GÜ’de akademik düzeyde bilimsel makale yazma süreçleri eğitimi devam ediyor

Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi ve Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürü Doç. Dr. Serhat Dağ tarafından koordine edilen ve TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği programı kapsamında desteklenen “Akademik Düzeyde Bilimsel Makale Yazma Süreçleri” eğitimi devam ediyor.

GÜ’de akademik düzeyde bilimsel makale yazma süreçleri eğitimi devam ediyor

Üniversitenin ev sahipliğinde düzenlenen eğitim Gümüşhane Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi ve 19 Mayıs Üniversitesi’nden olmak üzere 3 farklı üniversiteden 12 eğitmen ve 6 farklı üniversiteden 24 öğrencinin katılımıyla gerçekleştiriliyor. 

Mimarlık, İşletme, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, İnşaat Mühendisliği, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı İşletme, Plastik Sanatlar Eğitim Yönetimi, Okul Öncesi, Ebelik, Restoratif Diş Tedavisi, Enerji Sistemleri Mühendisliği Sosyal Hizmet Yönetimi, Makine Mühendisliği, Temel İslam Bilimleri, Fen Bilgisi Eğitimi Biyoteknoloji, Sosyoloji, Felsefe, Yönetim Bilişim Sistemleri, Halkla İlişkiler, İş Sağlığı ve Güvenliği, İnsan Kaynakları Yönetimi, Tarla Bitkileri, Adli Bilimler bilim dallarından projeye katılan öğrencilere 3 gün boyunca konuyla ilgili bilgilendirmeler teorik ve uygulamalı dersler halinde verilecek. 

Dr. Mustafa Çalık Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen etkinliğin açılış konuşmasını yapan proje yürütücüsü Doç. Dr. Serhat Dağ, etkinliğin amacını ve sürecin yürütülmesine dair bilgiler paylaşarak şunları söyledi: “Etkinliğin temel amacı, lisansüstü eğitim gören öğrencilerin nitelikli makale yazma ve yayınlamaları için gerekli olan bilgi ve beceriler edinmeleridir. Etkinlikte bilimsel yayın türleri ve bilimsel yayının temel aşamaları, makale yazmaya başlamadan önce neler yapılması gerektiği ile ilgili bilgiler verilecektir. Bilimsel makale ve yazımı, etik ve intihal, başlık, özet ve anahtar kelimeler bölümlerinin yazımı, giriş bölümünün yazımı, materyal ve metot bölümünün yazımı, bulgular-sonuçlar bölümünün yazımı, tartışma ve sonuç bölümünün yazımı, dergi seçimleri, muhtemel ret nedenleri ve makale yüklemesi, İngilizce akademik makale yazarken kullanabileceğimiz ipuçları, makale yazımında telif hakkı ve izinler ile bildirilerin makale olarak yayımlanması konularına yönelik ağırlıklı olarak uygulamalı eğitimler gerçekleştirilmektedir. Ülkemizdeki üniversitelerin birçoğunda lisansüstü programlardan mezun olabilmek için en az bir makale yayınlama şartı bulunmaktadır. Gümüşhane Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü olarak alan yazına hem nicelik hem de nitelik olarak katkıyı artırabilmek adına makale yayınlama şartımız bulunmaktadır. Genç araştırmacıları akademik yayın konusunda cesaretlendirmek adına etkinliği önemsiyorum. Bu amaçla makale ile ilgili tüm süreçler konusunda deneyimli ve uluslararası yayınlara sahip akademik personellerin eğitim vermek üzere katıldığı ayrıntılı, gerçekçi ve uygulamaya dayalı bir içerik planlanmıştır. Etkinlik kapsamında katılımcılarla grup çalışmaları yapılarak ekibe uyum sağlama ve eşgüdüm halinde hareket edebilme motivasyonu kazanmaları da öngörülmektedir.”

