Gümüşhane Sanayici ve İşadamları Derneği (GÜSİAD) Şube Başkanı Murat Akçay, Ovit, Salmangas ve Kop Dağı tünellerinin inşaatlarının başlamasına karşın Zigana Tünelinin projesinin bile ortada olmamasının akıllara farklı sorular getirdiğini söyledi.
Yaptığı açıklamada, Trabzon’dan başlayıp Doğu Anadolu’ya ve İran’a kadar uzanan yolun geçiş noktasında ki bu yola çok büyük rahatlık ve kolaylık sağlayacak, hatta can damarı olacak Zigana Tünelinin esamesinin okunmaması, bu konuda bir adım yol kat edilmemesi karşısında “Zigana Tünelini diğer tünellere kurban mı ettiler?” sorusuyla karşı karşıya kaldıklarını kaydeden Akçay, “GÜSİAD olarak konunun muhataplarına çok açık ve net olarak sesleniyoruz, bu yol tarihi ipek yoludur. Şehrimizin hayat damarlarından biridir. Şu an için tek ulaşım imkanımızdır ve Zigana Tüneli de vazgeçilmez hedefimizdir. Her ne pahasına olursa olsun Zigana Dağına yeni bir tünel yapılması içi ne gerekiyorsa, elimizden geldiğince gayret göstereceğiz, çalışacağız. Bu Gümüşhane’nin, Gümüşhane insanının hakkıdır, haklı talebidir. Bizle, artık günü kurtaracak, geçici açıklamalar duymak istemiyoruz. Bu saatten sonra Tünelinin proje ihalesinin tarihini, projenin teslim süresi ve tünele başlama tarihini duymak, öğrenmek istiyoruz. Bunun haricindeki açıklamalar bizleri tatmin etmez, ikna etmez. Tekrar söylüyorum, Zigana Tüneli vazgeçilmez hedefimizdir. Bu konuda hiçbir tavizimiz yoktur. Ve bu konuyu sonuna kadar takip edeceğimizi, ilgilenmeyen ilgililere ve kamuoyuna duyururuz.” dedi.
Gümüşhane’nin coğrafi yapısı ve fiziki konumu itibariyle ulaşım imkanlarında yeterince faydalanamadığını, bu sebeple de birçok yatırım ve yatırımcının uğramadığı bir yer konumunda olduğunu vurgulayan Akçay, Gümüşhane’nin tek ve yegane ulaşım faktörünün karayolları olduğunu söyledi.
Gelinen son noktada, Gümüşhane’de son bir-iki yıla kadar ulaşım imkanlarına gereken önem ve desteğin verilmediğini öne süren Akçay, “İlimizi Karadeniz’le ve Doğu Anadolu’yla ayıran dağlar bizlere yıllarca zor ulaşım şartları sağlamıştır. Ancak, günümüz şartlarında, Dağlar tünellerle çok rahat bir şekilde delinebiliyor. Ulaşım çok rahat bir şekilde insanların hizmetine sunulabiliyor. Tünellerin uzun yada kısa olması yapılmalarında çok sorun teşkil etmiyor. GÜSİAD olarak geçmişte bir çok kez, çeşitli ortam ve platformlarda dile getirdiğimiz üzere tek ulaşım imkanımız olan karayollarının daha kullanışlı hale getirilmesi, bununla birlikte İlimizi Trabzon’a bağlayan güzergahta bulunan Zigana Dağına daha alt noktadan yeni bir tünelin yapılması gerekliliğini defalarca dile getirdik. Ancak, ne hikmetse bu güne kadar ekonomik ve sosyal yaşamın gereği olan haklı talebimiz ilgililerce yeterince dikkate alınmamış, bu konuyla ilgili her serzenişimizde geçici ve oyalayıcı bilgilerle konu geçiştirilmeye çalışılmıştır. Gelinen son noktada gerçekçi hiçbir adımın atılmamış olmasını esefle izliyoruz. Halen bölgemizde yapılmakta olan 14.700 metre uzunluğundaki Ovit Tüneli, 4.000 metre uzunluğundaki Salmangas tüneli, ve 5.000 metre uzunluğunda ki Kop Dağı Tünellerinin yapılmasını Ülke ve bölgemiz adına memnuniyetle izliyoruz. Ancak, Bölgemizde bu üç tünelin yapımına başlanmasına rağmen Zigana tünelinin daha projesinin bile ortada olmaması aklımıza farklı sorular getirmektedir.” diye konuştu.
Güncelleme Tarihi: 21 Kasım 2012, 19:12
Yaptığı açıklamada, Trabzon’dan başlayıp Doğu Anadolu’ya ve İran’a kadar uzanan yolun geçiş noktasında ki bu yola çok büyük rahatlık ve kolaylık sağlayacak, hatta can damarı olacak Zigana Tünelinin esamesinin okunmaması, bu konuda bir adım yol kat edilmemesi karşısında “Zigana Tünelini diğer tünellere kurban mı ettiler?” sorusuyla karşı karşıya kaldıklarını kaydeden Akçay, “GÜSİAD olarak konunun muhataplarına çok açık ve net olarak sesleniyoruz, bu yol tarihi ipek yoludur. Şehrimizin hayat damarlarından biridir. Şu an için tek ulaşım imkanımızdır ve Zigana Tüneli de vazgeçilmez hedefimizdir. Her ne pahasına olursa olsun Zigana Dağına yeni bir tünel yapılması içi ne gerekiyorsa, elimizden geldiğince gayret göstereceğiz, çalışacağız. Bu Gümüşhane’nin, Gümüşhane insanının hakkıdır, haklı talebidir. Bizle, artık günü kurtaracak, geçici açıklamalar duymak istemiyoruz. Bu saatten sonra Tünelinin proje ihalesinin tarihini, projenin teslim süresi ve tünele başlama tarihini duymak, öğrenmek istiyoruz. Bunun haricindeki açıklamalar bizleri tatmin etmez, ikna etmez. Tekrar söylüyorum, Zigana Tüneli vazgeçilmez hedefimizdir. Bu konuda hiçbir tavizimiz yoktur. Ve bu konuyu sonuna kadar takip edeceğimizi, ilgilenmeyen ilgililere ve kamuoyuna duyururuz.” dedi.
Gümüşhane’nin coğrafi yapısı ve fiziki konumu itibariyle ulaşım imkanlarında yeterince faydalanamadığını, bu sebeple de birçok yatırım ve yatırımcının uğramadığı bir yer konumunda olduğunu vurgulayan Akçay, Gümüşhane’nin tek ve yegane ulaşım faktörünün karayolları olduğunu söyledi.
Gelinen son noktada, Gümüşhane’de son bir-iki yıla kadar ulaşım imkanlarına gereken önem ve desteğin verilmediğini öne süren Akçay, “İlimizi Karadeniz’le ve Doğu Anadolu’yla ayıran dağlar bizlere yıllarca zor ulaşım şartları sağlamıştır. Ancak, günümüz şartlarında, Dağlar tünellerle çok rahat bir şekilde delinebiliyor. Ulaşım çok rahat bir şekilde insanların hizmetine sunulabiliyor. Tünellerin uzun yada kısa olması yapılmalarında çok sorun teşkil etmiyor. GÜSİAD olarak geçmişte bir çok kez, çeşitli ortam ve platformlarda dile getirdiğimiz üzere tek ulaşım imkanımız olan karayollarının daha kullanışlı hale getirilmesi, bununla birlikte İlimizi Trabzon’a bağlayan güzergahta bulunan Zigana Dağına daha alt noktadan yeni bir tünelin yapılması gerekliliğini defalarca dile getirdik. Ancak, ne hikmetse bu güne kadar ekonomik ve sosyal yaşamın gereği olan haklı talebimiz ilgililerce yeterince dikkate alınmamış, bu konuyla ilgili her serzenişimizde geçici ve oyalayıcı bilgilerle konu geçiştirilmeye çalışılmıştır. Gelinen son noktada gerçekçi hiçbir adımın atılmamış olmasını esefle izliyoruz. Halen bölgemizde yapılmakta olan 14.700 metre uzunluğundaki Ovit Tüneli, 4.000 metre uzunluğundaki Salmangas tüneli, ve 5.000 metre uzunluğunda ki Kop Dağı Tünellerinin yapılmasını Ülke ve bölgemiz adına memnuniyetle izliyoruz. Ancak, Bölgemizde bu üç tünelin yapımına başlanmasına rağmen Zigana tünelinin daha projesinin bile ortada olmaması aklımıza farklı sorular getirmektedir.” diye konuştu.