AK Parti Gümüşhane İl Başkanı Ercan Çimen, el değmemiş tarihi ve turistik değerleri ile her geçen gün daha çok ilgi çeken Gümüşhane’nin sosyo-ekonomik gelişmesinde ulaşımın rolünün tartışılamayacak kadar büyük olduğunu söyledi.
Gelişim ve değişimin süratli yaşandığı günümüz Türkiye’sinde, bundan Gümüşhane’nin de faydalanması gerektiğini belirten Çimen, Karadeniz’in Doğu Anadolu’ya bağlantı kapısı olan Gümüşhane’nin ulaşımdaki alt yapı eksikliklerinin hava ve demiryolu olarak göze çarptığını söyledi.
Karadeniz Bölgesi’ne yapılacak olan demiryolu ağının Gümüşhane’den geçmesi ile birlikte hızlı göç veren iller arasında olan şehirde göçlerin azalma meyline gireceğini dile getiren Çimen, demiryolunun diğer etkilerini ise şu şekilde sıraladı: “Ticari faaliyet yapan müesseselerin artması ile işsizlik oranı azalacaktır. Özel teşebbüslerin yeni alanlarda ticari faaliyet yapmaları yani girişimcilik yönleri gelişecektir. İlimiz sınırları içerisinde bulunan granit ham maddesinin yabancı ülkelere ihraç edilirken nakliye maliyeti azalacaktır. Daha el değmemiş, gün ışığına çıkarılmamış ilgi bekleyen Santa Harabeleri, Kürtün Kalesi gibi yerlerin turistik ziyaretleri açılabilmesi için kazı çalışmaları yapılarak turizm girdileri ile şehrimiz, bölgemiz ve dolayısı ile ülkemizde ekonomik gelişim artacaktır. Batı bölgelerine yığılan nüfusun yavaş yavaş kendi topraklarına dönüşü ile yetim kalmış arazilerde kuşburnu, böğürtlen, alıç, yaban mersini (likaba), dut ve ceviz gibi ürünlerin bol yetişebildiğinden bilinçli tarım faaliyetleri başlayacak, istihdam artacaktır. Gelişimsel olarak büyük, ekonomik olarak güçlü illeri değerlendirdiğimizde muhakkak çevresinde bulunan illerin destekleri ile bulundukları konumları yakalamışlardır. Örnek verecek olursak; İstanbul İlini büyük eden sadece içerisinde yaşattığı milyonlarla ifade edilen nüfus değildir. İzmit İlinden almış olduğu sanayi, Bursa İlinden aldığı hammadde desteği vb o şehri daha güçlü hale getirmektedir.”
Çimen, Erzincan üzerinden Karadeniz sahiline inecek olan tren yolunun Gümüşhane-Torul-Tirebolu istikametinden geçmesi ile ilgili maliyet analizlerinin devletin yetkili organları tarafından titizlikle yapıldığını, bu nedenle de medya üzerinden maliyet artması ile ilgili spekülasyonların yapılmasının çok etik olmadığını sözlerine ekledi.
Güncelleme Tarihi: 30 Aralık 2011, 08:59
Gelişim ve değişimin süratli yaşandığı günümüz Türkiye’sinde, bundan Gümüşhane’nin de faydalanması gerektiğini belirten Çimen, Karadeniz’in Doğu Anadolu’ya bağlantı kapısı olan Gümüşhane’nin ulaşımdaki alt yapı eksikliklerinin hava ve demiryolu olarak göze çarptığını söyledi.
Karadeniz Bölgesi’ne yapılacak olan demiryolu ağının Gümüşhane’den geçmesi ile birlikte hızlı göç veren iller arasında olan şehirde göçlerin azalma meyline gireceğini dile getiren Çimen, demiryolunun diğer etkilerini ise şu şekilde sıraladı: “Ticari faaliyet yapan müesseselerin artması ile işsizlik oranı azalacaktır. Özel teşebbüslerin yeni alanlarda ticari faaliyet yapmaları yani girişimcilik yönleri gelişecektir. İlimiz sınırları içerisinde bulunan granit ham maddesinin yabancı ülkelere ihraç edilirken nakliye maliyeti azalacaktır. Daha el değmemiş, gün ışığına çıkarılmamış ilgi bekleyen Santa Harabeleri, Kürtün Kalesi gibi yerlerin turistik ziyaretleri açılabilmesi için kazı çalışmaları yapılarak turizm girdileri ile şehrimiz, bölgemiz ve dolayısı ile ülkemizde ekonomik gelişim artacaktır. Batı bölgelerine yığılan nüfusun yavaş yavaş kendi topraklarına dönüşü ile yetim kalmış arazilerde kuşburnu, böğürtlen, alıç, yaban mersini (likaba), dut ve ceviz gibi ürünlerin bol yetişebildiğinden bilinçli tarım faaliyetleri başlayacak, istihdam artacaktır. Gelişimsel olarak büyük, ekonomik olarak güçlü illeri değerlendirdiğimizde muhakkak çevresinde bulunan illerin destekleri ile bulundukları konumları yakalamışlardır. Örnek verecek olursak; İstanbul İlini büyük eden sadece içerisinde yaşattığı milyonlarla ifade edilen nüfus değildir. İzmit İlinden almış olduğu sanayi, Bursa İlinden aldığı hammadde desteği vb o şehri daha güçlü hale getirmektedir.”
Çimen, Erzincan üzerinden Karadeniz sahiline inecek olan tren yolunun Gümüşhane-Torul-Tirebolu istikametinden geçmesi ile ilgili maliyet analizlerinin devletin yetkili organları tarafından titizlikle yapıldığını, bu nedenle de medya üzerinden maliyet artması ile ilgili spekülasyonların yapılmasının çok etik olmadığını sözlerine ekledi.