Giresun Esnaf ve Sanatkarları Odaları Birliği (GESOB) Başkanı Ali Kara, "Tren yolu hattının kısalığı ve yapım kolaylığı ile devlete çok büyük tasarruf sağlayacağı gibi zaman avantajı ekonomik olarak açıkça görüldüğü üzere, bu projenin Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu-Trabzon Demiryolu Projesi olarak ihale yapılabilmesi için iktidarı ile muhalefeti ile Sivil Toplum Kuruluşları ile el birliği ve güç birliği ile ayağımıza gelen bu fırsata sahip çıkarak fırsatı tepmeyelim." dedi.
Kara, düzenlediği basın toplantısında, Trabzon-Tirebolu-Gümüşhane-Erzincan Demiryolu Projesi ÇED Raporu'nun hazırlandığını belirtti. Projenin Giresun için hayati önem arzettiğini vurgulayan Kara, "Giresun insanı ilin geleceğini ilgilendiren konularda iktidar-muhalefet ayırımı yapmaksızın güç birliği oluşturarak ancak sonuç alabilir." diye konuştu.
Projenin hayata geçmesinin ancak siyasilerin ortak hareket emesi ile mümkün olacağını vurgulayan Kara, bunun için siyasilerden destek istedi. Kara, "Doğu Karadeniz'i, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu'ya bağlayacak enine Kuzey-Güney Aksına ikinci bir eksen olarak planlanan Erzincan-Gümüşhane –Tirebolu –Trabzon Demiryolu Projesi ile başta GAP tarım ürünlerinin ve tarımsal sanayi ürünlerinin Karadeniz Havzası'na acılan Doğu Karadeniz'e ulaştırılacak. Bunun yanı sıra, tren yolunun indiği havzayı ticaret merkezi haline getirecek bir büyük proje geçmiş dönemlerde tarihi İpek Yolu avantajını kullanarak gelişimini sağlayan Türkiye, Anadolu'nun Karadeniz Demiryolu bağlantısı ile Baltık, Tuna ve Karadeniz üzerinden GAP İran ve Ortadoğu ve iler ki proje çalışmaları ile Kafkas ülkeleri arasında oluşturacağı ikinci İpek Yolu güzergahı koridoru avantajı ile ülke ve yöre ekonomisine pozitif katkı sağlayacağı gibi bu konum uluslararası ticari koridorlar savaşından Türkiye'nin elini güçlendirecektir. Bölgeye yapılan yatırımlar mercek altına alındığında iller arası rekabet dikkati çekmekte gerek bürokrasi gerekse siyasi hamlelerde maalesef yeterli olamamamızdan bölge illeri ile aramızda gelişmişlik farkı ilimiz aleyhine oluşmakta bu da ilimizin soysa ekonomik hareketini olumsuz etkilemektedir. Sonuç olarak, Giresun insanı ilin geleceğini ilgilendiren konularda iktidar-muhalefet ayırımı yapmaksızın güç birliği oluşturarak ancak sonuç alabilir."
"Gecikmeye fırsat verilmemesi acısından, yukarda da görüleceği üzere Gümüşhane –Tirebolu hattı en ekonomik ve kısa hat olarak Tirebolu'ya ulaştığı nihai ÇED Raporu ile de anlaşılmakta olup bundan sonra bu projenin hayata geçirilme süreci siyasi otoritenin elinde bulunmaktadır" diyen Kara, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Tren yolu hattının kısalığı ve yapım kolaylığı ile devlete çok büyük tasarruf sağlayacak. Ayrıca zaman avantajı ekonomik olarak açıkça görüldüğü üzere, bu projenin Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu-Trabzon Demiryolu Projesi olarak ihale yapılabilmesi için iktidarı ile muhalefeti ile Sivil Toplum Kuruluşları ile el birliği ve güç birliği ile ayağımıza gelen bu fırsata sahip çıkarak fırsatı tepmeyelim. Konuyu Kamuoyunun gündeminde daima sıcak tutarak Milletvekillerimizin bu konuya yoğunlaşmasına gayret gösterelim ve bu tarihi fırsattan yararlanarak Giresun'un bölge de etkinliğini gösterelim."
Güncelleme Tarihi: 04 Eylül 2012, 08:18
Kara, düzenlediği basın toplantısında, Trabzon-Tirebolu-Gümüşhane-Erzincan Demiryolu Projesi ÇED Raporu'nun hazırlandığını belirtti. Projenin Giresun için hayati önem arzettiğini vurgulayan Kara, "Giresun insanı ilin geleceğini ilgilendiren konularda iktidar-muhalefet ayırımı yapmaksızın güç birliği oluşturarak ancak sonuç alabilir." diye konuştu.
Projenin hayata geçmesinin ancak siyasilerin ortak hareket emesi ile mümkün olacağını vurgulayan Kara, bunun için siyasilerden destek istedi. Kara, "Doğu Karadeniz'i, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu'ya bağlayacak enine Kuzey-Güney Aksına ikinci bir eksen olarak planlanan Erzincan-Gümüşhane –Tirebolu –Trabzon Demiryolu Projesi ile başta GAP tarım ürünlerinin ve tarımsal sanayi ürünlerinin Karadeniz Havzası'na acılan Doğu Karadeniz'e ulaştırılacak. Bunun yanı sıra, tren yolunun indiği havzayı ticaret merkezi haline getirecek bir büyük proje geçmiş dönemlerde tarihi İpek Yolu avantajını kullanarak gelişimini sağlayan Türkiye, Anadolu'nun Karadeniz Demiryolu bağlantısı ile Baltık, Tuna ve Karadeniz üzerinden GAP İran ve Ortadoğu ve iler ki proje çalışmaları ile Kafkas ülkeleri arasında oluşturacağı ikinci İpek Yolu güzergahı koridoru avantajı ile ülke ve yöre ekonomisine pozitif katkı sağlayacağı gibi bu konum uluslararası ticari koridorlar savaşından Türkiye'nin elini güçlendirecektir. Bölgeye yapılan yatırımlar mercek altına alındığında iller arası rekabet dikkati çekmekte gerek bürokrasi gerekse siyasi hamlelerde maalesef yeterli olamamamızdan bölge illeri ile aramızda gelişmişlik farkı ilimiz aleyhine oluşmakta bu da ilimizin soysa ekonomik hareketini olumsuz etkilemektedir. Sonuç olarak, Giresun insanı ilin geleceğini ilgilendiren konularda iktidar-muhalefet ayırımı yapmaksızın güç birliği oluşturarak ancak sonuç alabilir."
"Gecikmeye fırsat verilmemesi acısından, yukarda da görüleceği üzere Gümüşhane –Tirebolu hattı en ekonomik ve kısa hat olarak Tirebolu'ya ulaştığı nihai ÇED Raporu ile de anlaşılmakta olup bundan sonra bu projenin hayata geçirilme süreci siyasi otoritenin elinde bulunmaktadır" diyen Kara, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Tren yolu hattının kısalığı ve yapım kolaylığı ile devlete çok büyük tasarruf sağlayacak. Ayrıca zaman avantajı ekonomik olarak açıkça görüldüğü üzere, bu projenin Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu-Trabzon Demiryolu Projesi olarak ihale yapılabilmesi için iktidarı ile muhalefeti ile Sivil Toplum Kuruluşları ile el birliği ve güç birliği ile ayağımıza gelen bu fırsata sahip çıkarak fırsatı tepmeyelim. Konuyu Kamuoyunun gündeminde daima sıcak tutarak Milletvekillerimizin bu konuya yoğunlaşmasına gayret gösterelim ve bu tarihi fırsattan yararlanarak Giresun'un bölge de etkinliğini gösterelim."