Garanti Bankası ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın işbirliğiyle 2008 yılında imzalanan protokol ile hayata geçirilen “Öğretmenin Sınırı Yok” Projesi’nin ikinci ayağı için Gümüşhane’de toplantı düzelendi.
Tarihi Özdenoğlu Konağında düzenlenen kahvaltıya Öğretmen Akademisi Vakfı Genel Müdürü Kayhan Karlı, İl Milli Eğitim Müdürü Hızır Aktaş, Bayburt Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan, Ordu Milli Eğitim Müdürü Nevzat Türkkan, Trabzon Milli Eğitim Müdürü Tamer Kırbaç, Rize Milli Eğitim Müdürü Saffet Yıldırım, Giresun Milli Eğitim Müdürü Necati Akkurt, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Mesut Olgun ve Şube Müdürü İbrahim Taş katıldı.
Öğretmen Akademisi Vakfı Genel Müdürü Kayhan Karlı, “Öğretmen Akademisi Vakfı olarak 2009 yılında kurulduk. Bu proje sayesinde 81 ilde 80 binden fazla öğretmenimizin mesleki gelişimlerini yürütüyoruz. Bu kapsamda 7 tane Doğu Karadeniz iline özel bir model geliştiriyoruz. Böylelikle bu illerin kendisinde 50 kişilik meslekli eğitim insanı yetiştireceğiz. Ekip arkadaşlarımız sayesinde bu illerde bulunan okullarda eğitim veren öğretmenlerimizin eğitim kalitesini arttıracağız. Anlık değil sürdürülebilir bir mesleki eğitim ortamı yaratacağız. Bütün boyutlarda iyileştirilmesiyle Türkiye’ye örnek bir model olacak. Bu illerimizim hem valileri hem milli eğitim müdürleri bu işin içerisinde. Vakıf olarak Türkiye’nin diğer illerindeki kaynakları da işin içine katıyoruz ve böylelikle daha büyük bir model haline getirerek Türkiye’ye buradan tanıtıma başlıyoruz. 81 ilde yaptığımızı daha özel bu 7 ilde yapacağız. Yaklaşık 4-5 aydır çalışıyoruz. Valilerimiz DOKA toplantısında bir araya gelecekler. Orada son kez bunu konuşacağız. DOKA’nın finansal desteğiyle birlikte de bu modeli daha geliştirilmiş bir şekilde kurmayı hedefliyoruz. Yaklaşık olarak 1,5 yıl içerisinde gerçekleşecek olan bir proje. 1,5 yıldan sonra buraya bir eğitim fabrikası kuracağız. Buradan üretime başlayacağız. Biz ara sıra bu fabrikaların müdürlerini ziyaret edip, eğitim seminerleri vereceğiz. Bu sayede bölgede eğitim kalitesini arttırıyor olacaklar. İzleme denetim birimi oluşturacağız. Bu sayede sürekli gözlem altında tutarak, bölgedeki eğitim kalitesini veriye dayalı olarak göstermiş olacağız.” dedi.
İl Milli Eğitim Müdürü Hızır Aktaş da, “Öğretmen Akademisi vakfının değerli Genel Müdür ve Bölge İl Milli Eğitim Müdürlerimizi ilimizde ağırlamaktan büyük bir memnuniyet duyduğumu ifade etmek istiyorum. Öğretmen Akademisi Vakfı ile devam ettirdiğimiz İlköğretim okullarımızın öğretmenlerine yönelik haftada 20 saat süreli atölye çalışmamız devam etmektedir. Yeni faaliyetler eğitim çalışanlarının tamamını kapsayacak ve ihtiyaç halinde kendi imkânımız ve yetişmiş elemanlarımızla yöremizde uygulayabileceğimiz faaliyetleri icra edecek eğitimcileri yetiştirecek DOKARAV projesinin detaylarının müzakeresi için buradayız. Sayın Valimiz Dr. Yusuf Mayda’nın kabulü ile Vakıf Genel Müdürü tarafından kendisine bilgi sunuldu. Süreç içerisinde İl Valilerimizle DOKA kapsamında değerlendirilerek uygunluğuna karar verilecektir. Bununla eğitim çalışanlarımızın gelişimlerinin ve yeniliklere adaptasyonunu sahada uygulanması hedeflenmektedir.” diye konuştu.
Güncelleme Tarihi: 05 Nisan 2013, 19:29
Tarihi Özdenoğlu Konağında düzenlenen kahvaltıya Öğretmen Akademisi Vakfı Genel Müdürü Kayhan Karlı, İl Milli Eğitim Müdürü Hızır Aktaş, Bayburt Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan, Ordu Milli Eğitim Müdürü Nevzat Türkkan, Trabzon Milli Eğitim Müdürü Tamer Kırbaç, Rize Milli Eğitim Müdürü Saffet Yıldırım, Giresun Milli Eğitim Müdürü Necati Akkurt, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Mesut Olgun ve Şube Müdürü İbrahim Taş katıldı.
Öğretmen Akademisi Vakfı Genel Müdürü Kayhan Karlı, “Öğretmen Akademisi Vakfı olarak 2009 yılında kurulduk. Bu proje sayesinde 81 ilde 80 binden fazla öğretmenimizin mesleki gelişimlerini yürütüyoruz. Bu kapsamda 7 tane Doğu Karadeniz iline özel bir model geliştiriyoruz. Böylelikle bu illerin kendisinde 50 kişilik meslekli eğitim insanı yetiştireceğiz. Ekip arkadaşlarımız sayesinde bu illerde bulunan okullarda eğitim veren öğretmenlerimizin eğitim kalitesini arttıracağız. Anlık değil sürdürülebilir bir mesleki eğitim ortamı yaratacağız. Bütün boyutlarda iyileştirilmesiyle Türkiye’ye örnek bir model olacak. Bu illerimizim hem valileri hem milli eğitim müdürleri bu işin içerisinde. Vakıf olarak Türkiye’nin diğer illerindeki kaynakları da işin içine katıyoruz ve böylelikle daha büyük bir model haline getirerek Türkiye’ye buradan tanıtıma başlıyoruz. 81 ilde yaptığımızı daha özel bu 7 ilde yapacağız. Yaklaşık 4-5 aydır çalışıyoruz. Valilerimiz DOKA toplantısında bir araya gelecekler. Orada son kez bunu konuşacağız. DOKA’nın finansal desteğiyle birlikte de bu modeli daha geliştirilmiş bir şekilde kurmayı hedefliyoruz. Yaklaşık olarak 1,5 yıl içerisinde gerçekleşecek olan bir proje. 1,5 yıldan sonra buraya bir eğitim fabrikası kuracağız. Buradan üretime başlayacağız. Biz ara sıra bu fabrikaların müdürlerini ziyaret edip, eğitim seminerleri vereceğiz. Bu sayede bölgede eğitim kalitesini arttırıyor olacaklar. İzleme denetim birimi oluşturacağız. Bu sayede sürekli gözlem altında tutarak, bölgedeki eğitim kalitesini veriye dayalı olarak göstermiş olacağız.” dedi.
İl Milli Eğitim Müdürü Hızır Aktaş da, “Öğretmen Akademisi vakfının değerli Genel Müdür ve Bölge İl Milli Eğitim Müdürlerimizi ilimizde ağırlamaktan büyük bir memnuniyet duyduğumu ifade etmek istiyorum. Öğretmen Akademisi Vakfı ile devam ettirdiğimiz İlköğretim okullarımızın öğretmenlerine yönelik haftada 20 saat süreli atölye çalışmamız devam etmektedir. Yeni faaliyetler eğitim çalışanlarının tamamını kapsayacak ve ihtiyaç halinde kendi imkânımız ve yetişmiş elemanlarımızla yöremizde uygulayabileceğimiz faaliyetleri icra edecek eğitimcileri yetiştirecek DOKARAV projesinin detaylarının müzakeresi için buradayız. Sayın Valimiz Dr. Yusuf Mayda’nın kabulü ile Vakıf Genel Müdürü tarafından kendisine bilgi sunuldu. Süreç içerisinde İl Valilerimizle DOKA kapsamında değerlendirilerek uygunluğuna karar verilecektir. Bununla eğitim çalışanlarımızın gelişimlerinin ve yeniliklere adaptasyonunu sahada uygulanması hedeflenmektedir.” diye konuştu.