AK Parti Gümüşhane Milletvekili Doç. Dr. Kemalettin Aydın, son günlerde kamuoyunda sıkça gündeme gelen Demiryolu güzergahı çalışmaları hakkında açıklamalarda bulundu.
Açıklamasında, Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu ve Trabzon demiryolu hattı çalışmalarında, projesi tamamlanan yol haritasına göre Gümüşhane’nin merkez olduğunu ve Gümüşhane’den geçmeyecek herhangi bir hattın mümkün olmadığının aşikar olduğunu ifade eden Aydın, bu projenin “vizyon” proje olduğunu söyledi.
Son günlerde kamuoyunda “fizibl değil” tartışmalarına da dahil olan Aydın, “Bu tür gündem oluşturmalar spekülatif ve sansasyonel gündem yaratma çabaları hep olagelmiştir. Bu tür yaklaşımlar maalesef ki ülkemizin vizyon projelerine karşı hep yapılmış olmasına rağmen tüm Vizyon projeler tek tek hayata geçirilmiştir ve geçirilmeye devam edilmektedir. Bugün için ülkenin Doğu- Batı aksları dediğimiz (Edirne- Kars) hatları yapılmadan Erzincan- Gümüşhane- Trabzon hattını sorgulamak son derece yersizdir. Bu projeleri algılamak için aynı kişilerin hükümetimizin 2023 vizyon projelerini sorgulaması daha doğru olacaktır. Eğer bunu sorgular iseler Devletin tüm kurumlarında bahsi geçen hattın yapılacağının tüm projeksiyon projelerde yerini aldığını göreceklerdir.” dedi.
-“ERZİNCAN, GÜMÜŞHANE HATTI ÜZERİNDEN KARADENİZ SAHİLİNE BAĞLANILACAKTIR”
Yapılacak olan demiryolu ile Erzincan’ın Gümüşhane hattı üzerinden Karadeniz sahiline bağlanacağını kaydeden Aydın, şunları söyledi: “Bu çalışmalar, planlamalar ve hedefler belirlenirken, hatta etüt projeleri ihale edilmiş süresi tamamlanmış ve kamu idaresi bunun üzerinde çalışmalarını sürdürmektedir. En kısa sürede de inşallah uygulama projesi ve yapım ihalesi aşamasına gelinecektir. Biz de ülkemizi yöneten başta Saygıdeğer Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan, Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım’a ve AK Parti hükümetlerine toplumun güvendiği gibi güvenmekteyiz ve inanmaktayız. Bu inanç ışığında kimsenin endişesi olmasın ki gelecek on yıllık zaman diliminde tren yolu Gümüşhane’den geçecektir.”
Aydın, aynı trenin vagonunda Gümüşhane’de hemşehrileri ile bir arada olmak için takiplerini aralıksız devam ettireceğini de vurgulayarak, “Kişisel istekler ve bilimsel olmayan ama bilimsel kılıfa sokularak sunulan düşünceler ile bu gerçekler değiştirilemeyecektir. Tüm bölge insanının bilgisine saygılarımla arz olunur.” dedi.
Geçtiğimiz günlerde Karadeniz Teknik Üniversitesi Ulaştırma Ana Bilim Dalı Prof.Dr. Fazıl Çelik’in Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) kanalı ile yaptığı müracaat sonucunda Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından kendisine ulaştırılan mektubu kamuoyuna taşımış ve Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu ve Trabzon demiryolu güzergahında “fizıbl” tartışmaları ortaya çıkmıştı.
Aydın'ın açıklamasını geri kalan bölümü şöyle:
"Abdulhamit’in rüyasının gerçeğe dönüştürülmesi için M. Kemal Atatürk’ün talimatları ile Ülkemizde çalışmalarına başlanmış olan Türkiye’yi Demir ağlarla örme projesi ile on yılda yapılanları 80 yıl dinleyerek büyümüş bir toplumun evlatları olarak, Cumhuriyetimizin ilk 10 yılında yapılan demiryolu çalışmalarını o tarihten sonra Atam izindeyiz deyip izine ayrılarak sadece 10 yılda demir ağlarla ördük şarkısını 80 yıl söyleye gelmiş toplumun vizyonunu yönetmenin zorluğunun bilincindeyiz.
AK Parti iktidarımız ile geçmişimizle gurur duymakla yetinmeyip 80 yılda demiryollarında sadece marş söylemekten öteye gidemeyen iktidarlara ders niteliğindeki çalışmalara son on yılda başlanmıştır.
Türkiye’de AK Parti iktidarlarımız ile olmaz denilen, imkansız görülen bir çok dev projeye imza atıldığı milletimizce yakinen bilinmektedir. Otoyollar, hızlı trenler sadece Avrupa’da olur diye düşünenler bugün Türkiye’nin nasıl güçlü yatırımlar ile Avrupa’yı geçtiğini görmektedirler. Hükümetimiz 2002 yılında Acil Eylem Planında ülkemiz için ne açıkladı ise bunlar tek tek icra edilmektedir.
Örnek verecek olursak 15.000 kilometre duble yol denildiğinde olmaz diyenler bugün o yolları kullandığında Allah(c.c.) razı olsun bu yolu yapanlardan demektedir. Hafızalarımızı yokladığımızda bu sahil yolu olmaz diyenler bugün iyi ki AK Parti Hükümetleri iş başında da bu hizmetleri görüyoruz demektedirler. Uçağa binmeyi hayal olarak görenlerin ülkesinden bugün neredeyse uçulmadık bölge ve neredeyse uçağa binmeyen vatandaşımızın kalmadığı da kamuoyunun malumudur. Merkez bankalarımızın kasalarının meteliğe ihtiyacı olduğu dönemlerden 100 milyara yakın rezerve ulaşılmıştır. 25 milyar dolar ihracatımız 140 milyar dolara çıkartırmış kişi başına gelir 2500 dolardan 10.000 dolarlara yükseltilmiştir.
Eğitime rekor bütçe ayrılıp, Savunmada ihracat rekorları kırırmış, sağlık harcamalarına yapılan ödemeler 8 katına çıkartılmıştır. Ekonomiden 26.lıktan 16. ülke konumuna gelinmiş , faizler düşmüş, devlet bankaları zarardan kara dönüştürülmüş, 12 hükümet, 16 bakan eskiten fakat yıllardır tamamlanamayan Bolu Tüneli'ni hizmete açılmıştır. İpek demiryolu inşaatına başlanmıştır. Asrın projeleri Marmaray, Kanal İstanbul çalışmalarına imza atılmıştır. Kars- Bakü Tiflis Demiryolu hattına başlanmıştır.
AK Parti hükümetleri ve Başbakanımız bu hedefleri ortaya koyduğunda, bunların olabileceğine ihtimal veremeyenler bugün 2023 vizyonunu anlamakta zorlanabilmektedirler. Bu duyguya sahip olan vatandaşlarımızı anlamakta bizim sorumluluğumuzdur. Demiryolları çalışmalarında ise Sayın Başbakanımızın açıkladığı hedeflerden olan ve Gümüşhane’den geçecek olan Trabzon-Tirebolu-Diyarbakır hattı 2010- 2014 Ulaştırma Ana plan stratejisin de de öncelikli sıralarda yerine almıştır.
(Kaynak; Sayfa 69. //www.tcdd.gov.tr/Upload/Files/ContentFiles/2010/faaliyet-raporu/stratejik.pdf)
10 yıl içinde Edirne’den Kars’a, Batı Doğu hatlarının buna paralel olarak da Kuzey- Güney hızlı tren hatları etüt, proje ve yapım aşamaları ilan edilmiştir. Bu projeler içinde olan ve Ulaştırma Bakanlığı Etüt Proje Yatırım Programında olan Erzincan- Gümüşhane- (Tirebolu veya Trabzon ya da her ikisi ) tren yolu çalışmaları herkesin malumudur. Bilindiği üzere 2009 yılında etüt proje ihalesini yaptırdığımız demir yolu etüt proje çalışması 2012 yılı başında tamamlanmış olup, ÇED toplantıları başlatılmıştır.
