Gümüşhane Bilim ve Sanat Merkezi, Kimya ve Değerler Eğitimi alanlarında TÜBİTAK yarışmalarında 2 adet Türkiye ikinciliği derecesi aldı.
TÜBİTAK 14. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasına Türkiye genelinden 3 bin 123 farklı okuldan 20 bin 960 öğrencinin hazırladığı 15 bin 661 proje başvurusu alınmış, 12 bölge merkezinde ön değerlendirmesi yapılmış ve ön değerlendirmeyi geçen bin 200 projenin sahibi öğrenciler 12-14 Ekim 2020 tarihleri arasında bölge yarışmalarına katılmıştı.
TÜBİTAK Erzurum Bölge değerlendirmeleri sonucunda bölge birinciliği dereceleri alan Kimya alanından Sosyal Bilgiler Öğretmeni Filiz Köksal’ın danışmanlığında Mustafa Aybars Tuğlu ile biyoçeşitlilik tematik alanlı hazırladıkları “Kuşburnu Çekirdeğini Atmıyoruz Geri Kazandırıyoruz” adlı proje ile Değerler Eğitimi alanından Türkçe Öğretmeni Gürbüz Ataman’ın danışmanlığında Selvi Eroğlu ile değerler eğitimi tematik alanlı hazırladıkları “Masal ve Hikâye Kitaplarının Değerler Eğitimi Kapsamında İncelenmesi Ters Açı” adlı proje 14. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Final Yarışmasına katılım hakkı elde etti.
Türkiye’de tüm bölge değerlendirmelerinde finalist olarak belirlenen 180 proje 26-27 Kasım 2020 tarihleri arasında çevrimiçi olarak final değerlendirmesine katıldı. Bu yıl Türkiye final yarışmasına 54 ilde bulunan 130 farklı okuldan toplam 281 proje sahibi bölge birincisi projeleri ve öğrencileri katılma hakkı elde etti.
14. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Final Yarışmasında Gümüşhane Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenleri Filiz Köksal ve Gürbüz Ataman danışmanlığında öğrenciler Mustafa Aybars Tuğlu Kimya alanından ve Selvi Eroğlu Değerler Eğitimi alanından olmak üzere 2 ayrı alanda 2 Türkiye ikinciliği derecesi elde etti.
“İlmin Yolu Meraktan Geçer”
Konuyla ilgili açıklama yapan İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan, “İlmin yolu meraktan geçer. Öğrencilerimizin yaşadıkları güncel meseleleri mihenk alarak merak ettikleri hususlardaki hazırlıkları projelerle aldıkları başarılarından, emek ve gayretlerinden dolayı tebrik ediyor başarılarının devamının diliyorum. Ayrıca öğrencilerimize, velilerimize, bu çalışmalarında rehberlik eden öğretmenlerimizi ve okul idarecilerimize teşekkür ediyor, başarılı çalışmalarının devamının diliyorum” dedi.
Ortaokul öğrenimine devam etmekte olan öğrencileri temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek, çalışmalarını yönlendirmek ve bilimsel gelişmelerine katkıda bulunmak amacıyla TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı’nca Biyoloji, Coğrafya, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Matematik, Tarih, Teknolojik Tasarım, Türkçe ile Yazılım alanlarında Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması her yıl düzenlenmekte.