Barbara Keebler’e göre iyi öğretmenin on özelliği vardır. Bu özellikleri sıralayacak olursak:
“Öğretmen saygın bir kişiliğe sahip olmalıdır. Sınıf ortamında her fikri ve görüşü hoşgörüyle karşılar ve değerlendirir. Öğrencide güven duygusunu uyandırır. Öğretmenin tavrı öğrenciye itici gelmemelidir.
İyi bir öğretmen, okul ortamını ev ortamı kadar sıcak ve çekici kılmalıdır.
İyi öğretmen erişilebilir, azimli ve meraklıdır. Sorunu olan öğrenciye en kısa sürede ulaşır. İyi öğretmen, aynı zamanda iyi bir dinleyicidir. Öğretmen sıkıntılarını ve sorunlarını okul bahçesinin kapısında bırakır. Sorunlarını okula taşımaz.
İyi bir öğretmenden öğrencilerinin beklentisi vardır. Öğretmen, büyük başarıların destekleyicisidir.
Büyük bir öğretmen, öğrencisine her zaman yüksek kalitede eğitimi amaçlar. İyi öğretmen, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleriyle diğer öğretmenlere yön göstericidir.
Büyük bir öğretmen, her zaman öğrencileriyle iletişim durumundadır. Sınıfta, öğlen yemeğinde vb. Her derste farklı öğretim yöntem ve tekniği kullanmalıdır.
Büyük öğretmen, yetenekli bir liderdir. Yapmış olduğu eylemlerinde idare ile iletişime geçer, uyumludur. Okul idaresinin kararlarına katılır. Takım ruhuyla hareket eder. Öğretmendeki takım çalışması kültürü, öğrencilerde liderlik yönünü güçlendirme bakımından önem taşır.
Büyük bir öğretmen, çalışmalarında her zaman esnektir. Her öğrencinin farklı düzeyde olduğunu bilir.
Büyük bir öğretmen, meslektaşlarıyla sürekli işbirliği içindedir. Her zaman için öneri ve yardım söz konusu olmalıdır. Öğretmenler, birbirlerinin yardımcısı ve yol arkadaşıdır. Bu durum onların işbirliğine dayanır. Büyük bir öğretmen fırsatları iyi değerlendirir. Kendisini yetiştirmek için eleştirileri fırsata dönüştürür. Önerileri dikkate alır.
İyi bir öğretmen, bütün alanlar için profesyonelliği hedefler. Beceri ve hazır bulunurluk düzeyi yüksek olmalıdır. İletişim becerisi güçlü olan bir öğretmen, yönetici, öğrenci ve veli ile diyalog kurmalıdır. Bu durum kendisine saygınlık kazandıracaktır” (Keebler, 2007).
Aklınız ve gönlünüzle yolunuz açık; alnınız ak olsun.
Kaynak: Muzaffer ARSLAN, Ankara Üniv. Yüksek Lisans Tezi, Ankara-2010
Emekli coğrafya öğretmeniyim. Bir maddede ben ekleyeyim. İyi bir öğretmen inisiyatif kullanır.
Kendimi sınadım eksiksiz olarak sınavım bitti.
Uyumlu bir insanım. Ama her zaman okul idaresinin kararlarına katılamadım. Akıl dışı olan uygulamaları ciddiye almadım ve bundan pişman değilim. Emekli olalı 16 yıl oldu ama çocuklarımla hala görüşüyorum.
Teşekkürler. Bu yazıyı keşke okullarda paylaşıp, deneyimlerimizi paylaşabilseydik.