Gümüşhane Kültür Merkezinde yapılan konferansa Belediye Başkanı Mustafa Canlı, Gümüşhane Bayburt Bölge Barosu Başkanı Avukat İsmail Taştan, KOSGEB İl Müdürü Osman Güney, AK Parti İl Başkanı Ercan Çimen, Tuskon Başkan Yardımcısı ve Kasif Başkanı Osman Reis, GİAD Başkanı Abdullah Yavuz, KASİF Genel Sekreteri Yaşar Bıyıklı, kurum müdürleri, çok sayıda esnaf, tüccar, işadamı ve çalışan katıldı.
Türkiye İşadamları ve Sanayiciler Konfederasyonu (TUSKON) Başkan Yardımcısı ve KASİF Başkanı Osman Reis, konferansın açılışında yaptığı konuşmada KASİF’in Sinop’tan Rize’ye, Tokat’a kadar 9 il ve 13 ilçe olmak üzere, 22 iş hayatı derneği ve bu derneklere üye 3 bin 300 sanayici ve işadamı ile faaliyet gösterdiğini söyledi.
Bu özelliği ile KASİF’in bölgenin en yaygın üyeye sahip gönüllü kuruluşu olduğunu ifade eden Reis, “Üyesi bulunduğumuz TUSKON ise, KASİF gibi ülke genelinde faaliyet gösteren 7 Federasyon, 172 İşadamı Derneği, 45 bin üye işadamını ve 120 binin üzerinde şirketi temsil eden Türkiye’nin en yaygın üyeye sahip iş dünyası sivil toplum kuruluşudur.” dedi.
GİAD Başkanı Abdullah Yavuz ise yaptığı açılış konuşmasında GİAD’ın faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Yavuz müşteri ilişkilerinin işletmeler açısından önemli olduğunun altını çizerek, “Bu nedenle, müşteriye özen gösterilmesi, müşterinin bütün ihtiyaçlarının karşılanarak memnun edilmesinin önemlidir.” şeklinde konuştu.
KASİF Genel Sekreteri Yaşar Bıyıklı’nın konuşmacı olarak katıldığı konferansta Bıyıklı, müşterileri memnun etmenin yolunun, onlara beklentilerinin üzerinde mal ve hizmet sunmaktan geçtiğine işaret etti.
“Ürününüzü tanıtırken gerçekçi olun”
Bıyıklı, “Ürününüzü anlatırken gerçekçi olun, beklentileri yüksek tutarak kendi ayağınıza kurşun sıkmayın. Müşterilerin işletmelerden beklentilerinin öncelik sırasına göre; işletmenin verdiği sözde durması, ürün kalitesi veya güvenilirliği, zamanında teslimat, müşteri ile etkili bir iletişim kurulması, tüketicinin korunmasına özen gösterilmesi, garanti, servis gibi satış sonrası hizmete önem verilmesi, ödemelerde esneklik gösterilmesi, ürün ve hizmetleri hakkında müşteriyi sürekli bilgi verilmesi, işletme personelinin duyarlılığı ile kılık ve kıyafeti ile mekan tasarımı ve temizliği, özetle, size nasıl hizmet verilmesini istiyorsanız, siz de müşterilerinize öyle hizmet verin” dedi.
“Müşterilerinizin kalplerini kazanın”
Müşterileri işletmeye bağlamanın ve onları sadık müşteriye dönüştürmenin yolunun müşterilerin kalplerini kazanmaktan geçtiğine işaret eden Bıyıklı, “Kalpleri kazanmanın yolu da onlara yumuşak huy ve yumuşak kelimelerdir. Eğer söz ağızdan çıkarsa ancak kulağa ulaşır, ama kalpten çıkarsa kalbe kadar tesir eder. Bu nedenle müşterilere sevgi dili ile yürekten, samimi bir şekilde hitap edin. Çinlilerin dediği gibi gülümsemesini, tebessüm etmesini bilmeyenler dükkân açmasın, satış temsilcisi olmasın” şeklinde konuştu.
Konferansın sonunda Tuskon Başkan Yardımcısı ve KASİF Başkanı Osman Reis, KASİF Genel Sekreteri Yaşar Bıyıklı’ya Gümüşhane Belediye Başkanı Mustafa Canlı ve AK Parti İl Başkanı Ercan Çimen tarafından hediye takdim edildi.
Katılımcılara Yaşar Bıyıklı’nın kaleme aldığı “Satış Teknikleri” isimli kitap hediye edilirken program kokteyl ile sona erdi.
HEYET VALİ MAYDA'YI ZİYARET ETTİ
Öte yandan Gümüşhane’ye gelen TUSKON Başkan Yardımcısı ve Karadeniz Sanayici ve İş Adamları Dernekleri Federasyonu (KASİF) Başkanı Osman Reis ve KASİF Genel Sekreteri Yaşar Bıyıklı Gümüşhane Valisi Dr.Yusuf Mayda'yı makamında ziyaret etti.
GİAD Başkanı Abdullah Yavuz ve GİAD yönetiminin de hazır bulunduğu ziyarette TUSKON Başkan Yard ve KASİF Başkanı Osman Reis KASİF’in Sinop’tan Rize2ye, içeride ise Tokat2a kadar 9 ilde ve 13 ilçede olmak üzere, 22 iş hayatı derneği ve bu derneklere üye 3300 sanayici ve işadamı ile faaliyet gösterdiğini söyleyerek, “Bu özelliği ile KASİF, bölgemizin en yaygın üyeye sahip gönüllü kuruluşudur.Üyesi bulunduğumuz TUSKON ise, KASİF gibi ülke genelinde faaliyet gösteren 7 Federasyon, 172 İşadamı Derneği, 45 bin üye işadamını ve 120 binin üzerinde şirketi temsil eden Türkiye’nin en yaygın üyeye sahip iş dünyası sivil toplum kuruluşudur” dedi.
Heyetle bir süre sohbet eden Vali Mayda, ziyaretten memnun kaldığını belirterek, "Son zamanlarda devlette vatandaş memnuniyeti hedeflenirken özel sektörde de müşteri memnuniyeti hedeflenmektedir" dedi. Vali Mayda, Kamu ve özel sektörde değişik roller üstlendiklerini belirterek, "Bir bakıma yöneticiyiz ama çarşıya indiğimiz zaman da ilgili işletmenin de tüketicisi oluyoruz. Hizmet sunarken müşteri memnuniyeti hedeflenmişse özünde insana değer verme ile ilgilidir. Hedef insanı kazanmak olmalıdır. Alışverişte kar ya da zarar edebilirsiniz ama insanı kazandığınız takdirde sistem kendi halinde yürümüş olacaktır" dedi.
Gümüşhane Valisi Dr. Yusuf Mayda "Son zamanlarda devlette vatandaş memnuniyeti hedeflenirken özel sektörde de müşteri memnuniyeti hedeflenmektedir" dedi
Valilik ziyaretin ardından heyet Gümüşhane Üniversitesi Prof.Dr İhsan GÜNAYDIN ve KOSGEB İl Müdürü Osman Güney’i makamlarında ziyaret ettiler. Rektör Günaydın Başkan Reis’e Fincan takımı hediye ederek başarı dileklerinde bulundu.
Güncelleme Tarihi: 14 Aralık 2012, 13:13