Gümüşhane İl Sağlık Müdürü Dr. Emre Boşnak, 112 Acil Servis telefonlarına günlük ortalama 700 çağrını geldiğini belirterek, asılsız ihbar noktasında önemli mesafe kat ettiklerini söyledi.
112 çalışmalarıyla ilgili gazetecilere değerlendirmelerde bulunan Boşnak, günlük 700 çağrının içerisinde mutlaka asılsız ihbar olduğunu belirterek, “Bazen kaza yaptım 155’mi deyip arayanlarda oluyor. Bunlar iyi niyetli yanlış aramalar. Ama bazen sırf çocuğunu eğlendirmek için art niyetli arayanlarda oluyor. Personelimizi provoke edercesine arayanda var. Tabi onları biz savcılığa bildiriyoruz.” dedi.
AMBULANS ÇAĞIRIRKEN ‘SU VE EKMEK GETİR’ DİYEN DE VAR, KÖYÜNE GİTMEK İÇİN YALAN İHBARDA BULUNAN BİLE VAR
112’ye gelen ilginç aramalarla ilgili de bilgi veren Boşnak, “Günlük 700 çağrının arasında mutlaka ‘başım ağrıyor ambulans beni alsın, gelirken de su getirsin, ekmek getirsin’ diyen de var ‘köyde hastam var, siz yolu bilmezsiniz ben sizi götürürüm’ deyip köyüne gitmek için 112’yi kullanmak isteyende var. İhbarı değerlendirmek zorundasınız.” diye konuştu.
112 Acil Servis olarak günlük ilçelerden kent merkezine ortalama 7, il dışına ise 3 hasta sevki olmak üzere toplam 10 sevk gerçekleştirdiklerini, 20 civarında da vaka aldıklarını belirten Boşnak, sevkler sırasında Gümüşhane’nin dağlık yapısı nedeniyle yol şartlarının bazen kendilerini zorladığını söyledi.
Gümüşhane’de her ay Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu (ASKOM) toplantıları ile aylık kararlar aldıklarını ifade eden Boşnak, “Bakanlığın bizim sahamıza has öngöremediği durumlar var. Örneğin Yağmurdere bölgesi. Burayı Bakanlığın bilme şansı yok. Kamu Hastaneleri Birliği, Halk Sağlığı Müdürlüğü ve Sağlık Müdürlüğü ekiplerinden oluşan heyet, 112 servisinin o ay yaşadığı sorunları masaya yatırarak çözüm yollarını araştırıyor.” dedi.
EVE SEVK UYGULAMASI
Gümüşhane’de 112’ye telefon açıp da ‘şuram ağrıyor’ yada ‘buramda şu rahatsızlığım var’ deyip alınmayan hiçbir hasta olmadığını, hasta elemesi yapmadıklarını ve tamamını aldıklarını ifade eden Boşnak, “Eve sevk diye bir uygulamamız var. Ameliyattan sonra yatar durumda taburcu edilmesi halinde doktorlarımız eve sevk derse, eve ücretsiz olarak ambulansla götürüyoruz.” ifadelerini kullandı.
112 Acil Servis’in toplumun en önemli hizmetlerinden birisi olduğunu, insanı insanı yapan güzelliklerini, değer yargılarını ortaya koyan bir hizmet olduğunu dile getiren Boşnak, ilk yıllarda gelen çağrıların bir bilgisayar ve bir personelle alındığını fakat şimdi çağrıların 4 bilgisayar ve 4 personel tarafından alındığını söyledi.
Bundan sonra kurumun tanıtımı noktasında daha farklı etkinlikler yapacaklarını ifade eden Boşnak, “İlk olarak Kızılay’a kan bağışında bulunduk. Acil hizmeti veren kişiler olarak kan kadar acil ihtiyaç duyulan birşeyi ilk bizim vermemiz lazım. Çünkü bunun ne kadar değerli olduğunu en çok biz biliyoruz.” dedi.
2013 YILINI 112’LERİN FİZİKSEL MEKANLARINA AYIRDIK
Boşnak, Gümüşhane’de 2013 yılını 112 acil istasyonlarının fiziki mekanlarını oluşturmaya ayırdıklarını, bu yıl sonunda ilçelerin tamamında istasyonlara yer ayırmış ve bazılarının da inşaatını başlatmış olacaklarını da sözlerine ekledi.
Güncelleme Tarihi: 28 Nisan 2013, 14:32
112 çalışmalarıyla ilgili gazetecilere değerlendirmelerde bulunan Boşnak, günlük 700 çağrının içerisinde mutlaka asılsız ihbar olduğunu belirterek, “Bazen kaza yaptım 155’mi deyip arayanlarda oluyor. Bunlar iyi niyetli yanlış aramalar. Ama bazen sırf çocuğunu eğlendirmek için art niyetli arayanlarda oluyor. Personelimizi provoke edercesine arayanda var. Tabi onları biz savcılığa bildiriyoruz.” dedi.
AMBULANS ÇAĞIRIRKEN ‘SU VE EKMEK GETİR’ DİYEN DE VAR, KÖYÜNE GİTMEK İÇİN YALAN İHBARDA BULUNAN BİLE VAR
112’ye gelen ilginç aramalarla ilgili de bilgi veren Boşnak, “Günlük 700 çağrının arasında mutlaka ‘başım ağrıyor ambulans beni alsın, gelirken de su getirsin, ekmek getirsin’ diyen de var ‘köyde hastam var, siz yolu bilmezsiniz ben sizi götürürüm’ deyip köyüne gitmek için 112’yi kullanmak isteyende var. İhbarı değerlendirmek zorundasınız.” diye konuştu.
112 Acil Servis olarak günlük ilçelerden kent merkezine ortalama 7, il dışına ise 3 hasta sevki olmak üzere toplam 10 sevk gerçekleştirdiklerini, 20 civarında da vaka aldıklarını belirten Boşnak, sevkler sırasında Gümüşhane’nin dağlık yapısı nedeniyle yol şartlarının bazen kendilerini zorladığını söyledi.
Gümüşhane’de her ay Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu (ASKOM) toplantıları ile aylık kararlar aldıklarını ifade eden Boşnak, “Bakanlığın bizim sahamıza has öngöremediği durumlar var. Örneğin Yağmurdere bölgesi. Burayı Bakanlığın bilme şansı yok. Kamu Hastaneleri Birliği, Halk Sağlığı Müdürlüğü ve Sağlık Müdürlüğü ekiplerinden oluşan heyet, 112 servisinin o ay yaşadığı sorunları masaya yatırarak çözüm yollarını araştırıyor.” dedi.
EVE SEVK UYGULAMASI
Gümüşhane’de 112’ye telefon açıp da ‘şuram ağrıyor’ yada ‘buramda şu rahatsızlığım var’ deyip alınmayan hiçbir hasta olmadığını, hasta elemesi yapmadıklarını ve tamamını aldıklarını ifade eden Boşnak, “Eve sevk diye bir uygulamamız var. Ameliyattan sonra yatar durumda taburcu edilmesi halinde doktorlarımız eve sevk derse, eve ücretsiz olarak ambulansla götürüyoruz.” ifadelerini kullandı.
112 Acil Servis’in toplumun en önemli hizmetlerinden birisi olduğunu, insanı insanı yapan güzelliklerini, değer yargılarını ortaya koyan bir hizmet olduğunu dile getiren Boşnak, ilk yıllarda gelen çağrıların bir bilgisayar ve bir personelle alındığını fakat şimdi çağrıların 4 bilgisayar ve 4 personel tarafından alındığını söyledi.
Bundan sonra kurumun tanıtımı noktasında daha farklı etkinlikler yapacaklarını ifade eden Boşnak, “İlk olarak Kızılay’a kan bağışında bulunduk. Acil hizmeti veren kişiler olarak kan kadar acil ihtiyaç duyulan birşeyi ilk bizim vermemiz lazım. Çünkü bunun ne kadar değerli olduğunu en çok biz biliyoruz.” dedi.
2013 YILINI 112’LERİN FİZİKSEL MEKANLARINA AYIRDIK
Boşnak, Gümüşhane’de 2013 yılını 112 acil istasyonlarının fiziki mekanlarını oluşturmaya ayırdıklarını, bu yıl sonunda ilçelerin tamamında istasyonlara yer ayırmış ve bazılarının da inşaatını başlatmış olacaklarını da sözlerine ekledi.