‘Gülmek iletişimin ücretsiz silahı’

Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası’nda (GTSO) Kadın ve Genç Girişimciler Kurulunun organizasyonunda oda üyelerine ve genç girişimcilere yönelik 8 farklı aşamadan oluşan eğitim programının ikincisi olan ‘Etkili İletişim ve Beden Dili’ eğitimi gerçekleştirildi.

‘Gülmek iletişimin ücretsiz silahı’
Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası’nda (GTSO) Kadın ve Genç Girişimciler Kurulunun organizasyonunda oda üyelerine ve genç girişimcilere yönelik 8 farklı aşamadan oluşan eğitim programının ikincisi olan ‘Etkili İletişim ve Beden Dili’ eğitimi gerçekleştirildi.

GTSO toplantı salonunda gerçekleşen eğitimi Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Taşkın Kılıç verirken, Kılıç katılımcılara günlük hayatta beden dili ve etkili iletişimin ne kadar önemli olduğu üzerinde hem teorik hem de uygulamalı bilgilendirme yaptı.

“GÜLER YÜZ DÜNYANIN ORTAK DİLİDİR”

Dünyada 200 bine yakın farklı beden dili ve farklı beden hareketi olduğunu, toplumların bu beden dillerini kendi sosyo-kültürel yapılarına göre farklı anlamlar yükleyerek değerlendirebileceğini söyleyen Kılıç, “Dünyada farklı beden dili ve beden hareketi olmasına rağmen aynı zaman da kabul görmüş ortak beden hareketleri de bulunmaktadır. Bu ortak kabul görmüş davranışlar bizlerin toplum içerisinde ne kadar etkin bir iletişim kurabilme yeteneğimizi gösteren ana davranış şekilleridir. Örnek verecek olursak iş ve sosyal hayatımızda ideal davranışın ve tokalaşmanın güler yüzlü ve sıcak davranmanın önemi tüm dünyada ortak bir kabul değeri vardır. Günlük hayatımızda iletişim kurarken veya bir durumu ifade ederken istem dışı hareketlerde bulunuruz. Kendimizi anlatmak istediğimiz durumu sözcüklerle ifade ederken bedenimizde istemsizce durumu ifade eden hareketler yapar. Bedenimiz sözcüklerin yanı sıra aynı zamanda hareketlerle kendini anlatmaya çalışır. Bu anlamda karşımızdaki insanı gözle de dinlemek daha etkili bir iletişim süreci yürütmemize faydalı olacaktır” dedi.

“İLK ÖNCE GÖRMEYİ ÖĞRENMELİYİZ”

Sözcüklerin uçucu, görüntünün ise daha kalıcı olduğuna vurgu yapan Kılıç, “Bunun için insanlara ses ve müzikle bir algı oluştururken aynı zamanda resim ve sembollerle de anlatılmak istenilen mesaj aktarılırsa iletişim daha etkili bir yapıya bürünür. Bir görüşme esnasında ki duruşunuz, samimi yapınız, kılık ve kıyafetiniz, saç sekliniz, üzerinizdeki takı ve aksesuarlar, toklaşma şekliniz ve kişiye olan yakın davranışlarınızın ilk iletişim sürecinin başlamasında ve karşı taraf üzerinde bırakılacak olumlu etkinin oluşmasında ana etkenler olduğunu asla unutmamalıyız. İnsanlar iletişim sürecinde duydukları kadar gördükleri üzerinden de iletişim sürecini yönetir. Beden dili sayesinde insanların seçtikleri kıyafet ve hareketlerinden karakter tahlili rahatça yapılarak karakteristik özellikleri çıkarılabilmektedir” ifadelerini kullandı.

“GÜLMEK İLETİŞİMİN ÜCRETSİZ SİLAHI”

İletişimin ücretsiz silahının gülümsemek olduğuna vurgu yapan Kılıç, şunları söyledi: “Etrafınızdaki insanlara tebessüm ederek  sıcak bir şekilde yaklaşırsak karşı tarafa doğru ben her zaman iletişime açık bir insanım mesajı vermiş olursunuz. Bu sıcak davet sonucunda karşı tarafında size sıcak ve etkin bir iletişim süreci başlatma olasılığı da yüksektir. Etkili iletişim de insanların birbirlerini daha iyi anlamasına ve yardımcı olmasına neden olacaktır. Günümüzün en büyük sorunu da insanların birbirlerine gülümsemek yerine soğuk bir şekilde önyargı ile yaklaşması. Bu önyargı devamında eksik ve kopuk bir iletişim sürecine ve iletişim kopukluğuna neden oluyor. Oysaki insanların birbirlerine tebessüm ile yaklaşması hem günlük hayatta hem de iş hayatımızda çok daha olumlu sonuçlar ortaya çıkaracaktır.”

RENK VE SEMBOLLER ÇOK ÖNEMLİ

İletişim sürecinde renklerin ve sembollerin dünya tarafından ortak kabul edilen ifadeler içerdiğini ve en çok kullanılan iletişim sembollerinin başında yer aldığını belirten Kılıç, tarihsel süreçte renkler her zaman psiklojik durumların anlatımında ana etken olarak kullanıldığını söyledi.

Ülkelerde yaşayan insanların psikolojik yapılarını davranış şekillerini kullandıkları renkler ve hangi renk kıyafetler giydikleriyle çözümlemenin mümkün olabileceğini vurgulayan Kılıç, renklerin, sembollerin ve objelerin anlatılmak istenilen duyguyu karşı tarafa iletilmedeki ve kişi üzerindeki etkisini fark eden liderlerin ve siyasilerin bu etkili gücü bir propaganda aracı olarak kullanarak renk, sembol, müzik vb. araçlarla insanların algılarını ve düşüncelerini rahatça yönlendirebildiklerini belirtti.

Eğitime GTSO Meclis Başkanı Sebahattin Uçar, Meclis Üyesi Şaban Metintaş, GTSO Kadın ve Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Sibel Kandaz Olgun’un yanı sıra ve çok sayıda oda üyesi ve esnaf katıldı.
Güncelleme Tarihi: 15 Temmuz 2016, 10:23
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER