-GTSO, YILDA 1 MİLYON 300 BİN ARACIN GEÇTİĞİ İRAN-TRABZON YOLUNA DEV PROJE HAZIRLADI
Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası (GTSO) tarafından hazırlanan ve Başbakanlık Toplu Konut İdaresi’ne (TOKİ) sunulan “İpek Yolu Yöresel Ürünleri Projesi” görücüye çıktı.
Projenin yapılması planlanan Torul ilçesine bağlı Harmancık köyü bölgesinde Gümüşhane Valisi Dr. Yusuf Mayda, AK Parti Gümüşhane Milletvekili Doç.Dr. Kemalettin Aydın, Torul Kaymakamı Şafak Gürçam, Karayolları 10. Bölge Müdürü Zeynel Abidin Yeşil, GTSO Başkanı İsmail Akçay, TOKİ ve DOKA temsilcileri bir dizi incelemelerde bulundu.
Vali Mayda, burada yaptığı açıklamada, Gümüşhane ekonomisine gerek iktisadi gerekse sosyal yönden katkı sağlayacağı düşünülen proje alanında incelemelerde bulunduklarını belirterek, projenin; kesinlik kazanması ve teknik alt yapının sağlanmasının ardından TOKİ tarafından hayata geçirileceğini söyledi.
AK Parti Gümüşhane Milletvekili Aydın ise açıklamasında Torul-Gümüşhane karayolunun Harmancık köyü mevkiinde 18 dönümlük boş bir arazinin olduğunu belirterek, “Bu alanda Gümüşhane esnafının ticaret yapmasını istiyoruz. Özellikle duble yollarının ve ardından Zigana Tüneli'nin yapılması ile birlikte Trabzon limanını Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu'ya bağlayan bu hattın üzerinde yılda 2 milyona yakın araç geçecek.” dedi.
-“TİCARET MERKEZİNİN YANINA SPOR KOMPLEKSİ DE YAPMAYI PLANLIYORUZ”
Projenin istihdama katkı sağlayacağını ve bölge ekonomisini canlandıracağını kaydeden Aydın, “Kişilerin evlerinde ürettikleri pestilinden hoşafına, peynirine, çökeleğine, yöresel ürününe kadar satılabilecek turizm ticaret merkezi yapmak istiyoruz. Konaklamasından, büyük ölçekli restoranına, ilçelerimize ait yöresel ürünlerin satılabileceği, pestilcilerimizin showroomlarının kurulabilmesi, batı toplumlarında olan fabrika satış mağazalarını buraya kurmak istiyoruz. Organik halk pazarı adını verdiğimiz bir açık pazarın kurulmasını ve belirli günlerde çevre illerden insanların bu organik pazardan alışveriş yapmalarını teşvik etmek istiyoruz. Bu projemizin diğer bir ayağı da hemen 1,5 kilometre uzaklıkta 25 dönümlük bir yerimiz var. Onu da açık spor kompleksi yapmak istiyoruz. Futbol sahası, antrenman sahası, kapalı spor salonu da bu projenin içerisinde olacak. Yine 40 odalı bir otel de bu projenin içerisinde yer almaktadır.” diye konuştu.
-“PROJENİN HAYATA GEÇİRİLMESİ İLE BİRLİKTE TARİHİ İPEK YOLUNU CANLANDIRMAK İSTİYORUZ”
Projenin Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası ile Toplu Konut İdaresi arasında sürdürülen görüşmeler sonrası kesinlik kazandığını ifade eden Aydın, şunları söyledi: “Projenin Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) tarafından da desteklenmesi için çalışmalarımız sürüyor. Kalkınma Bakanlığı ve Sanayi Bakanlığı'nın iş geliştirme merkezleri ve cazibe merkezleri adı altında da destekleri var. Projenin hayata geçirilmesi ile birlikte Tarihi İpek Yolunu canlandırmak istiyoruz. Modern, çağdaş, günümüze uyarlanmış, Gümüşhane'nin her zaman içinde bulunduğu bu İpek Yolu Havzası'nın yeniden yerini almasını istiyoruz. Tarihi İpek Yolu üzerinde yeni yüzyıllara yakışır bir kervansaray yapmak için çalışıyoruz.”
Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İsmail Akçay ise Doğu Karadeniz’i Doğu Anadolu ve Güney Doğu Anadolu’ya bağlayan Trabzon-İran Transit Karayolu üzerinde bulunan Gümüşhane’nin önemli bir konumda olduğunu söyledi.
-“YILDA 1 MİLYON 300 BİN ARACIN GEÇTİĞİ BU YOLUN POTANSİYELİNDEN İSTİFADE ETMEK İSTİYORUZ”
Akçay, yapımı devam eden duble yol ve tünel inşaatları ile Trabzon-İran transit yolunda seyreden araç sayısının 2 katına çıkacağını belirterek, mevcut hali ile bile şuanda bu yoldan yılda 1 milyon 300 bin araç geçtiğini söyledi. Bu araçların yüzde 5’inden 2 kişinin inmesi halinde 200 bin kişi ettiğini kaydeden Akçay, “Bizim ilimizin nüfusu 130 bin kişi. Bu nedenle ilimiz ekonomisinin potansiyeli bu yolda. Araçlar aşağı yukarı akıp gidiyor. Biz bu potansiyelden istifade etmek istiyoruz.” dedi.
Projenin içerisinde ticaret, turizm ve sosyal alanlar bulunduğunu kaydeden Akçay, hazırlayacakları eskiz projeyi TOKİ’ye sunacaklarını, kabul edilmesinin ardından çıkacak maliyetle birlikte TOKİ’nin kendilerinden yüzde 25 talep garantisi istedikten sonra ilk kazmanın vurulacağını da sözlerine ekledi.
Güncelleme Tarihi: 02 Aralık 2011, 16:09
Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası (GTSO) tarafından hazırlanan ve Başbakanlık Toplu Konut İdaresi’ne (TOKİ) sunulan “İpek Yolu Yöresel Ürünleri Projesi” görücüye çıktı.
Projenin yapılması planlanan Torul ilçesine bağlı Harmancık köyü bölgesinde Gümüşhane Valisi Dr. Yusuf Mayda, AK Parti Gümüşhane Milletvekili Doç.Dr. Kemalettin Aydın, Torul Kaymakamı Şafak Gürçam, Karayolları 10. Bölge Müdürü Zeynel Abidin Yeşil, GTSO Başkanı İsmail Akçay, TOKİ ve DOKA temsilcileri bir dizi incelemelerde bulundu.
Vali Mayda, burada yaptığı açıklamada, Gümüşhane ekonomisine gerek iktisadi gerekse sosyal yönden katkı sağlayacağı düşünülen proje alanında incelemelerde bulunduklarını belirterek, projenin; kesinlik kazanması ve teknik alt yapının sağlanmasının ardından TOKİ tarafından hayata geçirileceğini söyledi.
AK Parti Gümüşhane Milletvekili Aydın ise açıklamasında Torul-Gümüşhane karayolunun Harmancık köyü mevkiinde 18 dönümlük boş bir arazinin olduğunu belirterek, “Bu alanda Gümüşhane esnafının ticaret yapmasını istiyoruz. Özellikle duble yollarının ve ardından Zigana Tüneli'nin yapılması ile birlikte Trabzon limanını Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu'ya bağlayan bu hattın üzerinde yılda 2 milyona yakın araç geçecek.” dedi.
-“TİCARET MERKEZİNİN YANINA SPOR KOMPLEKSİ DE YAPMAYI PLANLIYORUZ”
Projenin istihdama katkı sağlayacağını ve bölge ekonomisini canlandıracağını kaydeden Aydın, “Kişilerin evlerinde ürettikleri pestilinden hoşafına, peynirine, çökeleğine, yöresel ürününe kadar satılabilecek turizm ticaret merkezi yapmak istiyoruz. Konaklamasından, büyük ölçekli restoranına, ilçelerimize ait yöresel ürünlerin satılabileceği, pestilcilerimizin showroomlarının kurulabilmesi, batı toplumlarında olan fabrika satış mağazalarını buraya kurmak istiyoruz. Organik halk pazarı adını verdiğimiz bir açık pazarın kurulmasını ve belirli günlerde çevre illerden insanların bu organik pazardan alışveriş yapmalarını teşvik etmek istiyoruz. Bu projemizin diğer bir ayağı da hemen 1,5 kilometre uzaklıkta 25 dönümlük bir yerimiz var. Onu da açık spor kompleksi yapmak istiyoruz. Futbol sahası, antrenman sahası, kapalı spor salonu da bu projenin içerisinde olacak. Yine 40 odalı bir otel de bu projenin içerisinde yer almaktadır.” diye konuştu.
-“PROJENİN HAYATA GEÇİRİLMESİ İLE BİRLİKTE TARİHİ İPEK YOLUNU CANLANDIRMAK İSTİYORUZ”
Projenin Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası ile Toplu Konut İdaresi arasında sürdürülen görüşmeler sonrası kesinlik kazandığını ifade eden Aydın, şunları söyledi: “Projenin Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) tarafından da desteklenmesi için çalışmalarımız sürüyor. Kalkınma Bakanlığı ve Sanayi Bakanlığı'nın iş geliştirme merkezleri ve cazibe merkezleri adı altında da destekleri var. Projenin hayata geçirilmesi ile birlikte Tarihi İpek Yolunu canlandırmak istiyoruz. Modern, çağdaş, günümüze uyarlanmış, Gümüşhane'nin her zaman içinde bulunduğu bu İpek Yolu Havzası'nın yeniden yerini almasını istiyoruz. Tarihi İpek Yolu üzerinde yeni yüzyıllara yakışır bir kervansaray yapmak için çalışıyoruz.”
Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İsmail Akçay ise Doğu Karadeniz’i Doğu Anadolu ve Güney Doğu Anadolu’ya bağlayan Trabzon-İran Transit Karayolu üzerinde bulunan Gümüşhane’nin önemli bir konumda olduğunu söyledi.
-“YILDA 1 MİLYON 300 BİN ARACIN GEÇTİĞİ BU YOLUN POTANSİYELİNDEN İSTİFADE ETMEK İSTİYORUZ”
Akçay, yapımı devam eden duble yol ve tünel inşaatları ile Trabzon-İran transit yolunda seyreden araç sayısının 2 katına çıkacağını belirterek, mevcut hali ile bile şuanda bu yoldan yılda 1 milyon 300 bin araç geçtiğini söyledi. Bu araçların yüzde 5’inden 2 kişinin inmesi halinde 200 bin kişi ettiğini kaydeden Akçay, “Bizim ilimizin nüfusu 130 bin kişi. Bu nedenle ilimiz ekonomisinin potansiyeli bu yolda. Araçlar aşağı yukarı akıp gidiyor. Biz bu potansiyelden istifade etmek istiyoruz.” dedi.
Projenin içerisinde ticaret, turizm ve sosyal alanlar bulunduğunu kaydeden Akçay, hazırlayacakları eskiz projeyi TOKİ’ye sunacaklarını, kabul edilmesinin ardından çıkacak maliyetle birlikte TOKİ’nin kendilerinden yüzde 25 talep garantisi istedikten sonra ilk kazmanın vurulacağını da sözlerine ekledi.