Akçay’dan demiryolu çıkışı

Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası (GTSO) Başkanı İsmail Akçay, kentin ve bölgenin 100 yıllık rüyası olan demiryolu için farklı güzergah çalışması yapılmasının kendilerini üzdüğünü belirterek “Sürekli karar değiştirerek ve farklı söylemlerle hareket ederek zaman kaybediyoruz” dedi.

Akçay’dan demiryolu çıkışı

Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası (GTSO) Başkanı İsmail Akçay, kentin ve bölgenin 100 yıllık rüyası olan demiryolu için farklı güzergah çalışması yapılmasının kendilerini üzdüğünü belirterek “Sürekli karar değiştirerek ve farklı söylemlerle hareket ederek zaman kaybediyoruz” dedi.

“Eğer bir demiryolu hattı çalışması yapılacaksa bunun bir asırdır beklenen Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu Projesi olmalı”

Yaptığı açıklamada Gümüşhaneliler başta olmak üzere Trabzon ve bölgedeki diğer illerin bir asırdır beklediği Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu Projesini görmezden gelerek demiryolu için alternatif güzergah çalışmalarının yapılmasının kabul edilemez olduğunu belirten Akçay, eğer bir demiryolu hattı çalışması yapılacaksa bunun bir asırdır beklenen Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu Projesi olması gerektiğini söyledi.

Proje hazırlama ihalesinin yapıldığını öğrendiklerini ve proje çalışması için bekledikleri Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu Projesi için yürütülen lobi çalışmaları ve farklı girişimler neticesinde alternatif hatlar için çalışmalara başlanılmasının bölge halkını fazlasıyla üzdüğünü belirten GTSO Başkanı Akçay, “Bölgenin kalkınması için en önemli yatırım olan ve bir asırdır mücadelesini verdiğimiz Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu Projesi için proje hazırlama ihalesinin ve etüt proje çalışmalarının yapıldığını biliyoruz. Bizler bölgemiz ve ülkemiz için en rantabl olan Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu Projesi beklerken birden bire Ulaştırma Bakanlığı, Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüğü’nün 27 Şubat 2020 tarih ve 405744 sayılı yazısı ile Erzurum (Aşkale)-Rize (İyidere) Demiryolu Projesi için çalışmalara başlandığını, Erzurum (Aşkale)-Rize (İyidere) Demiryolu Projesi için güzergah üzerinde bulunan belediyelere görüş sorduğunu ve proje çalışmalarına başlandığını öğreniyoruz” dedi.

“Sürekli karar değiştirerek ve farklı söylemlerle hareket ederek zaman kaybediyoruz”

Bölgemizin kalkınması için hiçbir çalışmaya karşı olmadıklarını, diğer güzergahların da ihtiyaçlar doğrultusunda yapılması gerektiğinin altını çizen Akçay, “Ancak bir asırdır beklenen ve bölgenin kalkınması için yapılan çalışmalarda bölge için en önemli ve faydalı güzergah görülen Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu Projesinden önce alternatif güzergahlar için çeşitli çalışmaların yürütülmesi bizleri fazlasıyla üzmektedir. Bizler her zaman öncelikli yatırımın bölgenin kalkınması için faydalı olan yatırım projesinde olması görüşündeyiz. Sürekli karar değiştirerek ve farklı söylemlerle hareket ederek zaman kaybediyoruz. Fakat iş dünyasının kaybedecek zamanı yok. Daha önce de belirttiğim gibi alternatif güzergah çalışmalarına başlanılması yalnız biz düşüncesi ile hareket edilen görüşün ortaya çıkardığı girişimlerdir. Bizler sadece ili değil bölgesi ile zengin olmak istiyoruz” diye konuştu.

Başkan Akçay, Gümüşhaneliler başta olmak üzere, Trabzon ve içinde bulunduğu tüm Doğu Karadeniz’e hizmet edecek olan ve bir asırdır beklenen Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu Projesinin hayata geçirilmesi için gerekli çalışmaların yapılmasını istediklerini vurgulayarak Gümüşhane iş dünyası olarak bu çalışmaları yakından takip edeceklerini belirtti.

YORUM EKLE
YORUMLAR
Bir asır daha beklemek
Bir asır daha beklemek - 4 yıl Önce

Siz bence bir asır daha bekleyin

Seçim vaadiyle
Seçim vaadiyle @Bir asır daha beklemek - 4 yıl Önce

Ey Gümüşhane kendine gel artik

İsmail HAYAL
İsmail HAYAL - 4 yıl Önce

GTSO Başkanı İsmail AKÇAY'ın bu haklı davada cansiperane çalışmalarını ayakta alkışlıyoruz. Diğer STK, Dernek ve birimleri ses vermeye bekliyoruz. Unutulmasın ki başka Gümüşhane yok.

ali
ali - 4 yıl Önce

Nüfusu artmayan sanayisi turizmi olmayan üstelik zorlu yerşekillerine sahip gümüşhaneye yüksek maliyetli demiryolu yapmak gereksizdir.Üstelik demiryolu mu kaldı.Demiryolu 100 sene öncenin modası idi. Hali hazırda karayolları çok iyi durumda iken boşuna geri dönüş maliyetini 100 senede karşılamayacak bir iş istemek mantıklı değildir.

Demiryolu nu getiremeyen beceriksiz siyasetçiler utansın!
Demiryolu nu getiremeyen beceriksiz siyasetçiler utansın! @ali - 4 yıl Önce

Modayı takip etmiyoruz beyefendi, ancak ulaşımı zor olan dağlarla çevrili, bol engebeli Gümüşhanemize demiryolu gelmesi demek, ulaşım maliyetlerinin düşmesi demektir. Bu aslında havayolundan katbekat daha önemli. 50 tane kamyon yükünü çok daha düşük bir maliyetle tek lokomotif pektabi getirebilir. Tek olumsuz nokta kamyoncu vatandaşımızın iş durumudur.

AAA
AAA - 4 yıl Önce

BOŞ VERİN ZAMAN KAYBETMEYİ,BİRİLERİ GÜMÜŞHANE'DE NASIL OLSA KAZNIYOR.

ttttt
ttttt - 4 yıl Önce

ilgisiz. ilgililer.sahipsız memleket...

SIRADAKİ HABER