Eğitim programı Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ferkan Sipahi’nin “Akademik Etik ve İntihal Bilimsel Çalışma Süreçlerinde Uyulması ve Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar” konulu sunumuyla başladı.

Eğitimlerde Doç. Dr. Serhat Dağ “Bilimsel Yayın Sürecine Giriş Bilimsel Yayın Türleri ve Bilimsel Yayının Temel Aşamaları”, Doç. Dr. Yener Top “Literatür Tarama (Ulusal-Uluslararası) Literatür Taraması Yapılabilecek İndeksler, Veri Tabanları ve Arama Motorları” ve  “Araştırma Sorusu ve Hipotez: Araştırma Sorusu ve Hipotezin Oluşturulması”, Dr. Öğr. Üyesi Gülen Sönmez “Başlık, Özet ve Anahtar Kelimeler Oluşturma” ve “Kaynakça Bölümü Yazımı”, Doç. Dr. Onur İzmir “Atıf ve Alıntı: Atıf/Alıntı Yapma ve Gösterme” ve “Giriş Bölümü Nasıl Yazılır?”,   Prof. Dr. Süleyman Yaman “Yöntem Bölümü Yazımı” ve “Ret veya Düzeltme Süreci Hakem Önerileri ve Ret Kararında Yapılması Gerekenler”, Prof. Dr. Yener Eyüboğlu “Bulgular Bölümü Yazımı”, Doç. Dr. Faruk Aylar “Tartışma, Sonuç ve Öneriler Bölümü Yazımı” ve “Dergi Belirleme ve Süreç Takibi Makaleye Uygun Dergi Belirlenmesi (Başlık, Özet ve Anahtar Kelimeler Aracılığıyla)”, Dr. Öğr. Üyesi Cihan Ünal “Akademik Yayınlarda Kaynakça Gösterimi Kaynakça Yazım Programlarının Tanıtılması”, Arş. Gör. Salih Doğru “Benzerlik/İntihal Programları: İntihal Programlarının Tanıtılması ve Tarama” konulu sunumları yapılacak.

Akademik Düzeyde Bilimsel Makale Yazma Süreçleri eğitiminin son günü teorik derslerin uygulamalarıyla devam edecek. 

Etkinlik hakkında açıklamalarda bulunan Rektör Prof. Dr. Halil İbrahim Zeybek, şunları söyledi: “Ülkemizdeki üniversitelerin nitelikli akademik yayınlar yapma konusundaki çabaları, bilimsel araştırma ve eğitimin kalitesini artırmak açısından büyük önem taşımaktadır. Düzenlenen ‘Akademik Düzeyde Bilimsel Makale Yazma Süreçleri’ eğitimi etkinliği de Üniversitemizin akademik başarıyı artırma yönündeki çabalarının önemli bir parçasıdır. Bu etkinlikte, öğrencilerimizin grup çalışmaları yaparak ekip uyumunu geliştirmeleri ve işbirliği becerilerini artırmaları da amaçlanmaktadır. Eğitimin sonunda katılımcıların, öğrendikleri bilgileri pratiğe dökme fırsatını bulacakları uygulamalı dersler gerçekleştirilecektir. Böylece, hem teorik hem de uygulamalı olarak kapsamlı bir eğitim almış olacaklar. Öğrencilerimizin, nitelikli bilimsel makaleler yazma becerilerini geliştirmeleri ve uluslararası akademik standartlarda yayın yapma yetkinliklerini kazanmaları için düzenlenen bu eğitim programlarının son derece faydalı olacağına inanıyoruz. Bu vesileyle de etkinliğin düzenlenmesinde emeği geçen başta proje yürütücümüz Doç. Dr. Serhat Dağ ve projeye katkıda bulunan Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Ferkan Sipahi olmak üzere, düzenleme kuruluna ve destek veren herkese teşekkür ediyor, projeye katılan tüm katılımcılarımıza da başarılar diliyorum.”

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER