İlk ders zili çaldı

Gümüşhane’de 2022-2023 eğitim öğretim yılında 19 bin öğrenci ve bin 700 öğretmen için ilk ders zili çaldı.

İlk ders zili çaldı

İl genelinde 11 okulöncesi, 55 ilkokul, 48 ortaokul, 31 ortaöğretim kurumu ve 14 diğer kurumlarla ile birlikte toplam 160 resmi ve 36 özel öğretim kurumuyla toplam 189 okul ve kurumda yaklaşık 19 bin öğrenci, bin 700 öğretmen ve yönetici, 400'ü aşkın diğer ünvanlı personel ve toplamda 2 bin 200'ü aşkın çalışanla yeni eğitim öğretim dönemi başladı.

Kent merkezindeki bazı okullarda sınıfların 40 kişiye ulaştığı bazı okullarda da ders ve yardımcı kitapların yetiştirilemediği Gümüşhane’de ders zilinin çaldığı ilk günde aylar sonra okul bahçeleri cıvıl cıvıl çocuk sesleriyle dolarken, 2022-2023 Eğitim ve Öğretim Yılı İlköğretim Haftası kutlamaları da Atatürk Anıtına çelenk sunumuyla başladı.

İl Milli Eğitim Müdürü Miraç Sünnetci’nin öğrencilerle birlikte Hükümet Konağı önündeki Atatürk Anıtı'na çelenk sunmasıyla başlayan tören saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla devam etti. Günün anlam ve önemine ilişkin yapılan konuşmanın ardından program sona erdi. 

Törene İl Milli Eğitim Müdürü Miraç Sünnetci, Müdür Yardımcısı Mesut Olgun ve Musa Uncu, Şube Müdürleri, okul müdürleri ve eğitim camiası mensupları katıldı.

Yeni eğitim öğretim yılı nedeniyle Vali Kamuran Taşbilek, Milli Eğitim Müdürü Miraç Sünnetci, Eğitim-Bir-Sen Şube Başkanı Habib Tanış birer mesaj yayımladı.

Mesajlar şu şekilde:

VALİ KAMURAN TAŞBİLEK

“Geleceğimizin teminatı olan minik yavrularımız, okullarına kavuşmanın mutluluğunu yaşayan sevgili çocuklarımız, velilerimiz ve değerli öğretmenlerimizle birlikte yeni bir eğitim-öğretim yılına başlamanın coşkusunu, heyecanını hep birlikte yaşıyoruz. Bu güzel buluşmanın tüm çocuklarımız, öğretmenlerimiz, eğitim camiası ve velilerimiz için hayırlara vesile olmasını diliyorum.

İçinde yaşadığımız bilgi çağında, bilgi ve bilgiye erişimin önemi kaçınılmaz bir gerçektir. Çağımızda toplumlar, bilgiyi ezberleyen değil, bilgiye ulaşabilen, bilgiyi kullanabilen ve yaratıcı düşünen bireyler yetiştirme gayreti içerisindeler. Bilgi üretebilen ve bilimsel gelişmeleri takip edebilen nesiller yetiştirmek adına bir imkân olarak değerlendirilmesi gereken yeni eğitim öğretim yılı, ülkemizi muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkarma hedefi doğrultusunda, çocuklarımızın pozitif bilimleri kavramasının yanı sıra, milli ve manevi değerlerini öğrenme ve içselleştirmesi anlamında da iyi bir fırsat olarak görülmelidir. Bu hedeflere ulaşabilmek, eğitim hizmetlerinin kalitesini yükseltmek ve eğitimde daha ileri noktalara gelebilmek için idareci, öğretmen, öğrenci ve veli iş birliğinin gerekliliği unutulmamalıdır. Değişen ve gelişen dünyaya uyum sağlayan çocukların yetişmesinde ailenin büyük bir rolü vardır. Bireylerin ilk eğitimlerini ailede aldıkları düşünüldüğünde, öğretmenler kadar anne babalar olarak, çok büyük payımızın olduğunu asla unutmamalıyız.

Bu duygularla, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında ülkemizin teminatı yavrularımızı fedakâr öğretmenlerimize emanet ediyor, eğitim-öğretim yılının başta öğrencilerimiz ve ailelerine, onurlu mesleği temsil eden saygıdeğer öğretmenlerimize, ilimize ve ülkemize tekraren hayırlı olmasını diliyorum.”

İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ MİRAÇ SÜNNETCİ

“2022-2023 eğitim öğretim yılına başlarken "Eğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır ya da esaret ve sefalete terk eder." İfadesiyle eğitimin önemine vurgu yapan Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü, başta şehit öğretmenlerimiz adına Necmettin YILMAZ ve Şenay Aybüke YALÇIN öğretmenimiz ve tüm şehitlerimizi rahmetle ve minnetle anıyorum.

Yeni bir eğitim yılına başlamanın heyecanı ve mutluluğu içerisindeyiz. Sevgiyle, şefkatle, aşkla ve azimle 2022-2023 Eğitim öğretim yılına başlarken, katılımlarınızdan ötürü teşekkür eder saygıyla sunarım.

Yeni eğitim öğretim yılının sevgili öğrencilerimize, öğretmenlerimize, eğitim yöneticilerimize, çalışanlarımıza ve velilerimize hayırlı olmasını temenni ediyor; okulla bu yıl tanışan öğrencilerimize ve aramıza yeni katılan öğretmenlerimize başarılar diliyorum.

İlimiz genelinde 11 Okulöncesi, 55 İlkokul, 48 Ortaokul, 31 Ortaöğretim kurumu ve 14 diğer kurumlarımız ile birlikte toplam 160 resmi ve 36 özel öğretim kurumu olmak üzere İlimiz genelinde 189 okul ve kurum bulunmaktadır.

İl genelinde yaklaşık 19 bin öğrencimize yönelik 1700 öğretmen ve yönetici, 400'e aşkın diğer ünvanlı personelimizle 2.200'ü aşkın çalışanımız eğitim süreçlerine katkı sağlamaktadır.

2022-2023 eğitim öğretim yılında il genelinde yürüttüğümüz projelerin yanında Teknoloji bağımlılığıyla mücadele kapsamında Sayın Valimiz Kamuran TAŞBİLEK'in talimatlarıyla başlattığımız eğitim ortamlarında cep telefonu kullanımına yönelik bilgilendirme, bilinçlendirme ve sınırlandırma çalışmalarına, özel eğitim ihtiyacı olan ve dezavantajlı ortamları yaşayan öğrencilerimizi desteklemeye ve eğitim süreçlerini zenginleştirmeye devam edeceğiz.

2023 vizyonu içerisinde yer alan "Çocuklarımızın hayatla kurdukları bağı güçlendirecek, ilgi ve yeteneklerini ortaya çıkaracak" Tasarım ve Beceri Atölyelerinin kurulumuna öncelik verilecektir.

Sevgili Öğrenciler;

Sevgili öğrenciler derslerinize çok çalışarak bilimsel, sportif, sosyal ve kültürel etkinliklere yakından takip ediniz. Pırıl pırıl bir gelecek sizleri bekliyor, ülkemizin ve geleceğimizin ümidi ve teminatı sizlersiniz. Bu eğitim öğretim yılında sizlere sağlık, esenlik ve başarıla diliyorum.

Saygıdeğer Veliler,

Geleceğimizi teminatı çocuklarımızın ilk eğitimi aileden başlamaktadır. Bu yüzden okullarımızda bize düşen sorumluluk kadar evde sizlere de sorumluluklar düşmektedir. Bu yüzden eğitim süreci içerisinde çocuklarımız için evdeki aileleri olarak sizler, okuldaki aileleri olarak bizler onların üzerine titremeli her an yanlarında olmalı ve ailesine, büyüklerine, ülkesine yararlı bireyler olarak yetişmelerini sağlamalıyız. Bu süreçte çocuklarımıza her zaman yapıcı bir yaklaşımla destek vermeli, onları desteklemek, en iyiye yönlendirmek adına öğretmenleriyle sürekli iyi bir iletişim içerisinde olmalıyız. Çıktığımız bu eğitim yolunda velilerimizin desteğine her zaman güveniyoruz.

