ÖSYM tarafından 15 Ağustos 2022 tarihinde açıklanan yerleştirme sonuçlarına göre fakültelere bin 862, yüksekokullara 3 bin 830 yeni öğrencinin yerleştirildiği Gümüşhane Üniversitesine 2022-2023 eğitim öğretim yılında 5 bin 692 yeni öğrenci kayıt yaptırmaya hak kazandı.
2019-2020 eğitim-öğretim yılında yüzde 86, 2020-2021 eğitim öğretim yılında yüzde 96, Covid-19 salgınının etkili olduğu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında yüzde 74 tercih edilme oranlarına sahip olan Gümüşhane Üniversitesinin 2022-2023 eğitim-öğretim yılında elde ettiği yüzde 100’ün üzerinde tercih edilme oranından duyduğu memnuniyeti dile getiren Rektör Prof. Dr. Halil İbrahim Zeybek, “2022-2023 eğitim-öğretim yılının öğrencilerimize ve camiamıza hayırlı olmasını temenni ediyorum. Üniversitemize, bu yıl yerleşen öğrencilerin tamamının kayıt yaptırması durumunda, doluluk oranımız yüzde yüzün üzerine ulaşacak. Bunun yanında lisans üstü yerleştirmeleri ve ek yerleştirmeleri de göz önünde bulundurursak bu sayının daha da artacağını görmek mümkün. Yaz dönemi mezuniyetlerinden sonra 16 bin 214 öğrencimizin eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürdüğü Üniversitemizde, geçen yıl 20.000’e ulaşan öğrenci sayımızın, ek yerleştirme sonuçlarıyla birlikte bu yıl 21 bini aşacağını ümit ediyoruz. 2021-2022 eğitim-öğretim yılı pandeminin gölgesinde geçmiş ve yerleşen öğrenci sayıları bölgemizdeki üniversitelerin neredeyse tamamında önemli düşüşlere sebep olmuştu. Bu düşüşlerden Üniversitemiz de etkilenmiş olmakla beraber bugün elde ettiğimiz doluluk oranını geçtiğimiz eğitim-öğretim yılında gözlemlenen düşüşün geçici bir düşüş olduğunu ortaya koyar niteliktedir. Buna ilaveten, Yüksek Öğretim Kurumu’nun Ocak 2022 tarihinde almış olduğu kararla YKS’de baraj uygulamasının kaldırılmasının da bugünkü yüksek yerleşme oranında önemli bir rol oynadığını ifade etmek gerekir. Ülkemizin en genç üniversitelerinden biri olan Üniversitemiz hem büyümeye hem de hedeflerini büyütmeye devam etmektedir. Üniversite olarak büyüme hedeflerimizi Gümüşhanemizden ayrı tutmayarak üniversite-şehir iş birliğini geliştirmeye yönelik adımlar atıyoruz. Yine şehrimizde faaliyet gösteren kurumlarımızla iş birliklerine büyük önem veriyor, bu anlamda toplum yararı ve ülke menfaatine yönelik her türlü projede yer almaya gayret ediyoruz. Bu duygu ve düşüncelerle, Gümüşhane Üniversitemize yeni katılacak öğrencilerimize bir kez daha hoş geldiniz diliyor, Üniversitemizi tercih ettikleri için kendilerine teşekkür ediyorum” dedi.
Fakülte |
Toplam Genel Kont. |
Toplam Yerleşen |
Edebiyat Fakültesi |
510 |
510 |
Coğrafya |
50 |
52 |
Felsefe |
20 |
21 |
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) |
80 |
82 |
Psikoloji |
80 |
80 |
Sosyoloji |
40 |
41 |
Tarih |
70 |
72 |
Tarih (İÖ) |
50 |
38 |
Türk Dili ve Edebiyatı |
70 |
72 |
Türk Dili ve Edebiyatı (İÖ) |
50 |
52 |
Gümüşhane İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
170 |
175 |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
30 |
31 |
Maliye |
40 |
41 |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi |
40 |
41 |
Uluslararası İlişkiler |
30 |
31 |
Yönetim Bilişim Sistemleri |
30 |
31 |
İlahiyat Fakültesi |
260 |
267 |
İlahiyat |
125 |
129 |
İlahiyat (İÖ) |
108 |
111 |
İlahiyat (M.T.O.K.) |
15 |
15 |
İlahiyat (M.T.O.K.) (İÖ) |
12 |
12 |
İletişim Fakültesi |
380 |
298 |
Gazetecilik |
60 |
62 |
Gazetecilik (İÖ) |
50 |
16 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
80 |
82 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (İÖ) |
70 |
38 |
Radyo, Televizyon ve Sinema |
60 |
62 |
Radyo, Televizyon ve Sinema (İÖ) |
60 |
38 |
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi |
80 |
63 |
İnşaat Mühendisliği |
20 |
2 |
Yazılım Mühendisliği |
60 |
61 |
Sağlık Bilimleri Fakültesi |
415 |
425 |
Acil Yardım ve Afet Yönetimi |
50 |
52 |
Beslenme ve Diyetetik |
75 |
76 |
Hemşirelik |
90 |
90 |
İş Sağlığı ve Güvenliği |
20 |
21 |
Sağlık Yönetimi |
60 |
62 |
Sosyal Hizmet |
60 |
62 |
Sosyal Hizmet (İÖ) |
60 |
62 |
Turizm Fakültesi |
80 |
83 |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları |
30 |
31 |
Turizm Rehberliği |
50 |
52 |
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu(Kelkit) |
40 |
41 |
Havacılık Yönetimi |
40 |
41 |
Genel Toplam |
1935 |
1862 |
Yüksekokullar |
Toplam Genel Kont. |
Toplam Genel Yerl. |
Gümüşhane Meslek Yüksekokulu |
645 |
665 |
Bilgisayar Programcılığı |
50 |
52 |
Biyomedikal Cihaz Teknolojisi |
30 |
31 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri |
30 |
31 |
Elektrik |
50 |
52 |
Grafik Tasarımı |
60 |
62 |
Grafik Tasarımı (İÖ) |
30 |
31 |
İç Mekan Tasarımı |
70 |
72 |
İnşaat Teknolojisi |
40 |
41 |
İş Sağlığı ve Güvenliği |
50 |
52 |
İş Sağlığı ve Güvenliği (İÖ) |
40 |
41 |
Laboratuvar Teknolojisi |
40 |
41 |
Madencilik Teknolojisi |
25 |
26 |
Mekatronik |
40 |
41 |
Mimari Restorasyon |
40 |
41 |
Ormancılık ve Orman Ürünleri |
50 |
51 |
Gümüşhane Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu |
710 |
731 |
Çocuk Gelişimi |
60 |
62 |
Çocuk Gelişimi (İÖ) |
60 |
62 |
Diyaliz |
65 |
67 |
Fizyoterapi |
65 |
67 |
Fizyoterapi (İÖ) |
55 |
57 |
İlk ve Acil Yardım |
65 |
65 |
İlk ve Acil Yardım (İÖ) |
55 |
57 |
Patoloji Laboratuvar Teknikleri |
30 |
31 |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri |
70 |
72 |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (İÖ) |
60 |
62 |
Yaşlı Bakımı |
65 |
67 |
Yaşlı Bakımı (İÖ) |
60 |
62 |
İrfan Can Köse Meslek Yüksekokulu |
160 |
165 |
Ceza İnfaz ve Güvenlik Hizmetleri |
40 |
41 |
Lojistik |
30 |
31 |
Posta Hizmetleri |
50 |
52 |
Sosyal Güvenlik |
40 |
41 |
Kelkit Aydın Doğan Meslek Yüksekokulu |
500 |
517 |
Bilgisayar Programcılığı |
50 |
52 |
Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı |
20 |
21 |
Elektronik Teknolojisi |
20 |
21 |
Laborant ve Veteriner Sağlık |
60 |
62 |
Laborant ve Veteriner Sağlık (İÖ) |
40 |
41 |
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları |
20 |
21 |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği |
50 |
52 |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (İÖ) |
50 |
52 |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri |
60 |
62 |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İÖ) |
40 |
41 |
Spor Yönetimi |
40 |
41 |
Tapu ve Kadastro |
50 |
51 |
Kelkit Sema Doğan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu |
300 |
305 |
Anestezi |
55 |
55 |
Çocuk Gelişimi |
65 |
66 |
Çocuk Gelişimi (İÖ) |
55 |
57 |
İlk ve Acil Yardım |
65 |
65 |
İlk ve Acil Yardım (İÖ) |
60 |
62 |
Kürtün Meslek Yüksekokulu |
120 |
123 |
Ormancılık ve Orman Ürünleri |
60 |
61 |
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik |
60 |
62 |
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu |
240 |
248 |
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları |
30 |
31 |
Sağlık Kurumları İşletmeciliği |
60 |
62 |
Sosyal Hizmetler |
65 |
67 |
Sosyal Hizmetler (İÖ) |
55 |
57 |
Turizm ve Otel İşletmeciliği |
30 |
31 |
Şiran Mustafa Beyaz Meslek Yüksekokulu |
335 |
346 |
Acil Durum ve Afet Yönetimi |
40 |
41 |
Aşçılık |
50 |
52 |
Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi |
30 |
31 |
Laborant ve Veteriner Sağlık |
65 |
67 |
Laborant ve Veteriner Sağlık (İÖ) |
40 |
41 |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri |
60 |
62 |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (İÖ) |
50 |
52 |
Şiran Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu |
360 |
373 |
Diyaliz |
50 |
52 |
Eczane Hizmetleri |
50 |
52 |
Fizyoterapi |
50 |
52 |
İlk ve Acil Yardım |
50 |
52 |
İlk ve Acil Yardım (İÖ) |
50 |
51 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik |
60 |
62 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (İÖ) |
50 |
52 |
Torul Meslek Yüksekokulu |
345 |
357 |
Adalet |
75 |
77 |
Adalet (İÖ) |
65 |
67 |
Basım ve Yayım Teknolojileri |
20 |
21 |
Bilgisayar Programcılığı |
45 |
47 |
Optisyenlik |
45 |
47 |
Özel Güvenlik ve Koruma |
55 |
57 |
Sosyal Hizmetler |
40 |
41 |
Genel Toplam |
3715 |
3830 |
Rektör Zeybek, üniversiteyi tercih eden öğrenciler için yayınladığı “hoş geldin” mesajında da şu ifadeleri kullandı:
“Sevgili Gençler,
Ülkemizin birbirinden farklı coğrafyalarından, çok farklı hikayelerle zorlu bir süreci tamamlayarak üniversite hayatına adımınızı atmış bulunmanız sebebiyle her birinizi kutluyorum. İçinde bulunduğumuz çağ sıklıkla ‘Bilgi Çağı’ olarak ifade edilmekte, bilginin üretilmesine ve aktarılmasına büyük önem verilmektedir. Gümüşhane Üniversitesi olarak bizler bugüne dek üretilen bilgiyi sizlere aktarma sorumluluğunun bilincinde olarak siz kıymetli öğrencilerimizi, bilgiyi üreten bireyler olarak yetiştirme misyonunu üstlenmiş bulunmaktayız. Üstlendiğimiz bu misyonun, iş dünyasına bir nefer kazandırmak gibi basite indirgenemeyeceğini, alacağınız eğitimin ulusal gelişme ve ilerlemeye bir katkı sağlayacağı kanaatindeyiz. Üniversitemiz eleştirel düşünebilen, katılımcı, rekabetçi ve mesleki olarak kendini sürekli yenileyebilen fertler yetiştirmeyi hedeflerken içinde yaşadığımız toplumun değerleriyle birlikte bölgenin ve ülkenin gelişim sürecine katkıda bulunma misyonu ile hareket ediyor.
Ülkemizin en genç üniversitelerinden biri olmakla beraber, ülkemizin ve dünyanın sayılı üniversiteleri arasında yer almak gibi büyük bir ideali olan bir Üniversiteyiz. Her öğrencimizi iyi eğitim almış ve geleceğe hazır bir şekilde mezun etme bilinciyle hareket etmekteyiz. Aynı zamanda Üniversitemize ulusal ve uluslararası alanda saygın bir konum kazandırmak amacıyla heyecanlı, dinamik, enerjik ve benzer idealleri taşıyan akademik ve idari kadromuzla gereken çabayı göstermekteyiz.
Bu duygu ve düşüncelerle, başta aileleriniz olmak üzere hepinizi kutluyor, Gümüşhane Üniversitemize hoş geldiniz diyorum.”