AK Parti Gümüşhane Milletvekili Doç.Dr. Kemalettin Aydın, GİKDER tarafından gündeme getirilen ve Gümüşhane kamuoyunda konuşulan yeni Zigana tüneli konusunda önemli açıklamalarda bulundu.
Aydın, Zigana Dağına yeni tünel “olmazsa olmazımızdır” diye nitelendirerek, “Zigana dağına yeni tünelin projesi nasıl ihale ettirildi ise, temeli de atılacaktır.” dedi.
AK Parti Gümüşhane Milletvekili Doç. Dr. Kemalettin Aydın, son günlerde Gümüşhane gündeminde sıkça yer alan Gümüşhane’de ki ulaştırma yatırımları hakkında detaylı açıklamalarda bulundu.
Aydın, Gümüşhane’nin ulaştırma yatırımları hakkında yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
Gümüşhanemizin eksiklerini bir bir çözümü kavuşturma gayretimizde Zigana’ya yeni bir tünelin yapımını olmazsa olmaz olarak gördüm. Karayolları ile yaptığımız çok sayıda görüşmede Karayollarının 3, 5 km olarak düşündüğü yeni Zigana Tünelinin yetersiz olacağını ifade ettim ve Sayın Başbakanımızın himmetleri, Sayın Bakanımızın da destekleri ile 2. bir alternatif olarak 1250 metre yükseklikten girecek yaklaşık 13 km’lik ve 1280 metreden çıkacak Zigana dağı tünelinin projesini ihale ettirdik.
Zigana dağı projesi için verilen teklifler neticisende 1. değerlendirme aşaması takip edildi ve tamamlandı şu anda 2. değerlendirme aşamasına geçilmiştir. Gönül isterdi ki keşke bu dev proje yıllar önce ihale edilse tamamlansa ama bu durum maalesef ihmal edilmişti bizse kaybedecek bir anımızın bile olmadığına olan inancımızla hemen proje çalışmaları için temaslarımızı sürdürdük ve ihale ettirdik, proje çalışmaları bittiği anda da hiçbir sıkıntı yaşanmadan çalışmaların başlaması için inşat ihalesine çıkaracaktır.
Bölgemizde bir çok tünelin yapılıyor olmasına şahit olmamızla birlikte Yeni Zigana Tüneli en alçak rakım olan 1250 metreden girmesi ve Kuzeyi Doğuya bağlayacak konumda yapılması için çaba sarfedilmiştir ve hamd olsun ki bu çabanında karşılığı alınmıştır.
23. Dönem Milletvekili çalışmalarımızdan olan Pekün Dağı Tüneli ve Tersun Dağı Tüneli proje çalışmaları da Karayolları Genel Müdürlüğümüz tarafından başlatılmıştır ve çalışmalara hızlı bir şekilde devam edilmektedir.
Hiç kimsenin şüphesi olmasın ki ve hemşehrilerim müsterih olsunlar ki nasıl 2008 yılında Demiryolu Fizibilite çalışmalarına Gümüşhane’de dahil ettirilip tamamlattırırdıysa, Zigana Dağımızın yeni tünelinin projeleri de tarafımca takip edilmektedir ve Proje ihalesinin sonuçları kısa sürede neticelendirilecektir.
Günümüzde hiçbir çalışmanın Projesi olmadan ve özelliklede böyle dev bir yatırımın projesi olmadan hayata geçmesi mümkün değildir. Biz yılların kaybını kısa sürede nasıl telafi ederiz diye sadece alınteri değil aynı zaman da Gönül teride dökmekten yorulmuyoruz.
2007 yılında Milletvekilliği seçildiğim ilk günden itibaren maalesef Gümüşhane’nin Saygıdeğer Başbakanımız Recep Tayyip ERDOĞAN’ın liderliğindeki AK Parti hükümetimizin nimetlerinden olan Büyük Ulaştırma Yatırımlarından yeterince faydalanamamış olduğuna şahit oldum. Bu durumunun Gümüşhane’nin bir kaderi olmasını kabul etmem elbette mümkün değildi. Bu prensipten hareketle diğer kamu yatırımlarında olduğu gibi ulaştırma yatırımların da da Tükiye’de ne varsa Gümüşhane’de de o olacak dedim. Ve hiç vakit kaybetmeden Gümüşhane’nin acil çözüme kavuşması gereken Ulaştırma Yatırımlarını Sayın Bakanımız Binali Yıldırım ve bürokratlarının yanı sıra AK Parti hükümetlerimizle defaten görüştüm.
Bu çalışmalarımız neticesinde acil çözüme kavuşması gereken öncelikli dört projeyi masaya yatırdık.
Bunlardan birincisi Gümüşhane’den geçecek Demiryolu fizibilite çalışmaları idi hamd olsun Erzincan, Gümüşhane Karadeniz Demiryolu fizibilite projesini hiç vakit kaybetmeden ihale ettirip nihayete ulaştırdık, şimdi de Demiryolu çalışmalarının başlaması ve Gümüşhane’mizin kalkınmasının hız kazanması için Sayın Bakanımız ve TCDD yetkileri ile an ve an gelişmeleri istişare ediyoruz. Gümüşhane’den geçeceğine söz verip yerine getirdiğim gibi inşallah çalışmalarına da başlanacak Gümüşhane’miz Demiryoluna da kavuşacaktır.
Gümüşhane’de Milletvekili seçildiğim gün Türkiye Örümcek ağı gibi Duble yol ağı ile örülürken nasibini alamamış bir durum ile karşılaştım bu durumunda çözümü için kolları sıvayıp Gümüşhane- Trabzon, Gümüşhane- Erzincan, Gümüşhane- Bayburt, karayollarının duble yol olarak tamamlanması gerektiğini ifade etmekle kalmadım hamd olsun önce projelerini daha sonra da çalışmalarını ihale ettirdik ve Gümüşhane’nin her yerinde hummalı çalışmalara süratle devam ediliyor. Elbette Gümüşhane halkı tüm imkanlardan en üst düzeyde faydalanmayı hak etmektedir.
Bu çalışmalarımızla yetinmedim her zaman Gümüşhane için daha ne yapabilirim düşüncesi ile hareket ettim ve bu düşüncelerin ürünlerinden biri olarak da 2009 yılında Gümüşhane şehir geçişi projesi ihale edildi ve proje çalışmaları tamamlandığı gün inşallah inşaat çalışmaları da ihale ettirilip kısa sürede tamamlatılacaktır.
Tüm bu çalışmalarımızda olduğu gibi Gümüşhane’mizde neden havaalanı olmasın, hemşehrilerimiz neden daha rahat ve konforlu ulaşıma kavuşmasın diye düşünerek, Köse Belediye Başkanımız Sayın Şerif AYGÜN ve 23. Dönem Milletvekilimiz Sayın Prof. Dr. Yahya DOĞAN ile birlikte havaalanımızın hizmete açılması için Sayın Bakanımız ve DHMİ yetkileri ile oldukça yoğun bir çalışma programı başlattık ve hamd olsun ki 24. Dönem milletvekilliğimin ilk günlerinde de Salyazı havaalanının son durumu hakkında teknik bilgi ve etüd çalışmalarını yapmak üzere Ulaştırma Bakanlığımızın mühendisleri Salyazı Havaalanında çalışmak üzere görevlendirmiştir. Mühendislerde yaptığı değerlendirmeleri ulaştırma bakanlığımıza sunmuşlardır bu çerçevede Salyazı Havaalanı Proje çalışmalarının ihale aşamasına getirilmesi içinde büyük gayret göstermekteyim. Sayın Bakanımız ile yaptığımız görüşmelerde de Salyazı Havaalanının orta vadede hizmete açılabileceği konusunda mutabık kalınmıştır.
Şirin’e nasıl Ferhat lazımsa Gümüşhane’ye de öyle aşkla, şevkle hizmet lazım diyerek çıktığım yolda, Milletimizin sorumluluğunu yüklendiğim günden bu yana Dağlarımızı delip yollar açmak, yolları bölüp gönülleri birleştirmek için çalışıyorum. Türkiye’de ne varsa Gümüşhane’de de o olacak dedik Duble Yollarda, Demiryolu da, Tünellerde, Havaalanı da Gümüşhane’nin cefakar, fedakar, hizmetkar insanının anasının ak sütü gibi helaldir diyerek çalışmaktan gurur duymaktayım.
Hiç kimsenin şüphesi olmasın ki Saygıdeğer Başbakanımız Recep Tayyip ERDOĞAN önderliğindeki AK Hükümetlerimiz vatandaşımızın ihtiyacı olan her türlü hizmetin maddi külfetinden kaçınmayacak bir şiara sahiptir. Şu anda Gümüşhanemizde yürütülen Ulaştırma yatırımlarının toplam ödeneği yeni para ile 1 milyar YTL, eski para ile 1 katrilyondur. Şehir geçişi ve Zigana Dağı çalışması da ihale edildiğinde bu rakam 2.5 katrilyon civarında olacaktır.
Milletime kesintisiz hizmet etme sorumluğu takdim edildiğinden beri yüksek bir hassasiyetle takip ettiğim çalışmaların, tohumların, filizlenmekle kalmadığını fidan olup meyve verme aşamasında olduklarını görmekten dolayı, Köstere’den başlayarak her yüz metrede milletimizin rahatı ve konforu için onlarca kamyon ve çalışan ile yol çalışmaların devam ettiğini görmekten hemşehrilerim adına büyük mutluluk duyuyorum.
Gümüşhane’nin ulaştırma yatırımlarında bir eksiği olarak gördüğüm Kürtün- Tirebolu arası yolunda standartlarının yükseltilmesi gerektiği düşüncesinden hareketle başlanan çalışmalar neticesinde yol çalışmaları ihale ettirip Beton sathi yol çalışmaları tamamlatılmıştır
Geçen yıl çalışmalarına başlanan Kürtün- Torul arası beton sathi yol çalışmalarına da hızla devam edilmektedir.
Memleketimiz diğer bir kanayan yarası ise İkisu- Şiran yoluydu, yıllarca Doktorluk mesleğimle milletimin yararını nasıl iyileştirmek için mücadele etti isem, Gümüşhane’nin de tüm kanayan yaralarının kapanması gerektiğini düşündüm. 10 yılda 4 km asfalt yol inşa edilen İkisu- Şiran yoluna büyük önem verdim ve Allah’ın izni bunun da meyvesi olarak son 4 yılda 40 km asfalt yol çalışmasına yaklaşıldı. İnşallah 2013 yılı sonunda da tüm yol asfalt olarak milletimizin hizmetine sunulacaktır.
Bu arada Kelkit- Şiran karayolu çalışmaları tamamlandı, Kelkit Şehir geçişi çalışmalarının tamamlandı, Şiran şehir geçişi ve kavşakları yol çalışmaları da ihale edildi. Bayburt- Köse arası Karayolu çalışmaları da ihale ettirildi ve çalışmaların hızla sürdüğüne şahit olmaktayız.
Ayrıca yıllardır Karayolu ağında olmasına rağmen kazma vurulmayan ve Yağmurdere havzasında yaşayan köylülerimizin büyük mağduriyetine neden olan Arzular- Kostandağı- Yağmurdere arası yol çalışmalarına da ihale ettirdik ve tamamladık köylerinde gülen yüzlerini, sıcak gülüşlerini esirgemeyen hemşehrilerimiz için hiçbir ödenek fazla değildir, ne yapsak azdır.
Aydın, Zigana Dağına yeni tünel “olmazsa olmazımızdır” diye nitelendirerek, “Zigana dağına yeni tünelin projesi nasıl ihale ettirildi ise, temeli de atılacaktır.” dedi.
AK Parti Gümüşhane Milletvekili Doç. Dr. Kemalettin Aydın, son günlerde Gümüşhane gündeminde sıkça yer alan Gümüşhane’de ki ulaştırma yatırımları hakkında detaylı açıklamalarda bulundu.
Aydın, Gümüşhane’nin ulaştırma yatırımları hakkında yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
Gümüşhanemizin eksiklerini bir bir çözümü kavuşturma gayretimizde Zigana’ya yeni bir tünelin yapımını olmazsa olmaz olarak gördüm. Karayolları ile yaptığımız çok sayıda görüşmede Karayollarının 3, 5 km olarak düşündüğü yeni Zigana Tünelinin yetersiz olacağını ifade ettim ve Sayın Başbakanımızın himmetleri, Sayın Bakanımızın da destekleri ile 2. bir alternatif olarak 1250 metre yükseklikten girecek yaklaşık 13 km’lik ve 1280 metreden çıkacak Zigana dağı tünelinin projesini ihale ettirdik.
Zigana dağı projesi için verilen teklifler neticisende 1. değerlendirme aşaması takip edildi ve tamamlandı şu anda 2. değerlendirme aşamasına geçilmiştir. Gönül isterdi ki keşke bu dev proje yıllar önce ihale edilse tamamlansa ama bu durum maalesef ihmal edilmişti bizse kaybedecek bir anımızın bile olmadığına olan inancımızla hemen proje çalışmaları için temaslarımızı sürdürdük ve ihale ettirdik, proje çalışmaları bittiği anda da hiçbir sıkıntı yaşanmadan çalışmaların başlaması için inşat ihalesine çıkaracaktır.
Bölgemizde bir çok tünelin yapılıyor olmasına şahit olmamızla birlikte Yeni Zigana Tüneli en alçak rakım olan 1250 metreden girmesi ve Kuzeyi Doğuya bağlayacak konumda yapılması için çaba sarfedilmiştir ve hamd olsun ki bu çabanında karşılığı alınmıştır.
