Gümüşhane’de İl Zümre Başkanlar Kurulu Toplantısı Yapıldı

Gümüşhane’de 2016-2016 eğitim öğretim yılı 1. dönem başı İl Zümre Başkanları Kurulu Toplantısı, İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan’ın başkanlığında Halk Eğitim Merkezi salonunda yapıldı.

Gümüşhane’de İl Zümre Başkanlar Kurulu Toplantısı Yapıldı
Gümüşhane’de 2016-2016 eğitim öğretim yılı 1. dönem başı İl Zümre Başkanları Kurulu Toplantısı, İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan’ın başkanlığında Halk Eğitim Merkezi salonunda yapıldı.

Toplantıya, Maarif Müfettişleri Başkanı Özcan Kol, Milli Eğitim Müdür Yardımcıları Mesut Olgun, İbrahim Taş,  Şube Müdürü Adem Doğan, Halk Eğitim Merkezi Müdürü Hasan Taş, ilçe branş zümre başkanları ve ilçe zümre başkanları katıldı.

Açılış konuşmasını yapan İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının yaklaşık 20 bin öğrenci ve yüzde 83 doluluk oranına sahip öğretmen kadrosuyla başladığını hatırlattı.

“Bizim En Önemli Kaynağımız İnsan Kaynağımızdır”

Eğitim-öğretim yılının açılmasına yönelik çalışmalar devam ederken bir taraftan da 15 Temmuz’daki hain darbe teşebbüsünün ortaya çıkardığı sorunlar ve akabindeki gündem yoğunluğuyla karşılaştıklarını kaydeden Doğan, “Artık ülkemizin geldiği nokta itibari ile bizim en önemli kaynağımız insan kaynağımızdır. Bu insan kaynağımızı oluşturan en büyük unsurlar da sizin çabanızla oluşturulacak. Yani bizim yapacağımız yeni yatırımlarımız, lojistik desteklerimiz, bunların hepsi öğretmen ve öğrencinin başarılı ve verimli bir ortamda yapılan çalışmasının adıdır. Buradaki en önemli eleman sizlersiniz. Öğretmen arkadaşlarımızın bu noktada katkısı belirleyici olan ve bizim İl Milli Eğitim Müdürü olarak yaptıklarımız, Müfettişlerimizin yaptıkları, İlçe Milli Eğitim Müdürü arkadaşlarımızın yaptıkları çalışmaların hepsi o öğrenci-öğretmen ilişkisinin başarılı bir şekilde devam ettirilmesi adına yapılan çalışmamızdır. Dolayısıyla bu konunun özü sizlersiniz. Bu noktada eğitim-öğretim faaliyetleri yapılırken ölçülen önemli bir boyut da öğretim programları ile ilgili hedef kazanımların öğrencilerimizde ne kadar oluşturulduğuyla ilgilidir. Bu noktada öğretim programları bizim esas temel çerçevemizdir. Ders kitaplarımız da bu hedef kazanımları sağlayabilecek en yakın güvenli kaynak anlamında ama tek başına bu kazanımlar la birebir örtüşen kazanımlarımız değil. Dolayısıyla burada öğretmen faktörü daha çok öne çıkıyor. Burada zümre başkanı arkadaşlarımız çalışmalarını okullarında ve ilçelerinde yaptılar. Bu değerlendirmeleri şu anda burada il geneli olarak tamamlayacağız inşallah. Buradaki sürecin verimli olması adına bundan sonra zümre başkanlarımızla da bir araya geleceğiz. Belki branş buluşmaları olabilir. İlçe ziyaretlerimizde ilçe zümre başkanlarımızla bir araya gelmeyi hedefliyoruz. Sadece takvimde belirtilmiş, yapılması gereken bir prosedür olarak olaya bakmayacağız. Bu noktada burada aldığımız kararların tamamının okunacağını sizlere iletmek istiyorum. Bunu ilçe müdürü arkadaşlarımızla da değerlendireceğiz. Yaptığımız faaliyetin önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Daha verimli olması adına birikimlerimizi, tecrübelerimizi ve değerlendirmelerimizi ciddi bir şekilde ortaya koyacağız. Bu aynı zamanda bize yol haritası da belirlemektedir. Dolayısıyla bu tespitler bizim açımızdan önemlidir. Toplantıya gelmeden önce arkadaşlarla bir değerlendirme toplantısı yaptık. Sadece çalışma takviminin belirlediği bir süreç olmayacak. Bundan sonraki çalışmalarımızda bize yön gösteren faaliyetler bütünü olarak göreceğiz. Bu duyarlılık içerisinde değerlendirmelerimizi yapalım. Rahatlıkla şube, okul ve ilçe müdürlerimize ulaşabiliriz. Bu noktadaki sıkıntılarınızı bizlerle paylaşabilirsiniz. Bazen bir arkadaşımızın önerisiyle il genelinde yapılan çalışmalar sonucunda başarı örneklerini biliyoruz. Bununla kimin ilgileneceğini belirleyelim. Bütün sorunları çözeceğimize dair bir beyanımız yok ama her konuyu önemseyeceğimizi, her konuyu bizden onaylayacağınızı, yapacak bir şey varsa bir an önce, zamana yayılacak boyutlar varsa bir an önce bu iş hakkında ilgileneceğimizi belirtmek isterim. Bu manada öğretim programlarıyla ilgili şu konuyu vurgulamak isterim: Olması gereken çalışmalar müfredat anlamında öğretim programları çerçevesinde ortaya konmuş durumdadır. Dolayısıyla eğitim öğretim yılı başlarken tüm öğretmenlerimizin kendi branşına ait öğretim programlarını baştan sona incelemesi gerekir. Bu konuda da zümre kararları içerisinde buna vurgu yapılması ki bu seminer döneminde de 19 Eylül’e kadar tamamlanması gerektiğini biliyoruz. Eksikliklerimiz varsa bunu bir an önce tamamlamamız gerekiyor” dedi.

“ÇOCUKLARIMIZ AİLEDE ŞEKİLLENİYOR”

Çocukları hayata hazırlarken en önemli konunun okullar gibi göründüğünü fakat çocukların ailede şekillendiğini dile getiren Doğan, “Bizde çocuklardaki kazanımları artırma ve pekiştirme çabası içerisindeyiz. Yani iyi bir insan, iyi bir vatandaş olması istenen şeydir. Çocukların toplumda rol alacak iyi bir birey olması açısından bizim yaptığımız çalışmalar da önemlidir. Öğretmen arkadaşlarımızın da yaptığı çalışmalar çok önemlidir. Bu manada öğretmen arkadaşlarımızın takvim dışında da bir araya gelmeli bunları değerlendirebilmelidir. Biz bunu çok önemsiyoruz. Bunu Sayın Valimiz ve kaymakamlarımız ile de paylaşacağız. Öğretim programlarıyla ilgili özellikle sınavlara konu olan dersler öne çıkabilir. Bu derslerle ilgili destekleme kursları da bizim gündemimizde olmalıdır. Çünkü çocuklar sınava hazırlanırken bir desteğe ihtiyaç duyuyorlar. Bunun geçen yıllardaki verimliliği ortaya konmalıdır. İl Zümre Başkanları Kurulu Toplantısının hayırlara vesile olmasını diliyorum. Yeni gelen arkadaşlarımıza da başarılar diliyorum” diye konuştu.

“ZİRVEYE ÇIKMAK KADAR ZİRVEDE KALABİLMEKTE ÖNEMLİDİR”

Gerek bu yıl, gerekse önceki yıllarda Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı (TEOG), Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) gibi sınavlarda yaptıkları çalışmalarla Gümüşhane’yi zirveye taşımanın haklı gururunu yaşatan öğretmen ve idarecilere teşekkür ederek konuşmalarına başlayan İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Mesut Olgun ise “Ülke genelinde zirveye çıkmaktan daha önemlisi zirvede kalabilmektir. Bu zirveye hepimiz beraber çıktık. Bundan sonra da zirvede kalabilmek adına aynı heyecanla çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi.

2016 yılında gerçekleştirilen YGS ve LYS’ye ilişkin bazı sayılar verileri paylaşan Olgun,  “13 Mart 2016 tarihinde gerçekleştirilen sınava ilimizden bin 502 öğrencimiz girmiştir. Bu öğrencilerimizin okul türü dağılımında 587 öğrencimiz akademik liselerden, 497 öğrencimiz meslek liselerinden, 275 öğrencimiz imam hatip liselerinden ve 146 öğrencimiz ise çok programlı Anadolu liselerinden sınava girmişlerdir. Türkiye genelinde 150 ve 180 barajını aşma oranına baktığımızda ilimizin 150 puan barajını aşmada %93,92 gibi bir oran, 180 barajını aşmada ise %83,22 gibi bir oran sağladığını görüyoruz. Türkiye genelinde 150 barajını aşma oranı %87, 180 barajını aşma oranı ise %73’tür yani %80 barajını aşmada biz Türkiye'ye göre %10 daha Türkiye ortalamasının üzerinde yer alıyoruz. 2015-2016 YGS karşılaşmasında dersler bazında baktığımızda Gümüşhane'nin 2015 yılına göre 2016 yılında ciddi anlamda bir atılım yaptığını net bir şekilde sayısal veriler bize göstermektedir. Türkçe alanında 2015 yılında 16.50 net olan ortalamamız 2016 yılında 20.642 yükselmiş durumda. Sosyal Bilimler alanında 2015 yılında 11.38 olan net ortalamamız 2016 yılında 12.167. Temel Matematik alanında 5.01 olan ortalamamız 2016 yılında 7.73,  Fen Bilimleri alanında ise 3.92 olan ortalamamız 2016 yılında 4.91'e yükselmiş bulunmaktadır. 2016 yılındaki net ortalamamızın Türkiye genelinde karşılaştırmasına baktığımızdan Türkçe alanında Türkiye ortalamamız 19.30, Gümüşhane ortalamamız 20.642-  1.33 net ile Türkiye Ortalamasının üzerindeyiz. Sosyal Bilimler alanında 10.45 olan Türkiye ortalaması Gümüşhane de 12. 167 olarak gerçekleşmiş 1. 71 oranında Türkiye ortalamasının üzerinde yer aldık. 2 alanda kısmi bir negatif farkımız var bunlarda Temel Matematik alanında 0.2, Fen Bilimleri alanında ise 0.75 düzeyinde Türkiye ortalamasının altında yer aldık. 7.93 olan Türkiye ortalaması ilimizde 7.73 Fen Bilimlerinde ise 5.75 olan Türkiye ortalaması ilimizde 4.99 olarak gerçekleştirilmiştir. Bu konu ile ilgili arkadaşlarımız 2016 -2017 eğitim yılında sayısal veriler ışığında YGS ye yönelik olarak gerekli tedbirler alarak eksiklerimizin nerede olduğunu görüp çalışmalarımızı buna göre yürüteceklerdir. Lisans yerleştirme sonuçlarına ilişkin değerlendirme yaptığımızda 1502 öğrencimizden 959 öğrencimizin bir yükseköğretim programına yerleştiğini görüyoruz. Mezun ettiğimizin %64 ü bir yükseköğretim programıyla buluşturuyoruz. Lisans düzeyde toplamda 440 öğrencimiz yerleşti. 519 öğrencimiz de açık öğretim kanalı ile lisans ya da lisans düzeyinde bir programa yerleşmiş bulunmaktadır. 253 öğrencimiz ise diğer lisans programlarına yerleşmiş bulunmaktadır. 2015- 2016 eğitim öğretim yılında ki kıyaslamayı yaptığımızda 2015 Lisans Yerleştirme sonuçlarına göre 313 öğrencimiz lisans programına yerleşmiş iken, 2016 yılında 440 öğrencimiz lisans düzeyinde bir programa yerleşmiş bulunmaktadır. Ön lisans düzeyinde 566 iken bu sayı bu yıl 519 a inmiştir. Buda ön lisanstaki azalma Lisanstaki artış ile beraber Lisansa kaydığını göstermektedir. 2016- 2017 eğitim öğretim yılında bir önceki eğitim öğretim yılından daha heyecanlı daha coşkulu sonuç odaklı ve inşallah bulunduğumuz noktadan bir adım daha ileriye taşıyabileceğimiz bir çalışma performansı sayesinde sağlıklı huzurlu başarılı bir eğitim öğretim yılı diliyorum” ifadelerini kullandı.

“ÖĞRENCİLERİMİZİN OKUYACAKLARI KİTAPLARIN MEB ONAYLI OLMASINA DİKKAT EDİLMELİDİR”

Maarif Müfettişleri Başkanı Özcan Kol ise “2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılının hepimize hayırlara vesile olmasını Allah’tan diliyorum. Öncelikle ünitelendirilmiş yıllık planlar, günlük ders planları konusunda özellikle ortaöğretim kurumlarında bir sıkıntımız var. Yaptığımız rehberlik çalışmalarında bunu gözlemliyoruz. Kılavuz kitabı olan derslerde ünitelendirilmiş yıllık plan ve günlük ders planı olarak bu kitaplar kullanılıyor. Bazı derslerimizde var. Tamamında olmayabilir ama olan arkadaşlarımız bu kitapları yıllık ve günlük ders planları olarak kullanıp kullanmamakta serbesttirler. Bu kitaplar belli formatlarda hazırlanmıştır. Eğer okullarınızdaki duruma, seviyeye, öğrenci profiline uymuyorsa buradaki planları inceleyerek veya değiştirerek kullanabilirler. Günlük ders programlarını da güncelleyerek kullanabilirsiniz. Güncellediğiniz veya yenilediğiniz planlar varsa onların bir örneklerini idareye sunma durumunuz var. Kendi elinizde olan planların idare tarafından onaylanması gerekir. Planların yanınızda bulunmanın önemi; uzun yıllar çalışacağınız bu planların üzerine gerekli notları almanız gerekir. Planların kopyasının da elinizde olmasında fayda vardır. Ders kitaplarının yanında kaynak kitapların kullanımı mutlak surette olacaktır. Yalnız sizlerden istirhamımız; size gelen soruları da özellikle içeriğini ve niteliğini belirterek öğrencilerimizi kaynak kitap alımına yönlendirebilirsiniz. Öğrencilerimizin okuyacakları kitapların MEB onaylı olmasına dikkat edilmelidir. Öğretmenlerimizin öğrencilerimizi kütüphanelere azami olarak yönlendirmesi önem arz etmektedir. Bu konuda bütün öğretmenlerimizin çabasına ihtiyacımız vardır. Hepinize başarılar diliyorum” ifadelerini kullandı.

Yapılan konuşmalarının ardından ilçe branş zümre başkanları ve ilçe zümre başkanları gruplar oluşturarak karşılıklı çalışma yürüttüler.
Güncelleme Tarihi: 04 Ekim 2016, 08:28
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER