Gümüşhane İktisadi ve Kültürel Kalkınma Derneği (GİKDER) Başkan Yardımcısı Metin Sevindik, ülke gençliği için sıçrama rampası olabilecek 4+4+4 esnek zorunlu eğitim sisteminin çocuklar ve ülkenin hızla kalkınması açısından bir fırsat olarak gördüklerini ve yapılan düzenlemeyi dernek olarak desteklediklerini söyledi.
Sevindik, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, dünyanın ilk 10 büyük ekonomisi içinde yer alabilmek için rekabet şartlarının güçleştiği bir ortamda rakiplerden daha süratli, daha verimli ve daha üretken çalışmak durumunda olmanın zorunluluğundan bahsederek, 2023 hedeflerinin nasıl yakalanacağının tartışıldığı bir ortamda, bugün atılacak adımların ancak 15-20 sene sonrasının yöneticilerinin yetiştirilmesine imkân tanıyacağı göz önünde bulundurulduğunda, gençlerin yaratıcılıktan uzak, akranlarıyla yarış etmek durumunda bırakan bugünkü eğitim ortamının geliştirilmesine yönelik reformlarda geç bile kalındığını ifade etti.
Eğitim sisteminin 8 yıllık kesintisiz eğitim modeli ve ardından icat edilen katsayı eşitsizliğinin gerek iş dünyasında gerekse vasıflı eleman yetiştirilmesinde yeteri kadar tahribata sebep olduğunu dile getiren Sevindik, konuyla ilgili daha önce birçok defa, 8 yıllık kesintisiz eğitimin ortaya çıkaracağı sorunları dile getirdiklerini ve 5+3 kesintili ve mecburi eğitim modelini önerdiklerini hatırlattı. Kaybedilen 15 yıllık süreçte haklı çıkmaktan dolayı üzüntü duyduklarını ifade eden Sevindik, “Gelinen bu noktada, 8 senelik kesintisiz eğitim ve katsayı eşitsizliğinde de ısrar edenler, bu sistemin ülkemizi, mesleki eğitim konusunda ne kadar geriye götürdüğünü herhalde görmezden gelemezler. Ayrıca, bu modelin, ayrı gelişim süreçlerine ve geniş yaş aralığına sahip çocukları aynı mekânda aynı yönetim modeli ile eğitime tabi tutmasının, birçok pedagojik ve yönetsel sakıncalara neden olduğu istatistiklerle ve raporlarla da ortaya konmuştur. Kaldı ki mevcut sistemin, çocukların yeteneklerini erken yaşta tespit etmek ve doğru yönlendirme yapmak konusunda da yetersizliği hem hizmet alanlar hem de hizmet verenler tarafından teşhis edilen ortak bir eksikliktir. Dolayısıyla büyümekte olan bir ekonominin en büyük ihtiyacının çağın gerekliliğini yakalamış nitelikli insan gücü olduğu gerçeği ile hareketle, ülkemizin sanayisi, kaliteli bir meslek eğitim sistemini acil olarak beklemektedirler. Aynı zamanda, eğitim sistemimizi öğrencilerimizin zekâlarını kullanabileceği ve kabiliyetlerini, becerilerini geliştirebileceği bir şekle dönüştürmek hepimizin ortak arzusu olmalıdır. Bu bağlamda, meslek liselerimizi de Türkiye'nin kalkınmasındaki taşıdığı öneme göre yeniden şekillendirmeliyiz. Gelişmiş ve teknolojik anlamda kendini sürekli yenileyen dünya ülkelerinin eğitime bakışları yükledikleri mana orta iken ülkemiz gençliği için sıçrama rampası olabilecek 4+4+4 esnek zorunlu eğitim sisteminin geleceğimiz olan çocuklarımız açısından ve ülkemizin hızla kalkınması açısından bir fırsat olarak görüyor yapılan düzenlemeyi dernek olarak desteklediğimizi kamuoyu nezdinde paylaşıyoruz.” dedi.
Güncelleme Tarihi: 02 Mart 2012, 08:20
Sevindik, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, dünyanın ilk 10 büyük ekonomisi içinde yer alabilmek için rekabet şartlarının güçleştiği bir ortamda rakiplerden daha süratli, daha verimli ve daha üretken çalışmak durumunda olmanın zorunluluğundan bahsederek, 2023 hedeflerinin nasıl yakalanacağının tartışıldığı bir ortamda, bugün atılacak adımların ancak 15-20 sene sonrasının yöneticilerinin yetiştirilmesine imkân tanıyacağı göz önünde bulundurulduğunda, gençlerin yaratıcılıktan uzak, akranlarıyla yarış etmek durumunda bırakan bugünkü eğitim ortamının geliştirilmesine yönelik reformlarda geç bile kalındığını ifade etti.
Eğitim sisteminin 8 yıllık kesintisiz eğitim modeli ve ardından icat edilen katsayı eşitsizliğinin gerek iş dünyasında gerekse vasıflı eleman yetiştirilmesinde yeteri kadar tahribata sebep olduğunu dile getiren Sevindik, konuyla ilgili daha önce birçok defa, 8 yıllık kesintisiz eğitimin ortaya çıkaracağı sorunları dile getirdiklerini ve 5+3 kesintili ve mecburi eğitim modelini önerdiklerini hatırlattı. Kaybedilen 15 yıllık süreçte haklı çıkmaktan dolayı üzüntü duyduklarını ifade eden Sevindik, “Gelinen bu noktada, 8 senelik kesintisiz eğitim ve katsayı eşitsizliğinde de ısrar edenler, bu sistemin ülkemizi, mesleki eğitim konusunda ne kadar geriye götürdüğünü herhalde görmezden gelemezler. Ayrıca, bu modelin, ayrı gelişim süreçlerine ve geniş yaş aralığına sahip çocukları aynı mekânda aynı yönetim modeli ile eğitime tabi tutmasının, birçok pedagojik ve yönetsel sakıncalara neden olduğu istatistiklerle ve raporlarla da ortaya konmuştur. Kaldı ki mevcut sistemin, çocukların yeteneklerini erken yaşta tespit etmek ve doğru yönlendirme yapmak konusunda da yetersizliği hem hizmet alanlar hem de hizmet verenler tarafından teşhis edilen ortak bir eksikliktir. Dolayısıyla büyümekte olan bir ekonominin en büyük ihtiyacının çağın gerekliliğini yakalamış nitelikli insan gücü olduğu gerçeği ile hareketle, ülkemizin sanayisi, kaliteli bir meslek eğitim sistemini acil olarak beklemektedirler. Aynı zamanda, eğitim sistemimizi öğrencilerimizin zekâlarını kullanabileceği ve kabiliyetlerini, becerilerini geliştirebileceği bir şekle dönüştürmek hepimizin ortak arzusu olmalıdır. Bu bağlamda, meslek liselerimizi de Türkiye'nin kalkınmasındaki taşıdığı öneme göre yeniden şekillendirmeliyiz. Gelişmiş ve teknolojik anlamda kendini sürekli yenileyen dünya ülkelerinin eğitime bakışları yükledikleri mana orta iken ülkemiz gençliği için sıçrama rampası olabilecek 4+4+4 esnek zorunlu eğitim sisteminin geleceğimiz olan çocuklarımız açısından ve ülkemizin hızla kalkınması açısından bir fırsat olarak görüyor yapılan düzenlemeyi dernek olarak desteklediğimizi kamuoyu nezdinde paylaşıyoruz.” dedi.