23. Dönem Milletvekili çalışmalarımızdan olan Pekün Dağı Tüneli ve Tersun Dağı Tüneli proje çalışmaları da Karayolları Genel Müdürlüğümüz tarafından başlatılmıştır ve çalışmalara hızlı bir şekilde devam edilmektedir.
Hiç kimsenin şüphesi olmasın ki ve hemşehrilerim müsterih olsunlar ki nasıl 2008 yılında Demiryolu Fizibilite çalışmalarına Gümüşhane’de dahil ettirilip tamamlattırırdıysa, Zigana Dağımızın yeni tünelinin projeleri de tarafımca takip edilmektedir ve Proje ihalesinin sonuçları kısa sürede neticelendirilecektir.
Günümüzde hiçbir çalışmanın Projesi olmadan ve özelliklede böyle dev bir yatırımın projesi olmadan hayata geçmesi mümkün değildir. Biz yılların kaybını kısa sürede nasıl telafi ederiz diye sadece alınteri değil aynı zaman da Gönül teride dökmekten yorulmuyoruz.
2007 yılında Milletvekilliği seçildiğim ilk günden itibaren maalesef Gümüşhane’nin Saygıdeğer Başbakanımız Recep Tayyip ERDOĞAN’ın liderliğindeki AK Parti hükümetimizin nimetlerinden olan Büyük Ulaştırma Yatırımlarından yeterince faydalanamamış olduğuna şahit oldum. Bu durumunun Gümüşhane’nin bir kaderi olmasını kabul etmem elbette mümkün değildi. Bu prensipten hareketle diğer kamu yatırımlarında olduğu gibi ulaştırma yatırımların da da Tükiye’de ne varsa Gümüşhane’de de o olacak dedim. Ve hiç vakit kaybetmeden Gümüşhane’nin acil çözüme kavuşması gereken Ulaştırma Yatırımlarını Sayın Bakanımız Binali Yıldırım ve bürokratlarının yanı sıra AK Parti hükümetlerimizle defaten görüştüm.
Bu çalışmalarımız neticesinde acil çözüme kavuşması gereken öncelikli dört projeyi masaya yatırdık.
Bunlardan birincisi Gümüşhane’den geçecek Demiryolu fizibilite çalışmaları idi hamd olsun Erzincan, Gümüşhane Karadeniz Demiryolu fizibilite projesini hiç vakit kaybetmeden ihale ettirip nihayete ulaştırdık, şimdi de Demiryolu çalışmalarının başlaması ve Gümüşhane’mizin kalkınmasının hız kazanması için Sayın Bakanımız ve TCDD yetkileri ile an ve an gelişmeleri istişare ediyoruz. Gümüşhane’den geçeceğine söz verip yerine getirdiğim gibi inşallah çalışmalarına da başlanacak Gümüşhane’miz Demiryoluna da kavuşacaktır.
Gümüşhane’de Milletvekili seçildiğim gün Türkiye Örümcek ağı gibi Duble yol ağı ile örülürken nasibini alamamış bir durum ile karşılaştım bu durumunda çözümü için kolları sıvayıp Gümüşhane- Trabzon, Gümüşhane- Erzincan, Gümüşhane- Bayburt, karayollarının duble yol olarak tamamlanması gerektiğini ifade etmekle kalmadım hamd olsun önce projelerini daha sonra da çalışmalarını ihale ettirdik ve Gümüşhane’nin her yerinde hummalı çalışmalara süratle devam ediliyor. Elbette Gümüşhane halkı tüm imkanlardan en üst düzeyde faydalanmayı hak etmektedir.
Bu çalışmalarımızla yetinmedim her zaman Gümüşhane için daha ne yapabilirim düşüncesi ile hareket ettim ve bu düşüncelerin ürünlerinden biri olarak da 2009 yılında Gümüşhane şehir geçişi projesi ihale edildi ve proje çalışmaları tamamlandığı gün inşallah inşaat çalışmaları da ihale ettirilip kısa sürede tamamlatılacaktır.
Tüm bu çalışmalarımızda olduğu gibi Gümüşhane’mizde neden havaalanı olmasın, hemşehrilerimiz neden daha rahat ve konforlu ulaşıma kavuşmasın diye düşünerek, Köse Belediye Başkanımız Sayın Şerif AYGÜN ve 23. Dönem Milletvekilimiz Sayın Prof. Dr. Yahya DOĞAN ile birlikte havaalanımızın hizmete açılması için Sayın Bakanımız ve DHMİ yetkileri ile oldukça yoğun bir çalışma programı başlattık ve hamd olsun ki 24. Dönem milletvekilliğimin ilk günlerinde de Salyazı havaalanının son durumu hakkında teknik bilgi ve etüd çalışmalarını yapmak üzere Ulaştırma Bakanlığımızın mühendisleri Salyazı Havaalanında çalışmak üzere görevlendirmiştir. Mühendislerde yaptığı değerlendirmeleri ulaştırma bakanlığımıza sunmuşlardır bu çerçevede Salyazı Havaalanı Proje çalışmalarının ihale aşamasına getirilmesi içinde büyük gayret göstermekteyim. Sayın Bakanımız ile yaptığımız görüşmelerde de Salyazı Havaalanının orta vadede hizmete açılabileceği konusunda mutabık kalınmıştır.
Şirin’e nasıl Ferhat lazımsa Gümüşhane’ye de öyle aşkla, şevkle hizmet lazım diyerek çıktığım yolda, Milletimizin sorumluluğunu yüklendiğim günden bu yana Dağlarımızı delip yollar açmak, yolları bölüp gönülleri birleştirmek için çalışıyorum. Türkiye’de ne varsa Gümüşhane’de de o olacak dedik Duble Yollarda, Demiryolu da, Tünellerde, Havaalanı da Gümüşhane’nin cefakar, fedakar, hizmetkar insanının anasının ak sütü gibi helaldir diyerek çalışmaktan gurur duymaktayım.
Hiç kimsenin şüphesi olmasın ki Saygıdeğer Başbakanımız Recep Tayyip ERDOĞAN önderliğindeki AK Hükümetlerimiz vatandaşımızın ihtiyacı olan her türlü hizmetin maddi külfetinden kaçınmayacak bir şiara sahiptir. Şu anda Gümüşhanemizde yürütülen Ulaştırma yatırımlarının toplam ödeneği yeni para ile 1 milyar YTL, eski para ile 1 katrilyondur. Şehir geçişi ve Zigana Dağı çalışması da ihale edildiğinde bu rakam 2.5 katrilyon civarında olacaktır.
Milletime kesintisiz hizmet etme sorumluğu takdim edildiğinden beri yüksek bir hassasiyetle takip ettiğim çalışmaların, tohumların, filizlenmekle kalmadığını fidan olup meyve verme aşamasında olduklarını görmekten dolayı, Köstere’den başlayarak her yüz metrede milletimizin rahatı ve konforu için onlarca kamyon ve çalışan ile yol çalışmaların devam ettiğini görmekten hemşehrilerim adına büyük mutluluk duyuyorum.
Gümüşhane’nin ulaştırma yatırımlarında bir eksiği olarak gördüğüm Kürtün- Tirebolu arası yolunda standartlarının yükseltilmesi gerektiği düşüncesinden hareketle başlanan çalışmalar neticesinde yol çalışmaları ihale ettirip Beton sathi yol çalışmaları tamamlatılmıştır
Geçen yıl çalışmalarına başlanan Kürtün- Torul arası beton sathi yol çalışmalarına da hızla devam edilmektedir.
Memleketimiz diğer bir kanayan yarası ise İkisu- Şiran yoluydu, yıllarca Doktorluk mesleğimle milletimin yararını nasıl iyileştirmek için mücadele etti isem, Gümüşhane’nin de tüm kanayan yaralarının kapanması gerektiğini düşündüm. 10 yılda 4 km asfalt yol inşa edilen İkisu- Şiran yoluna büyük önem verdim ve Allah’ın izni bunun da meyvesi olarak son 4 yılda 40 km asfalt yol çalışmasına yaklaşıldı. İnşallah 2013 yılı sonunda da tüm yol asfalt olarak milletimizin hizmetine sunulacaktır.
Bu arada Kelkit- Şiran karayolu çalışmaları tamamlandı, Kelkit Şehir geçişi çalışmalarının tamamlandı, Şiran şehir geçişi ve kavşakları yol çalışmaları da ihale edildi. Bayburt- Köse arası Karayolu çalışmaları da ihale ettirildi ve çalışmaların hızla sürdüğüne şahit olmaktayız.
Ayrıca yıllardır Karayolu ağında olmasına rağmen kazma vurulmayan ve Yağmurdere havzasında yaşayan köylülerimizin büyük mağduriyetine neden olan Arzular- Kostandağı- Yağmurdere arası yol çalışmalarına da ihale ettirdik ve tamamladık köylerinde gülen yüzlerini, sıcak gülüşlerini esirgemeyen hemşehrilerimiz için hiçbir ödenek fazla değildir, ne yapsak azdır.