Yüksek Hızlı Demiryolu çalışmaları kapsamında 2023 vizyon projeleri arasında yerini almış olan ve Gümüşhane’den geçecek hatlarında dahil olduğu çalışmalar ile 2015’e kadar hızlı demiryolu hattı uzunluğu 3500 km’ye 2019 yılına kadar 6500 km’ye 2023 yılında ise 10.000 kilometreye çıkarılacaktır. 2015 yılına kadar 1300 kilometre 2019 yılına kadar 2600 km. 2023 yılında ise toplam 4000 km. yeni konveksiyonel demiryolu hattı yapılacak ve 2023 yılında Demiryolu ağımız toplam 25.940 km’ye ulaşacaktır.
Demiryolları Büyük Atatürk’ün dediği gibi refah ve ümran tevlit eder, bir ülkenin refahı ve kalkınması için olmazsa olmaz olan ulaşım altyapılarının başında gelir. Demiryollarını bu duygular ile bir milli politika olarak ele alan AK Parti hükümetleri milletimizin, halkımızın özlem duyduğu yüksek hızlı tren projesini adım adım hayata geçirmektedir. Ülkenin geleceğine yönelik yatırımlar planlanırken iki konu önemle dikkate alınmaktadır birisi ekonomik fizibilite bir diğeri de ekonomik olmasa da ülkenin gelişmişliğine katkı sağlamak, insanın yaşam kalitesini artırmak ve o bölgelerde yasayan insanlara karsı devlet sorumluluğunuz gereği sosyal fizibilitelerdir. Özellikle demiryolu projeleri dünyanın her yerinde ekonomik fizibiliteden daha çok sosyal fizibilitesi acısından değerlendirilmektedir. AK Parti hükümetlerinin hizmet şiarında insan birinci öznedir. İnsanı yaşat ki devlet yaşasın bakış acısıyla ekonomik olmayan ama sosyal gereklilik gereği yapılan bir çok proje gibi Erzincan- Gümüşhane Karadeniz sahili Yüksek Hızlı Tren hattı ekonomisinin fizibilitesine bakılmadan yapılacaktır.
Bu tarz projeleri sadece ekonomisi ile değerlendirmek o bölgelerde yaşayanlara karşı olan sorumluluğumuzu yerine getirmemizi engelleyebilir, bu anlamda da hükümetimiz tüm icraatlarında olduğu gibi vatandaşına yönelik olan bu projenin de etüt aşamasını tamamlamış CED çalışmalarını başlatmıştır, on yıllık süreç içersinde ülkeyi demir ağlarla örerken ilimizde bu projeden yararlanacaktır
Biz de milletimizin hemşehrilerimizin umutlarına, hayallerine talip olduğumuz günden bu yana başımız hamd olsunki hep dik yürüdük, diklenmedik dik durduk biz milletimizin rüyalarını gerçekleştirmenin en süratli yolunun uykudan uyanmak olduğunu bilerek yüzlerce yıllık rüyanın gerçekleşmesine talip olarak çıktığımız yolda çok mesafeler kaydettik. Ülkemizin refahını huzurunu artırırken, Dünya’da saygınlığını artırdık, bu inançla çıktığımız yolda elbette bazı engellemelerin olacağını biliyorduk ancak yılmadık Nasıl yüzyıl konuşulduktan sonra 2009 yılında Gümüşhane’nin içerisinde yer alacağı demiryolu Fizibilite etüt çalışmalarını AK Parti iktidarlarımızın yükselen gücü ile ihale ettirmek ve her an takip etmek bizlere nasip olmuş ise bugünde kimse inancımızdan zerre şüphemiz olduğunu düşünmesin."
Güncelleme Tarihi: 20 Şubat 2012, 15:45
Açıklamasında, Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu ve Trabzon demiryolu hattı çalışmalarında, projesi tamamlanan yol haritasına göre Gümüşhane’nin merkez olduğunu ve Gümüşhane’den geçmeyecek herhangi bir hattın mümkün olmadığının aşikar olduğunu ifade eden Aydın, bu projenin “vizyon” proje olduğunu söyledi.
Son günlerde kamuoyunda “fizibl değil” tartışmalarına da dahil olan Aydın, “Bu tür gündem oluşturmalar spekülatif ve sansasyonel gündem yaratma çabaları hep olagelmiştir. Bu tür yaklaşımlar maalesef ki ülkemizin vizyon projelerine karşı hep yapılmış olmasına rağmen tüm Vizyon projeler tek tek hayata geçirilmiştir ve geçirilmeye devam edilmektedir. Bugün için ülkenin Doğu- Batı aksları dediğimiz (Edirne- Kars) hatları yapılmadan Erzincan- Gümüşhane- Trabzon hattını sorgulamak son derece yersizdir. Bu projeleri algılamak için aynı kişilerin hükümetimizin 2023 vizyon projelerini sorgulaması daha doğru olacaktır. Eğer bunu sorgular iseler Devletin tüm kurumlarında bahsi geçen hattın yapılacağının tüm projeksiyon projelerde yerini aldığını göreceklerdir.” dedi.
-“ERZİNCAN, GÜMÜŞHANE HATTI ÜZERİNDEN KARADENİZ SAHİLİNE BAĞLANILACAKTIR”
Yapılacak olan demiryolu ile Erzincan’ın Gümüşhane hattı üzerinden Karadeniz sahiline bağlanacağını kaydeden Aydın, şunları söyledi: “Bu çalışmalar, planlamalar ve hedefler belirlenirken, hatta etüt projeleri ihale edilmiş süresi tamamlanmış ve kamu idaresi bunun üzerinde çalışmalarını sürdürmektedir. En kısa sürede de inşallah uygulama projesi ve yapım ihalesi aşamasına gelinecektir. Biz de ülkemizi yöneten başta Saygıdeğer Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan, Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım’a ve AK Parti hükümetlerine toplumun güvendiği gibi güvenmekteyiz ve inanmaktayız. Bu inanç ışığında kimsenin endişesi olmasın ki gelecek on yıllık zaman diliminde tren yolu Gümüşhane’den geçecektir.”
Aydın, aynı trenin vagonunda Gümüşhane’de hemşehrileri ile bir arada olmak için takiplerini aralıksız devam ettireceğini de vurgulayarak, “Kişisel istekler ve bilimsel olmayan ama bilimsel kılıfa sokularak sunulan düşünceler ile bu gerçekler değiştirilemeyecektir. Tüm bölge insanının bilgisine saygılarımla arz olunur.” dedi.
Geçtiğimiz günlerde Karadeniz Teknik Üniversitesi Ulaştırma Ana Bilim Dalı Prof.Dr. Fazıl Çelik’in Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) kanalı ile yaptığı müracaat sonucunda Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından kendisine ulaştırılan mektubu kamuoyuna taşımış ve Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu ve Trabzon demiryolu güzergahında “fizıbl” tartışmaları ortaya çıkmıştı.
Aydın'ın açıklamasını geri kalan bölümü şöyle:
"Abdulhamit’in rüyasının gerçeğe dönüştürülmesi için M. Kemal Atatürk’ün talimatları ile Ülkemizde çalışmalarına başlanmış olan Türkiye’yi Demir ağlarla örme projesi ile on yılda yapılanları 80 yıl dinleyerek büyümüş bir toplumun evlatları olarak, Cumhuriyetimizin ilk 10 yılında yapılan demiryolu çalışmalarını o tarihten sonra Atam izindeyiz deyip izine ayrılarak sadece 10 yılda demir ağlarla ördük şarkısını 80 yıl söyleye gelmiş toplumun vizyonunu yönetmenin zorluğunun bilincindeyiz.
AK Parti iktidarımız ile geçmişimizle gurur duymakla yetinmeyip 80 yılda demiryollarında sadece marş söylemekten öteye gidemeyen iktidarlara ders niteliğindeki çalışmalara son on yılda başlanmıştır.
Türkiye’de AK Parti iktidarlarımız ile olmaz denilen, imkansız görülen bir çok dev projeye imza atıldığı milletimizce yakinen bilinmektedir. Otoyollar, hızlı trenler sadece Avrupa’da olur diye düşünenler bugün Türkiye’nin nasıl güçlü yatırımlar ile Avrupa’yı geçtiğini görmektedirler. Hükümetimiz 2002 yılında Acil Eylem Planında ülkemiz için ne açıkladı ise bunlar tek tek icra edilmektedir.
Örnek verecek olursak 15.000 kilometre duble yol denildiğinde olmaz diyenler bugün o yolları kullandığında Allah(c.c.) razı olsun bu yolu yapanlardan demektedir. Hafızalarımızı yokladığımızda bu sahil yolu olmaz diyenler bugün iyi ki AK Parti Hükümetleri iş başında da bu hizmetleri görüyoruz demektedirler. Uçağa binmeyi hayal olarak görenlerin ülkesinden bugün neredeyse uçulmadık bölge ve neredeyse uçağa binmeyen vatandaşımızın kalmadığı da kamuoyunun malumudur. Merkez bankalarımızın kasalarının meteliğe ihtiyacı olduğu dönemlerden 100 milyara yakın rezerve ulaşılmıştır. 25 milyar dolar ihracatımız 140 milyar dolara çıkartırmış kişi başına gelir 2500 dolardan 10.000 dolarlara yükseltilmiştir.
Eğitime rekor bütçe ayrılıp, Savunmada ihracat rekorları kırırmış, sağlık harcamalarına yapılan ödemeler 8 katına çıkartılmıştır. Ekonomiden 26.lıktan 16. ülke konumuna gelinmiş , faizler düşmüş, devlet bankaları zarardan kara dönüştürülmüş, 12 hükümet, 16 bakan eskiten fakat yıllardır tamamlanamayan Bolu Tüneli'ni hizmete açılmıştır. İpek demiryolu inşaatına başlanmıştır. Asrın projeleri Marmaray, Kanal İstanbul çalışmalarına imza atılmıştır. Kars- Bakü Tiflis Demiryolu hattına başlanmıştır.
AK Parti hükümetleri ve Başbakanımız bu hedefleri ortaya koyduğunda, bunların olabileceğine ihtimal veremeyenler bugün 2023 vizyonunu anlamakta zorlanabilmektedirler. Bu duyguya sahip olan vatandaşlarımızı anlamakta bizim sorumluluğumuzdur. Demiryolları çalışmalarında ise Sayın Başbakanımızın açıkladığı hedeflerden olan ve Gümüşhane’den geçecek olan Trabzon-Tirebolu-Diyarbakır hattı 2010- 2014 Ulaştırma Ana plan stratejisin de de öncelikli sıralarda yerine almıştır.
(Kaynak; Sayfa 69. //www.tcdd.gov.tr/Upload/Files/ContentFiles/2010/faaliyet-raporu/stratejik.pdf)
10 yıl içinde Edirne’den Kars’a, Batı Doğu hatlarının buna paralel olarak da Kuzey- Güney hızlı tren hatları etüt, proje ve yapım aşamaları ilan edilmiştir. Bu projeler içinde olan ve Ulaştırma Bakanlığı Etüt Proje Yatırım Programında olan Erzincan- Gümüşhane- (Tirebolu veya Trabzon ya da her ikisi ) tren yolu çalışmaları herkesin malumudur. Bilindiği üzere 2009 yılında etüt proje ihalesini yaptırdığımız demir yolu etüt proje çalışması 2012 yılı başında tamamlanmış olup, ÇED toplantıları başlatılmıştır.
Yüksek Hızlı Demiryolu çalışmaları kapsamında 2023 vizyon projeleri arasında yerini almış olan ve Gümüşhane’den geçecek hatlarında dahil olduğu çalışmalar ile 2015’e kadar hızlı demiryolu hattı uzunluğu 3500 km’ye 2019 yılına kadar 6500 km’ye 2023 yılında ise 10.000 kilometreye çıkarılacaktır. 2015 yılına kadar 1300 kilometre 2019 yılına kadar 2600 km. 2023 yılında ise toplam 4000 km. yeni konveksiyonel demiryolu hattı yapılacak ve 2023 yılında Demiryolu ağımız toplam 25.940 km’ye ulaşacaktır.
Demiryolları Büyük Atatürk’ün dediği gibi refah ve ümran tevlit eder, bir ülkenin refahı ve kalkınması için olmazsa olmaz olan ulaşım altyapılarının başında gelir. Demiryollarını bu duygular ile bir milli politika olarak ele alan AK Parti hükümetleri milletimizin, halkımızın özlem duyduğu yüksek hızlı tren projesini adım adım hayata geçirmektedir. Ülkenin geleceğine yönelik yatırımlar planlanırken iki konu önemle dikkate alınmaktadır birisi ekonomik fizibilite bir diğeri de ekonomik olmasa da ülkenin gelişmişliğine katkı sağlamak, insanın yaşam kalitesini artırmak ve o bölgelerde yasayan insanlara karsı devlet sorumluluğunuz gereği sosyal fizibilitelerdir. Özellikle demiryolu projeleri dünyanın her yerinde ekonomik fizibiliteden daha çok sosyal fizibilitesi acısından değerlendirilmektedir. AK Parti hükümetlerinin hizmet şiarında insan birinci öznedir. İnsanı yaşat ki devlet yaşasın bakış acısıyla ekonomik olmayan ama sosyal gereklilik gereği yapılan bir çok proje gibi Erzincan- Gümüşhane Karadeniz sahili Yüksek Hızlı Tren hattı ekonomisinin fizibilitesine bakılmadan yapılacaktır.
Bu tarz projeleri sadece ekonomisi ile değerlendirmek o bölgelerde yaşayanlara karşı olan sorumluluğumuzu yerine getirmemizi engelleyebilir, bu anlamda da hükümetimiz tüm icraatlarında olduğu gibi vatandaşına yönelik olan bu projenin de etüt aşamasını tamamlamış CED çalışmalarını başlatmıştır, on yıllık süreç içersinde ülkeyi demir ağlarla örerken ilimizde bu projeden yararlanacaktır
Biz de milletimizin hemşehrilerimizin umutlarına, hayallerine talip olduğumuz günden bu yana başımız hamd olsunki hep dik yürüdük, diklenmedik dik durduk biz milletimizin rüyalarını gerçekleştirmenin en süratli yolunun uykudan uyanmak olduğunu bilerek yüzlerce yıllık rüyanın gerçekleşmesine talip olarak çıktığımız yolda çok mesafeler kaydettik. Ülkemizin refahını huzurunu artırırken, Dünya’da saygınlığını artırdık, bu inançla çıktığımız yolda elbette bazı engellemelerin olacağını biliyorduk ancak yılmadık Nasıl yüzyıl konuşulduktan sonra 2009 yılında Gümüşhane’nin içerisinde yer alacağı demiryolu Fizibilite etüt çalışmalarını AK Parti iktidarlarımızın yükselen gücü ile ihale ettirmek ve her an takip etmek bizlere nasip olmuş ise bugünde kimse inancımızdan zerre şüphemiz olduğunu düşünmesin."
SELAMLAR.
CENNET KENT GÜMÜŞHANE,ÇARPIK KENTLEŞME SONUCU O GÜZELİM VE EŞSİZ BAHÇELERİNİ YİTİRMİŞ, BETON KENTE DÖNÜŞMÜŞTÜR.. HARŞİT ÇAYI VE DARACIK VADİSİ, KARA YOLU YAPIMINDA BÜYÜK SIKINTI TAHRİBATA YOL AÇMIŞKEN, TREN YOLUNUN GÜZERGÂHINI GERÇEKTEN ÇOK MERAK EDİYORUM.
SİZDEN KISA DA OLSA BİLGİ VERMENİZİ RİCA EDİYORUM.
SAĞLIK DİLEKLERİMLE.