Değerli Meslektaşlarım,

Çocuklarımız ve yarınlarımız değerlidir. Onları eleştirel ve yaratıcı düşünen, iletişim becerileri gelişmiş, araştıran, sorgulayan, problem çözbilen, bilgi teknolojilerini kullanabilen, girişimci, Türkçeyi doğru etkili ve güzel kullanabilen bireyler olarak yetiştirmek bizim asli görevimizdir. Çocuklarımızı okullarımızda ve sınıflarımızda emanet etmekten gurur duyuyor, bu eğitim-öğretim yılının hep birlikte yeni mutluluk ve başarılara tanıklık edecek güzel bir yıl olmasını diliyorum.

Bu vesile ile 2022-2023 eğitim-öğretim yılının fedakâr öğretmenlerimize saygıdeğer velilerimize ve gözbebeğimiz sevgili öğrencilerimize hayırlı olmasını dilerim.

İlimizde eğitim konusunda yürütülen çalışmalara her türlü desteği sağlayan Sayın Valimize, Sayın Milletvekillerimize, Sayın Belediye Başkanımıza, Sayın Rektörümüze, Okul Aile Birliklerine, Maarif camiamızın her ferdine, Emniyet güçlerimize, Hayırseverlerimize, Sivil Toplum Kuruluşlarına ve Muhtarlarımıza eğitim camiamız adına teşekkür ediyorum.

Bu duygu ve düşüncelerle 2022-2023 eğitim öğretim yılının fedakâr öğretmenlerimiz, Saygıdeğer Velilerimiz ve sevgili öğrencilerimiz için şehrimiz için, sağlıklı huzurlu ve başarılı geçmesini, ülkemiz için hayırlara vesile olmasını diler saygılar sunarım.”

EĞİTİM-BİR-SEN ŞUBE BAŞKANI HABİB TANIŞ

“Eğitimin sorunları göz ardı edilmemeli, çözüme yönelik kararlar alınmalıdır

2022-2023 eğitim-öğretim yılı, hayat şartlarının zorlaştığı, alım gücünün düştüğü, eğitim-öğretim masraflarının arttığı, iyileştirmelere ve yeni gelişmelere rağmen istenilen seviyeye gelinemediği bir zeminde, sorunların gölgesinde başlıyor.

Bakanlığın, eğitim çalışanlarının sorunlarına kayıtsız kalmaması, sahadan yükselen sese kulak vermesi, eğitim paydaşlarının tekliflerini göz ardı etmeden kararları alması, yukarıda tasarımı yapılan teorinin aşağıdaki pratiklerle örtüşmesi, eğitimin niteliğini ve verimliliğini artıracaktır. Beklentiler doğrultusunda atılacak hızlı adımlar, eğitim çalışanlarının yüksek motivasyonla işe başlamalarını sağlayacaktır.

Öğretmenlik meslek kanununun kapsamı genişletilmeli, başta kariyer basamakları olmak üzere sorunlu tarafları giderilmelidir. 5 ve 6. Dönem Toplu sözleşmelerde masaya taşıdığımız, “Millî Eğitim Bakanlığı kadrolarında, eğitim-öğretim hizmetleri sınıfına dâhil kadrolarda bulunanlardan en az 8 yıl süreyle fiilen öğretmenlik yapmış olanlara uzman öğretmenler; en az 4 yıl süreyle fiilen uzman öğretmenlik yapmış olanlara ise başöğretmenler için öngörülen özel hizmet tazminatı ödenir” teklifi uyarınca, 8 yılını dolduran öğretmenlere uzman öğretmen, 12 yılını tamamlayanlara da başöğretmen unvanı verilmelidir. Bu çerçevede, toplu sözleşme teklifimiz esas olmalı, sınav tartışması da son bulmalıdır.

Eğitim çalışanlarının mali ve özlük hakları iyileştirilmelidir. Günlük hayatı zorlaştıran, güven azaltıcı etkisini yoğunlaştıran ekonomik sarsıntı, etkisini en çok kamu görevlileri başta olmak üzere sabit gelirliler üzerinde hissettirmektedir. Bu çerçevede, eğitim çalışanlarının ve kamu görevlilerinin ücretlerinde oluşan kayıpları ve enflasyona yenilme riskini giderecek mahiyette mali ve özlük haklarında iyileştirmeler yapılmalıdır.

Sözleşmeli öğretmenlik kaldırılmalı, kadrolu istihdam esas olmalıdır. Öğretmen istihdamında sözleşmeli öğretmenlik dayatması, hukuki olmadığı gibi çalışma ilişkileri yönünden de kabulü ve tahammülü mümkün değildir. Öğretmenlerin anayasal haklarını sınırlayan, aile bütünlüğünü bozan, eşleri birbirinden, çocukları da anne babalarından ayrı bırakan, öğretmeni eşi ile işi arasında tercihte bulunmaya zorlayan, öğretmenler odasında ayrımcılık oluşturan, mesleği ve öğretmenin itibarını zedeleyen sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına son verilmeli, sözleşmeli öğretmenler kadroya geçirilmelidir.

Öğretim yılına hazırlık ödeneği, öğretmenlerle birlikte eğitim ve öğretim hizmetlerinin yürütülmesinde emek sarf eden Millî Eğitim Bakanlığı’nın merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında görevli tüm hizmet sınıflarındaki eğitim çalışanlarına da ödenmelidir. Memur ve hizmetliler başta olmak üzere, genel idare hizmetleri sınıfı, teknik hizmetler sınıfı, yardımcı hizmetler sınıfı ve diğer hizmet sınıflarında yer alan eğitim çalışanlarının liyakat ve kariyer ilkeleri çerçevesinde mesleki ilerlemelerini sağlayan en önemli araçlardan biri olan unvan değişikliği sınavları konusunda somut adım atılmalı; sınav ve atama takvimi, Bakanlık çalışma takvimine alınarak belirsizlik giderilmelidir.

Öğretmenlerin yer değişikliği süreci yeniden kurgulanmalıdır. Öğretmen atama ve yer değiştirme iş ve işlemlerinde eğitim-öğretim faaliyetlerini sekteye uğratacak düzeydeki tasarım eksiklikleri, öğretmenlerin yer değişikliği taleplerinin karşılanamamasına, mağduriyetlerin yanı sıra çalışma barışının bozulmasına ve motivasyon kaybına neden olmaktadır. 

Eğitim yöneticiliği alanında sürdürülebilir ve kabul edilebilir bir sistem inşa edilmelidir. Eğitim kurumu yöneticiliğinin eğitim liderliğine dönüştürülmesi, yöneticiliğin profesyonel bir meslek olarak ele alınarak ‘ikincil görev’ ve ‘görevlendirme’ kapsamından çıkarılarak kadro unvanlı bir uzmanlık mesleği hâline dönüştürülmesiyle mümkündür. Eğitim kurumu yöneticilerinin bir eğitim ve okul lideri olarak inisiyatif alanları genişletilmeli, mevzuat kuşatmasından kurtarılmalı, bürokratik rolleri azaltılmalı, yetkilendirilip güçlendirilerek eğitim-öğretimle ilgili rolleri öne çıkarılmalıdır. 

Eğitim kurumu yöneticilerinin iş sağlığı ve güvenliği ile sosyal güvenlik mevzuatı çerçevesinde işveren vekili statüsünde olmasından kaynaklı idari para cezalarının yükümlüsü olmaları hakkaniyete ve adalete aykırıdır. Bu yükümlülük kişisel olmaktan çıkarılmalı, kurumsal hâle getirilmelidir.

Okulların yardımcı personel ve donanım ihtiyacı karşılanmalı, okullara tahsis edilen ödenek ihtiyaçları karşılayacak şekilde artırılmalıdır. Özellikle mal ve hizmet fiyatlarının, etkisi her geçen gün hissedilen enflasyonist bir ortamda sürekli arttığı göz önüne alındığında, okullara tahsis edilen ödeneklerin de artırılması gereklidir. Eğitim-öğretim yılı başlamadan, sınıf ve öğrenci sayısı, personel sayısı gibi kıstaslar esas alınarak her okula ihtiyaçları karşılayacak ölçüde bir ödenek tahsis edilmelidir.

Eğitimcilere şiddete karşı yasal düzenleme yapılmalıdır. Eğitim-öğretim hizmeti esnasında veya verilen eğitim-öğretim hizmetinden kaynaklanan nedenlerle eğitim çalışanlarına karşı cebir, şiddet veya tehdit kullanan kişilere hapis cezası verilmesi; eğitim kurumlarında görev yapan personele karşı görevleri sırasında veya görevleri dolayısıyla işlenen kasten yaralama suçunun tutuklama nedeni varsayılan suçlardan sayılması ve eğitim çalışanlarına karşı işlenen suçlar sebebiyle ceza hukuku kapsamında yürütülmekte olan işlemlerde ve davalarda personelin talebi üzerine bakanlığın hukukî yardımda bulunması noktasında düzenleme yapılmalıdır.

Öğretmen atamalarında mülakat kaldırılmalıdır. Öğretmen adaylarının istihdamındaki mülakat uygulaması, adaylar arasında eşit, adil ve hakkaniyete uygun bir sonuç vermemekte, mağduriyete yol açmaktadır. Bu nedenle, öğretmen atamalarıyla ilgili karar verme süreçlerinde mülakat yöntemi kaldırılmalıdır.

İstihdamda güçlük çekilen yerlerde teşvik sistemi hayata geçirilmelidir. Söz konusu bölgelerde kadro istikrarını sağlamanın yolu cebri uygulamalar değil, teşviki yöntemlerdir. Eğitim çalışanlarına, zorunlu hizmet bölgelerinde görev yapmaları hâlinde illerin mahrumiyet durumlarına göre ilave özel hizmet tazminatı ödenmelidir.

Kadrosuz usta öğreticilere sendika hakkı tanınmalıdır. Kamu kurumlarında eğitim faaliyeti yürüten kadrosuz usta öğreticilerin kamu görevi ifa ettiği ve kamu görevlisi oldukları gerçeği kabul edilmeli; sendika üyesi olmalarının ve toplu sözleşme hükümlerinden faydalandırılmalarının önüne konulan bürokratik engeller kaldırılmalıdır.

Değişen şartlar göz önüne alınarak banka promosyon sözleşmeleri güncellenmelidir. Geçmiş dönemlerde yapılan promosyon sözleşmeleri, bazı kurumlarda yapılan yeni promosyon sözleşmeleriyle uyumlu hâle getirilerek güncellenmelidir. 

Ek gösterge artışındaki eksiklikler giderilmelidir. Ek gösterge artışına ilişkin düzenlemedeki eksik kalan hususlar giderilmelidir. Bu bağlamda, yönetici sınıfında yer alan şefler, enstitü-yüksekokul sekreteri ve üniversite şube müdürlerinin ek gösterge rakamları da 3600’e çıkarılmalı; ek gösterge rakamı 3600’ün altında olan bütün kamu görevlilerinin tazminat yansıtma oranları artırılmalıdır.

Eğitim-Bir-Sen olarak, Türkiye’nin daha müreffeh olma yolundaki uzun vadeli hedeflerine ancak sorunlarını aşmış bir eğitim sistemiyle erişebileceğine inanıyor; eğitimcilerin beklentilerinin yerine getirilmesinin önemini ifade ediyor, sorunların çözüme kavuşturulacağı bir eğitim-öğretim yılı temenni ederek, bütün eğitim çalışanlarına ve öğrencilerimize başarı dolu bir yıl diliyoruz.”

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER