Büyük bir çoğunluğu Gümüşhaneli olan 39 kişilik bir ekiple hazırlanan çalışmalar için miladi takvimde 4 yılda bir denk gelen 29 Şubat tarihi ve Gümüşhane’nin plakası olan 29 rakamına vurgu yapmak için saat 14.29’da tanıtım etkinliği düzenlendi.
Gümüşhane Kültür Merkezinde gerçekleştirilen etkinliğe Vali Yücel Yavuz, Garnizon Komutanı Albay Cezayir Danışan, Belediye Başkanı Ercan Çimen, Vali Yardımcıları İsmail Özkan, Şenol Turan, İlçe Kaymakamları, İl Genel Meclisi Başkanı Şerif Bayraktar, Kültür ve Turizm Müdürü Engin Doğru, AK Parti İl Başkanı Celalettin Köse, ilçe ve belde belediye başkanları, kurum müdürleri, sivil toplum örgütü temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
“YAKIN BİR GELECEKTE DORUKLARA SEVDALI KENT GÜMÜŞHANE’DE LOKOMOTİF SEKTÖR TURİZM OLACAKTIR”
Yapılan çalışmalarla ilgili bilgi veren Vali Yardımcısı Şenol Turan, “Doruklara sevdalı kent sloganıyla” başlattıkları çalışmalarda emeği geçenlere teşekkür ederek, “Şehrimizin ekonomisini maden ve tarım sektörü üzerine kurulu olduğunu görüyoruz. Bizler yeni bir oyuncuyu sisteme dahil etmek istiyoruz. Yakın bir gelecekte turizm şehrimizin lokomotif sektörü olacaktır. Kabuk değişimi yaşanıyor, güzel ve güneşli günlerin arifesindeyiz. Gümüşhane yeni bir iklime hazırlanıyor” dedi.
Valilik Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü ve Kültür ve Turizm Müdür Vekili Engin Doğru’nun Süleymaniye gazetesiyle ilgili açıklamalarının ardından projenin koordinatör danışmanı olarak görev yapan Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Yrd.Doç.Dr. Emre Aslan, yapılan çalışmalar hakkında sunum gerçekleştirildi.
İlk olarak Valilik logosunun tanıtan Aslan, logoda bulunan Hilal simgesinin gümüşü işaret ettiğini ve ayrıca Gümüşhane evleri figürü ile Süleymaniye mahallesinde camisiz bir şekilde ayakta duran minarelere vurgu yaptıklarını söyledi. Aslan, logoda altın ve gümüşü ifade eden renkler kullandıklarını belirttikten sonra Gümüşhane Valiliğinde ilk kez uygulamaya konulacak olan kurumsal kimlik tasarımını aktardı.
Aslan daha sonra “Burası Gümüşhane” sloganıyla hazırlanan ve 9 ay süren çalışmalar sonucunda ortaya çıkan 5 dakikalık tanıtım filmini ilk kez görücüye çıkardı. 3 bin 331 metre rakımdan mağaralara, 40 derece sıcaktan eksi 17 derece soğuğa kadar 47 uykusuz gecenin sonucunda ortaya çıkan tanıtım filmi, salonu dolduranlar tarafından büyük beğeni topladı ve birkaç kez izlettirildi.
Televizyon spotlarında kullanılmak üzere 30’ar saniye çekilen Artabel, Abdalmusa, Örümcek Ormanları, Zigana Kayak Merkezi ve Santa Harabeleri konulu reklam filmlerinin de izlettirildiği programda ayrıca 3 dilde 9 çeşit olarak hazırlanan yeni tanıtım broşürleri de ilk kez tanıtıldı.
2016 YILI TURİZM YILI İLAN EDİLDİ
Projeye katkı sağlayan Gümüşhane Eğitim, Kültür ve Sağlık Vakfı (GÜSEV) Vahit Olgun ve emeği geçenlere teşekkür belgelerini takdim eden Vali Yavuz, programın sonunda yaptığı konuşmada 2016 yılını Gümüşhane için turizm yılı ilan ettiklerini söyledi.
“BULUNDUĞUMUZ İLDE YAŞAYAN İNSANLARIN YAŞAM STANDARDINI VE KONFORUNU ARTIRMAKLA MÜKELLEFİZ”
Bugünü Gümüşhane için milat ve bir başlangıç olarak nitelendiren Vali Yavuz, “Gümüşhane’de tarih, kültür, tabiat herşey Allah vergisi bir güzellik içerisinde. Bugüne kadar herkes şehrin tanıtımının eksik olduğunu söylerdi. Biz bulunduğumuz ilde yaşayan insanların yaşam standardını ve konforunu artırmakla mükellefiz. Bugün itibariyle deklare ediyorum: 2016 yılı Gümüşhane için turizm yılı olarak ilan edilmiştir. Bu yıl biz her yerde ve her platformda turizm konusunu işleyeceğiz. Birinci önceliğimiz bu. Topyekün hepimiz eğer bu konuyu gündemimize alır ve kontrollü ve sistemli bir şekilde süreklilik haline getirebilirsek Gümüşhane ekonomik anlamda çok daha iyi yerlere kısa zamanda gelir. Bizim insanımızın engin bir hoşgörüsü, muazzam bir ev sahipliği, misafirperverliği var. Hükümetimizin gündeminde de Karadeniz turizmi var. Devlet her türlü desteği ve teşviği verecek. Bu işe sahip çıkacak olanlar yerel dinamiklerdir. Kültür ve doğal değerlerimizi yaşatmak anlamında gayretli olmalıyız” dedi.
Güncelleme Tarihi: 29 Şubat 2016, 17:21