Milli Eğitim'den YGS Değerlendirmesi

Gümüşhane İl Milli Eğitim Müdürü Hızır Aktaş, Gümüşhane’nin son dört yıllık YGS sonuçları incelendiğinde Türkiye genelinde birbirine yakın bir sıralamada yer aldığının görüldüğünü söyledi.

Milli Eğitim'den YGS Değerlendirmesi
Gümüşhane İl Milli Eğitim Müdürü Hızır Aktaş, Gümüşhane’nin son dört yıllık YGS sonuçları incelendiğinde Türkiye genelinde birbirine yakın bir sıralamada yer aldığının görüldüğünü söyledi.

Bu yıl yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavında 51.sırada yer alan Gümüşhane’de sınava giren öğrencilerin okullaşma oranlarının incelendiğinde Gümüşhane’de yüzde 66 oranında meslek lisesi yüzde 34 oranında ise genel/akademik lise öğrencisi oranı olduğu görüldüğünü kaydeden Aktaş, “İlimiz Yüksek Öğretim Geçiş Sınavına 17 Meslek Lisesi ile girerken, buna karşılık akademik lise sayımız 9’dur. 2013 YGS sonuçlarına göre genel/akademik liselerimizin puan ortalaması 235,693 iken, meslek liselerimizin puan ortalaması ise 171,108 olarak gerçekleşmiştir. Her iki okul türü arasındaki 64,58 puan farkı dikkate alındığında bir puanın bile birçok il sıralamasını değiştirdiği gerçeği ilimizin bu anlamda ne kadar dezavantajlı bir konumda bulunduğunu açıkça göstermektedir.” dedi.

Aktaş’ın açıklaması şu şekilde:

Bilindiği üzere ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilerin yükseköğretime devam edebilmeleri amacıyla ÖSYM tarafından iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Bu sınavlardan birincisi Yüksek Öğretim Geçiş Sınavı YGS ve ikincisi Lisans Yerleştirme Sınavı LYS’dir.

Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı’na ortaöğretim kurumlarının son sınıfında bulunan adaylarla birlikte geçmiş yıllarda ortaöğretim kurumlarından mezun olan tüm adaylar girebilmekte iken Lisans Yerleştirme Sınavı’na YGS sonucunda 180 puan barajını aşanlar girebilmektedir.

YGS SONUÇLARI

İlimizin son dört yıllık YGS sonuçları incelendiğinde, 2010 yılında sınava giren tüm adayların puanlarının hesaplanması neticesinde 230,616 puan ortalaması ile 50. Sırada, 2011 yılında 214,609 puanla 46. Sırada olduğu, 2012 yılında ÖSYM tarafından Türkiye sıralaması açıklanmadığı için ülke sıralamasının bilinmediği ancak son sınıf düzeyindeki öğrencilerin puan ortalamasının 250,150 olduğu, 2013 yılında ise ÖSYM tarafından ilimizin sıralamasının 51 olarak açıklanmasına rağmen puan ortalamalarının verilmemesi nedeniyle diğer illerle olan puan farklarına ilişkin herhangi bir karşılaştırma yapılamamaktadır. Buna rağmen ilimizdeki ortaöğretim kurumlarımızın son sınıfında bulunan öğrencilerin puan ortalaması 199,095 olarak hesaplanmıştır.

LYS SONUÇLARI

Yukarıda da açıklandığı üzere YGS sonuçlarına göre 180 barajını geçen adayların girebildiği Lisans Yerleştirme Sınavına ilişkin ilimizin son üç yıllık durumu incelendiğinde; 2010 yılında MF puan türünde 293,294 puan ortalaması ile 10. Sırada, TM puan türünde 277,964 puanla 13. Sırada, TS puan türünde ise 277,678 puanla 3. Sırada bulunduğu, 2011 LYs sonuçlarına göre MF puan türünde 283,098 puan ortalaması ile 5. Sırada, TM puan türünde 268,823 puan ortalaması ile 7. Sırada, TS puan türünde ise266,357 puan ortalaması ile 9. Sırada bulunduğu, 2012 LYS sonuçlarına göre ise MF puan türünde 272,920 puan ortalaması ile 5. Sırada bulunduğu, TM puan türünde 256,851 ve TS puan türünde 247,370 puan ortalamasının olduğu ancak bu iki puan türünde ilk 10 il içerisinde bulunmadığı görülmektedir. 2013 LYS yapıldıktan ve sonuçları açıklandıktan sonra geçmiş yıllarla karşılaştırma yapılması mümkün olacaktır.

YGS SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

İlimizin son dört yıllık YGS sonuçları incelendiğinde Türkiye genelinde birbirine yakın bir sıralamada yer aldığı görülmektedir. Öğrencilerin okullaşma oranları incelendiğinde ise ilimizde % 66 oranında meslek lisesi % 34 oranında ise genel/akademik lise öğrencisi oranı görülmektedir. İlimiz Yüksek Öğretim Geçiş Sınavına 17 Meslek Lisesi ile girerken, buna karşılık akademik lise sayımız 9’dur. 2013 YGS sonuçlarına göre genel/akademik liselerimizin puan ortalaması 235,693 iken, meslek liselerimizin puan ortalaması ise 171,108 olarak gerçekleşmiştir. Her iki okul türü arasındaki 64,58 puan farkı dikkate alındığında bir puanın bile birçok il sıralamasını değiştirdiği gerçeği ilimizin bu anlamda ne kadar dezavantajlı bir konumda bulunduğunu açıkça göstermektedir. 

ÖSYM tarafından açıklaması yapılan iller sıralamasının genel/akademik liseler ve meslek liseleri olarak iki kategoride yapılması okullaşma oranlarına göre daha sağlıklı bir değerlendirme yapılmasına imkân sağlayacaktır.  Aksi halde türlerine göre farklılık gösteren ve meslek liselerinin yoğunluğunun bulunduğu illerle ilgili değerlendirmeler sağlıklı yapılamayacaktır.

SINAVSIZ GEÇİŞ VE MESLEK LİSELERİ

Meslek Liselerimizin %66 seviyelerinde bulunduğu ilimizde bu öğretim kurumlarından mezun öğrencilere Meslek Yüksek Okullarına sınavsız geçiş hakkı tanınması ve öğrencinin bu hakkı kullanırken aynı zamanda sınava girmesinin önünde herhangi bir engelin bulunmaması bu durumdaki birçok öğrencinin hazırlıksız olarak sınava girmelerinden kaynaklanmakta ve bu durum ilin başarı ortalamasını olumsuz etkilemektedir.

PROJE TABANLI MÜFREDAT PROGRAMLARI

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından son yıllarda uygulamaya konulan öğretim programları proje tabanlı olup, öğrencilerin sınavlardaki başarılarından ziyade proje tabanlı çalışmaları ön planda tutulmakta ve öğrencileri olumsuz etkileyecek olan sıralamalardan kaçınılmaktadır. Bu nedenledir ki son üç yıldır bakanlığımız tarafından SBS sonuçlarına ilişkin iller sıralaması açıklanmamakta, 2012 yılı itibariyle ise YGS ve LYS’deki ilk 10 il ve son 3 il dışındaki illere ilişkin bir sıralama verilmemekte iken 2013 yılında puan ortalamaları açıklanmaksızın yalnızca iller sıralaması verilmiştir.

Bu bağlamda ilimizin son yıllarda proje çalışmalarında almış olduğu Türkiye dereceleri ve bölge dereceleri proje tabanlı çalışmaların ilimizde hassasiyetle uygulandığını açıkça göstermektedir.

LYS BAŞARIMIZ

İlimiz, öğrencilerimizin dört yıllık fakültelere giriş için yapılan Lisan Yerleştirme Sınavında son derece başarılı olan ve bunu elde etmiş olduğu derecelerle de ortaya koyan bir başarıya sahiptir. Ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilerinin Lisans, Ön Lisans ve Açık Öğretim Fakültelerine yerleştirilmesinde 2010 yılında %49,97 oranı ile 32. sırada, 2011 yılında %47,97 oranı ile 26 sırada yer almış. 2012 yılında ise sıralamalar açıklanmamıştır.

SOSYAL BİLİMLER LİSESİNE OLAN İHTİYACIMIZ

Yukarıdaki oranlar incelendiğinde %66 olan Mesleki ve Teknik Eğitimdeki okullaşma oranı dikkate alındığında ilimize genel/akademik bir lisenin kazandırılmasının son derece önemli olduğu açıkça görülmektedir. LYS sonuçlarına göre Türkiye sıralamasında 5. Sırada bulunan ilimizin bu başarısına Fen Lisesinin bulunmasının katkısı büyüktür. Aynı şekilde Sözel ve Eşit Ağırlık alanında da başarılı olan ilimize Sosyal Bilimler Lisesinin kazandırılması bu başarının katlanmasını sağlayacaktır.
Güncelleme Tarihi: 12 Nisan 2013, 08:56
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER