Gümüşhane Üniversitesi (Türkiye) ve King’s College, (ABD), Sağlık Yönetimi bölümleri tarafından Gümüşhane Üniversitesi ev sahipliğinde 1. Uluslararası Sağlık Yönetimi Kongresi düzenlendi.
Kongreye ABD, Danimarka, Avusturya, Suudi Arabistan, Fas, İran, Yunanistan, Romanya, Nijerya, Birleşik Arap Emirlikleri, Kıbrıs ve Türkiye’den 120 civarında akademisyen, değişik üniversitelerden 100 civarında sağlık yönetimi bölümü öğrencisi, Gümüşhane hastane ve sağlık kurumlarında çalışan 50 civarında yönetici, kalite koordinatörü, doktor ve hemşire katıldı.
Kongre süresince sağlık politikaları ve reformları, sağlık hizmetlerinin globalleşmesi, medikal turizm ve uluslararası hasta hakları konularında konferanslar verildi. Ayrıca kongrede hastane yönetimi, sağlık kurumlarında örgütsel davranış, hasta hakları, güvenliği ve memnuniyeti, sağlıklı yaşam kalitesi konularındaki 110 bilimsel çalışma, 13 paralel oturumda iki gün boyunca sunuldu.
Kongre boyunca ortaya çıkan sonuç bildirgesi kapanış oturumunda katılımcılarla paylaşıldı.
Sonuç bildirgesi şöyle:
“Uluslararası Sağlık Yönetimi Kongresi Sonuç Bildirgesi
Uluslararası Sağlık Yönetimi Konferansı açılışında geçen iki gün boyunca önemli konuşmalar ve sunumlara tanık olduk. Konferansın fikir sahipleri ve organizatörleri Prof. Dr. Fevzi Akıncı, Yrd. Doç. Dr. Sedat Bostan ve Yrd. Doç. Dr. Taşkın Kılıç bu fikri gerçekleştirmekten akademisyenlerin ve misafirlerin ev sahipliğine kadar yorulmak bilmeden etkili bir şekilde çalışmışlardır. Rektör Prof. Dr. İhsan Günaydın’ın önderliği ve desteği ile Gümüşhane Üniversitesi, Türk misafirperverliği ile birlikte uluslararası bir konferans için mükemmel bir yer olduğunu kanıtlamıştır. Konferansa Avusturya, Danimarka, Yunanistan, Iran, Fas, Nijerya, Romanya, Suudi Arabistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Birleşik Arap Emirlikleri, Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’nin dört bir yanı olmak üzere 12 farklı ülkeden 120’nin üzerinde akademisyen katılmıştır. Ayrıca, 100’ün üzerinde öğrenimine devam eden ve mezun olan öğrenci ile birlikte 50 sağlık uzamanı da 30 düzenleme kurul üyesine eşlik etmiştir.
Konferansın sloganı olan “Yerel Sağlık Hizmetleri Servisleri ve Küresel Bakış Açısı” sunumların içeriğine ve poster sunumu oturumuna çok güzel uymuştur. İki güne dağıtılmış dört ana sunum, konferansın ana kısımlarını oluşturmaktaydı. Ana sunumlar dışında konferansta üç popüler workshop yer almaktaydı: 1) hastane hizmetlerinde kalite yönetimi, 2) sağlık profesyonellerinin karşılaştığı yasal problemler ve çözümleri, ve 3) sağlık yönetimi ve liderliğinde çağdaş yaklaşımlar.
Daha da önemlisi, konferansta Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesinde Karaca, Zigana ve Artabel salonlarında 13 eş zamanlı oturum düzenlenmiştir. 7 ila 8 bildiri ile yönetilen oturumlar tanınmış ulusal ve uluslararası akademisyenler tarafından tekrar yönetilmiştir. Bu oturumların genel konuları: hasta hakları, güvenlik ve memnuniyet; hastane yönetiminde sağlık çalışanlarının memnuniyetini de içeren güncel konular; sağlık hizmeti kalitesi; küreselleşme ve medikal turizm ve sağlık reformları konularıdır.
Sağlık reformlarından konu açılmışken, özellikle Türk reformlarından Sağlık Dönüşüm Programı, konferans sunumları şu ana kadar yapılan çalışmalar ve Türkiye’de ki sağlık hizmetlerinin daha da iyileştirilmesi açısından başka neler yapılabileceğine dair zengin bilgi birikimi sağlamaktadır. Birçok gelişmiş ülke sağlık kavramını temel insan hakları arasında değerlendirip tüm vatandaşlara sağlık hizmetlerine ulaşımda kolektif sorumluluk yüklemiştir. Hızla gelişen teknoloji ve üstün tedavi yöntemleri ve bu çalışmaların organizasyonu, sağlık dağıtım sisteminde tedarikçilerin aşırı hizmet tüketimi ortaya çıkarabilmesinde teşvik düzenlemesiyle birlikte yüksek beklentiler oluşmasına sebep olmuştur, böylece artan sağlık hizmetleri talebi, sağlık hizmeti ücretlerin artmasına zemin hazırlamıştır.
Bu tür trendleri kontrol altına almak durumu hem hasta, hem de tedarikçi açısından ele alıp gerekli uyum politikalarını aşağıdaki yollara göre düzenlemek olacaktır: 1) hasta taleplerini kontrol altına almak, birçok seçkin ileri teknolojili hizmetler için maddi imkânları kısıtlı olanlara uygun kesintiler uygulamak, 2) tedarikçinin üretim fazlasını kontrol etmek, teknoloji ya da tedavi yaranının garanti altına alınmadığı değer bazlı ödeme sistemi düzenlemek, sağlayıcıya ödemeleri azaltır. Tabi ki bu ihtiyaçlar sürekli ve her daim gözlem altında tutulur ve aşırı tüketim alışkanlıklarının değişimini zorunlu kılar. Aynı zamanda şunu da belirtmek isterim ki aşırı tüketim bir tür kalite sorunudur ve hastaya zarar verebilir.
Bu konferans, yukarıda bahsedilen konular üzerine yapılan çalışmaların yaygınlaştırılması açısından oldukça başarılı bir konferanstı. Konferansın devamı ve ilk Uluslararası Sağlık Hizmetleri Yönetimi Konferansı düzenleme üyelerinin başlattığı bu çalışmanın sürdürülmesi için, tüm katılımcıları teşvik etmek istiyorum. Bu konferans hem önemli fikir alışverişinin yapıldığı forum olarak, hem de bölgeden ve tüm dünyadan ayrıcalıklı meslektaşın bir araya geldiği mükemmel bir ağ olduğunu ispat etmiştir. Gümüşhane Üniversitesi, bu tür konferansların her yerde düzenlenebileceğini kanıtlamıştır. Bu alanda, uluslararası meslektaşlardan gelecek senelerde Uluslararası Sağlık Hizmetleri Yönetimi konferansının devamını düşünmelerini ve ev sahipliği yapmalarını rica ediyoruz.”
Güncelleme Tarihi: 23 Haziran 2015, 10:16
Kongreye ABD, Danimarka, Avusturya, Suudi Arabistan, Fas, İran, Yunanistan, Romanya, Nijerya, Birleşik Arap Emirlikleri, Kıbrıs ve Türkiye’den 120 civarında akademisyen, değişik üniversitelerden 100 civarında sağlık yönetimi bölümü öğrencisi, Gümüşhane hastane ve sağlık kurumlarında çalışan 50 civarında yönetici, kalite koordinatörü, doktor ve hemşire katıldı.
Kongre süresince sağlık politikaları ve reformları, sağlık hizmetlerinin globalleşmesi, medikal turizm ve uluslararası hasta hakları konularında konferanslar verildi. Ayrıca kongrede hastane yönetimi, sağlık kurumlarında örgütsel davranış, hasta hakları, güvenliği ve memnuniyeti, sağlıklı yaşam kalitesi konularındaki 110 bilimsel çalışma, 13 paralel oturumda iki gün boyunca sunuldu.
Kongre boyunca ortaya çıkan sonuç bildirgesi kapanış oturumunda katılımcılarla paylaşıldı.
Sonuç bildirgesi şöyle:
“Uluslararası Sağlık Yönetimi Kongresi Sonuç Bildirgesi
Uluslararası Sağlık Yönetimi Konferansı açılışında geçen iki gün boyunca önemli konuşmalar ve sunumlara tanık olduk. Konferansın fikir sahipleri ve organizatörleri Prof. Dr. Fevzi Akıncı, Yrd. Doç. Dr. Sedat Bostan ve Yrd. Doç. Dr. Taşkın Kılıç bu fikri gerçekleştirmekten akademisyenlerin ve misafirlerin ev sahipliğine kadar yorulmak bilmeden etkili bir şekilde çalışmışlardır. Rektör Prof. Dr. İhsan Günaydın’ın önderliği ve desteği ile Gümüşhane Üniversitesi, Türk misafirperverliği ile birlikte uluslararası bir konferans için mükemmel bir yer olduğunu kanıtlamıştır. Konferansa Avusturya, Danimarka, Yunanistan, Iran, Fas, Nijerya, Romanya, Suudi Arabistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Birleşik Arap Emirlikleri, Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’nin dört bir yanı olmak üzere 12 farklı ülkeden 120’nin üzerinde akademisyen katılmıştır. Ayrıca, 100’ün üzerinde öğrenimine devam eden ve mezun olan öğrenci ile birlikte 50 sağlık uzamanı da 30 düzenleme kurul üyesine eşlik etmiştir.
Konferansın sloganı olan “Yerel Sağlık Hizmetleri Servisleri ve Küresel Bakış Açısı” sunumların içeriğine ve poster sunumu oturumuna çok güzel uymuştur. İki güne dağıtılmış dört ana sunum, konferansın ana kısımlarını oluşturmaktaydı. Ana sunumlar dışında konferansta üç popüler workshop yer almaktaydı: 1) hastane hizmetlerinde kalite yönetimi, 2) sağlık profesyonellerinin karşılaştığı yasal problemler ve çözümleri, ve 3) sağlık yönetimi ve liderliğinde çağdaş yaklaşımlar.
Daha da önemlisi, konferansta Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesinde Karaca, Zigana ve Artabel salonlarında 13 eş zamanlı oturum düzenlenmiştir. 7 ila 8 bildiri ile yönetilen oturumlar tanınmış ulusal ve uluslararası akademisyenler tarafından tekrar yönetilmiştir. Bu oturumların genel konuları: hasta hakları, güvenlik ve memnuniyet; hastane yönetiminde sağlık çalışanlarının memnuniyetini de içeren güncel konular; sağlık hizmeti kalitesi; küreselleşme ve medikal turizm ve sağlık reformları konularıdır.
Sağlık reformlarından konu açılmışken, özellikle Türk reformlarından Sağlık Dönüşüm Programı, konferans sunumları şu ana kadar yapılan çalışmalar ve Türkiye’de ki sağlık hizmetlerinin daha da iyileştirilmesi açısından başka neler yapılabileceğine dair zengin bilgi birikimi sağlamaktadır. Birçok gelişmiş ülke sağlık kavramını temel insan hakları arasında değerlendirip tüm vatandaşlara sağlık hizmetlerine ulaşımda kolektif sorumluluk yüklemiştir. Hızla gelişen teknoloji ve üstün tedavi yöntemleri ve bu çalışmaların organizasyonu, sağlık dağıtım sisteminde tedarikçilerin aşırı hizmet tüketimi ortaya çıkarabilmesinde teşvik düzenlemesiyle birlikte yüksek beklentiler oluşmasına sebep olmuştur, böylece artan sağlık hizmetleri talebi, sağlık hizmeti ücretlerin artmasına zemin hazırlamıştır.
Bu tür trendleri kontrol altına almak durumu hem hasta, hem de tedarikçi açısından ele alıp gerekli uyum politikalarını aşağıdaki yollara göre düzenlemek olacaktır: 1) hasta taleplerini kontrol altına almak, birçok seçkin ileri teknolojili hizmetler için maddi imkânları kısıtlı olanlara uygun kesintiler uygulamak, 2) tedarikçinin üretim fazlasını kontrol etmek, teknoloji ya da tedavi yaranının garanti altına alınmadığı değer bazlı ödeme sistemi düzenlemek, sağlayıcıya ödemeleri azaltır. Tabi ki bu ihtiyaçlar sürekli ve her daim gözlem altında tutulur ve aşırı tüketim alışkanlıklarının değişimini zorunlu kılar. Aynı zamanda şunu da belirtmek isterim ki aşırı tüketim bir tür kalite sorunudur ve hastaya zarar verebilir.
Bu konferans, yukarıda bahsedilen konular üzerine yapılan çalışmaların yaygınlaştırılması açısından oldukça başarılı bir konferanstı. Konferansın devamı ve ilk Uluslararası Sağlık Hizmetleri Yönetimi Konferansı düzenleme üyelerinin başlattığı bu çalışmanın sürdürülmesi için, tüm katılımcıları teşvik etmek istiyorum. Bu konferans hem önemli fikir alışverişinin yapıldığı forum olarak, hem de bölgeden ve tüm dünyadan ayrıcalıklı meslektaşın bir araya geldiği mükemmel bir ağ olduğunu ispat etmiştir. Gümüşhane Üniversitesi, bu tür konferansların her yerde düzenlenebileceğini kanıtlamıştır. Bu alanda, uluslararası meslektaşlardan gelecek senelerde Uluslararası Sağlık Hizmetleri Yönetimi konferansının devamını düşünmelerini ve ev sahipliği yapmalarını rica ediyoruz.”