Günebakış'tan Fazıl Hoca'ya Tokat Gibi Cevap!

Hemşehrimiz Ali Öztürk'ün sahibi olduğu Günebakış Gazetesi, Gümüşhane'yi küçümseyen Prof.Dr. Fazıl Çelik'e tokat gibi cevap verdi.

Günebakış'tan Fazıl Hoca'ya Tokat Gibi Cevap!
Erzincan-Trabzon Demiryolu hem Trabzon hem bölgemiz açısından hayati öneme haiz… Kalkınabilmenin veya Tarihi İpek Yolu keyfiyetinin lokomotifi olacağına inanılıyor. Erzincan-Trabzon bitmeden, Trabzon-Batum başlamayacağına göre geriye bir tek acele etmek kalıyor.

Devlet, bir demiryolu stratejisi çerçevesinde 2023 hedefi içine Trabzon-Erzincan Demiryolu’nu da aldı. Güzergah çalışmalarını ihale etti. Yaklaşık 1.7 milyon liraya ihale edilen çalışmalar tamamlandı. Güzergaha itirazlar alındı. Sırada işin ihalesi var. Herkes ihaleyi bekliyor. Sadece bir kişi hariç.

***

Prof. Dr. Fazıl Çelik… KTÜ’de yol bilimcisi olarak tanıdığımız Fazıl Hoca, Erzincan-Trabzon Demiryolu güzergahının Gümüşhane üzerinden geçmesine itiraz ediyor. İtiraz etmekle kalmıyor. Bu işi profesörlüğünün onuru ilan ediyor. Başlangıçta makul sayılabilecek itirazları zamanla öylesine komik hale dönüştü ki yapıcı olmaktan çıkıp, yıkıcı bir unsun haline geldi. Erzincan’dan Trabzon’a demiryolunu ya Fazıl Hoca’nın ‘Google’ projelerine göre yapacaksın veya hiç yapmayacaksınız. Şimdi hocam gittikçe garabet haline dönüşen son Bayburt konferansına örneklere vereceğiz.

1-“Bakan Bey diyor ki; ‘Güzergahı coğrafya belirler.’ Yani bilim ve ekonomi belirler.”

Fazıl Hoca, Bakan Sayın Binali Yıldırım’ın sözlerinden bunu anlıyor. Coğrafyadan kastı sosyalite, strateji, jeostrateji değil. Hoca’nın kafasındaki 2 milyar lira fazla para. Hoca coğrafyadan ekonomi çıkarıyor.

2-“Bu ihale yapıldığında KTÜ olarak çalışmalara başladık. Alternatifler geliştirdik. DLH’yi aradık. DLH’nin teknik ekibi bizim için ‘Fazıl Hoca kuş uçuşu mesafe veriyor. Gerek yok’ dediler. DLH’nin güzergahına ve tünel uzunluklarına akıl ermiyor.”

Bir kere azıl Hoca kendince yaptıklarını ve adına proje dediklerini KTÜ’ye maledemez. Bu çalışmalar KTÜ’nün değil, bir kişinin itirazlardır. Nitekim biraz sonra ‘bu işler için iki maaşımı harcadım’ diyecektir. Yani KTÜ’nün projesi olsaydı KTÜ, bütçe ayırır ve ses verirdi. Gürültüye izin vermezdi.

Fazıl Hoca, DLH’nin kendisi için ‘kuş uçuşu proje yapıyor’ dediğini söylüyor, doğru da söylüyor. Google üzerinden yapılan proje kuş uçuşudur. Son olarak DLH’nin tünel uzunluklarına aklının ermediğini itiraf ediyor. Zira teknoloji öyle gelişti ki tünel vurmak artık çocuk oyuncağı haline geldi. DLH’deki ekip bu işin pratiğini yürütüyor. Hocam hala teorisyen!..

3-“Bayburt postasını ziyarete gelirken bu güzergah üzerinde çalışma yaptım. Uygun bir güzergah olarak gözlemledim. Bir kere DLH’nin projesinden çok uygun.”

Fazıl Hoca, ipin ucunu iyice kaçırmış. Otomobille Bayburt’a giderken güzergah belirliyor. Uygunluğuna hatta DLH’ninkinden daha uygun olduğuna karar veriyor. Ne söylenebilir ki?..

4-“Bizim projelerimizin DLH desteği yok. 1.7 milyon lira parası yok. Sadece iki maaşımız gitmiştir.”

Her şey bu iki cümlede yatıyor. DLH7nin dikkate almadığı bir bilim adamı harcanan paraya bakıyor ve Google üzerinden kırtasiye masraflarıyla yaptığını iddia ettiği projelere inanmamızı istiyor. İlahi Fazıl Hoca…Bu öfke seni nerelere savurdu.

Öfke bilim adamına yakışmıyor. Bilimle öfke yan yana yaşanmıyor. Fazıl Hoca Bayburt konuşmasında hedefine bu kez Gümüşhane’yi alıyor. Gümüşhane ile ne alıp vereceği olduğunu bilmiyoruz. Ama sanırız Gümüşhane’yi aşağılayınca Bayburt’ta fazla alkış alacağını bekliyor. Bakın Gümüşhane için neler söylüyor:

“Yolun Gümüşhane’den geçmesi sosyal içerikliymiş. Gümüşhane eke dağ arasında sıkışmış bir kasaba gibi. 100 sene geçse de kasaba kalmaya mahkumdur. Gelişmeye müsait olmayan bir yerden demiryolu geçmiş, geçmemiş ne fark eder? Bizim madenlerimiz var diyorlar. Ne madeni var? Ne kadar? Araştırdık; 110 kilo. Bunu insanlar çantasında taşır.”

Öfkenin esir aldığı bir adamı Prof. Dr. olsa da fark etmiyor. İfrat noktasına savrulmuş bir profesör böyle yıkıcı, dışlayıcı, aşağılayıcı olabiliyor. Adam araştırmış ve Gümüşhane’de 110 kilo maden bulmuş. İşte demiryolunu da bu madenler gibi araştırmış. Kendini nasıl da ele veriyor. Şimdi MTA’nın “Yer Bilimleri ve Kültür Serisi - 5” (Türkiye Yeraltı Kaynakları) kitabından Gümüşhane’de mevcut maden rezervini yayınlıyoruz. Google’den demiryolu projesini hazırlayan profesöre ‘bari Gümüşhane madenlerine de Google’den baksaydınız’ diyoruz.

Sonuç…Demiryolu konusunda yıkıcı bir noktaya savrulan Fazıl Hoca’nın söylemlerini artık önemsemiyoruz. Kentlere , insanlara hakaret etmesin. Kentler ve insanlar arasına nifak sokmasın yeter.

Gümüşhane maden rezerevleri

1- ALTIN (Au) Madeni

Toplam 6 sahada: 4 milyon 935 bin 255 ton rezerv

2- BAKIR-KURŞUN ve ÇİNKO (Cu Pb Zn)

Toplam 3 sahada: 404 bin 750 ton rezerv

3- BARİT (Ba)

Toplam 13 sahada: 240 bin 404 ton rezerv

4- FELDİSPAT (Fld)

Toplam 2 sahada: Büyüklüğü tespit edilemedi

5- KAOLEN (Kao)

Toplam 2 sahada: 429 bin 5 ton rezerv

Kaynak: //www.reflekshaber.com/haber/demiryolunda-ifrata-varmak-ya-da-kentleri-asagilamak-73712.html
Güncelleme Tarihi: 28 Kasım 2012, 12:59
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER