularını cevaplandırmaları ile yaklaşık 2,5 saat sonra sona erdi.