Yapımına 2 yıl önce başlanan Gümüşhane-Trabzon karayolu üzerindeki Yeni Zigana Tüneli’nde bugüne kadar her iki taraftan çift tüpte toplam 13 bin metrelik kazı çalışması yapıldı. İlki 44 yıl önce temeli atılan ve 14 senede yapımı tamamlanan bin 700 metrelik 1. Zigana Tüneli’nin ardından çift tüplü 2. Zigana Tüneli’nin 29 Ekim 2019’da bitirilmesi hedefleniyor. Aralıksız sürdürülen çalışmalarla birlikte Yeni Zigana Tüneli’nin yüzde 50 oranında tamamlandığı belirtildi.
13 Bin Metrelik Kazı Çalışması Yapıldı
Bittiğinde Türkiye ve Avrupa’nın en uzun, dünyanın ise 2. en uzun tüneli olacak olan ve yapımına 2 yıl önce başlanan Gümüşhane-Trabzon karayolu üzerindeki Yeni Zigana Tüneli’nde bugüne kadar her iki taraftan çift tüpte toplam 13 bin metrelik kazı çalışması yapıldığı belirtildi.
Doğu Karadeniz ve Kafkasları, Ortadoğu ve İran’a bağlayan Gümüşhane-Trabzon karayolu üzerinde bulunan Tarihi İpek Yolu güzergahındaki Yeni Zigana Tüneli’nde kazı çalışmaları devam ediyor.
İlki 44 yıl önce temeli atılan ve 14 senede yapımı tamamlanan bin 700 metrelik 1. Zigana Tüneli’nin ardından toplam 29 kilometrelik 2. Zigana Tüneli’nin Gümüşhane’nin Torul ilçesine bağlı Köstere köyünden başlayan tünel kazı çalışmalarının Trabzon’un Maçka ilçesine bağlı Başar köyü mevkisinde sürdürülüyor.
Farklı Havalandırma Sistemi Olacak
Yetkililerden alınan bilgiye göre 29 kilometre uzunlukta olacak olan çift tüplü Yeni Zigana Tüneli’nde 3 büyük, 2 de küçük havalandırma olacağı ifade edildi. Büyük havalandırmaların her birinin tünelden yüksekliği 470 -550 metre arasında değişiyor, Ovit Tüneli’nden farklı bir havalandırma sisteminin yapılacağı Zigana Tüneli’nde şaft (doğal havalandırma) uygulanacak. Yetkililer, Gümüşhane tarafından tünel kazı çalışmalarının sürdüğü, Trabzon tarafında ise havalandırma çalışmalarına ağırlık verildiği, Gümüşhane tarafındaki kazı çalışmalarının çift tüpte 8, Trabzon tarafında ise 5 kilometreyi bulduğu belirtildi.
Yeni Zigana Tüneli’nin Yüzde 50’si Tamamlandı
14.5 kilometrelik çift tüplü 2. Zigana Tüneli, bağlantı yolları ile birlikte 15.1 kilometrelik yeni güzergah projesi ile yol 560 metre daha düşük kottan geçerken, Gümüşhane-Trabzon arasındaki yolu 8 kilometre daha kısaltıyor. Özellikle kış aylarında yağışın ve karın yoğun olduğu geçitte keskin virajlar ve rampalar da bu projeyle ortadan kalkmış olacak. Yapımı 4 yılda bitirilmesi planlanan yeni tünelin 29 Ekim 2019 tarihinde hizmete girmesi hedefleniyor.2 yılda yüzde 50’lik bölümü kazılan tünel, bittiğinde yapımı tamamlanmak üzere olan Rize-Erzurum karayolu üzerindeki Ovit Tüneli’ni de geçerek Türkiye’nin en uzun karayolu tüneli olacak.
400 İşçi Çalışıyor
Yetkililer, gerek Gümüşhane gerekse Trabzon tarafındaki şantiyelerde yaklaşık 400 işçi 24 saat tünel inşaatında çalıştığını ifade edildi. Yapımına 2 yıl önce başlanan tünelin temel atma töreni geçen yıl Mart ayında Başbakan Binali Yıldırım’ın da katılımı ile gerçekleştirilmişti. Tünel inşa edilince Trabzon’dan Gümüşhane’ye, Bayburt’a oradan Erzurum, Erzincan’a giden yol daha kısalacak. Zigana Tüneli ile birlikte sürücülere konforlu, güvenli ve ekonomik bir ulaşım imkanı sağlanmış olacak. Yeni Zigana Tüneli, Doğu Karadeniz’i Ortadoğu, Kafkaslar ve İran’a bağlayan tarihi İpek Yolu güzergahında bulunması tünelin önemini bir kat daha artırdığı ifade edildi.
560 Metre Düşük Kottan Geçecek
Mevcut Zigana Tüneli yaklaşık bin 800 metre kotlarından geçerken, Yeni Zigana Tüneli’ne ise yaklaşık 800 metre düşük kottan girilerek Zigana Dağı yaklaşık 560 metre düşük kottan geçilecek. Zigana Dağı’nın önce tırmanılması, ardından da inilmesi dolayısıyla Gümüşhane-Trabzon arasındaki 100 kilometrelik virajlı yol, hava ve yol durumuna göre değişmekle birlikte 1-1,5 saat arasında kat edilebiliyor. Türkiye’nin en uzun karayolu tünelinin ulaşıma açılmasının ardından bu yolun 40 dakikada alınacağı tahmin ediliyor.
Haberin Kaynağı: Gümüşkoza Gazetesi
Yapılana itiraz etmiyor,teşekkür ediyorum.Ancak öncelik her yönüyle yerli ve milli olan hayvan gübresi,odun,kömür,gül pil,elektrik gibi her türlü yakıt ile çalışan ve kara yoluna göre çok daha bizim olan ve yerli ve milli olan Demir Yolu (Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu,Maçka/Trabzon) hattı ne oldu.?kim karşı çıktı,?niye bir çivi çakılıyor.?Nerede Gümüşhane Canım Memleketim diyenler.!?Hani bunun için platform kuranlar yoksa bu tür platformlar birilerini siyasetten destek olmak veya sivil toplum örgüt lideri veya yöneticisi olarak bir yerlerde yer bulmak için mi organize edildi.Varmısınız her Gümüşhaneli,memleketimi canım kadar çok seviyorum diyenler; Gelin bir kampanya yapalım 10,20,50 kim ne kadar verirse "Demiryolu İçin Bende Varım" diye süreli (3 veya 6 ay da tamamlanmak üzere)kampanya başlatalım. Toplanan para ile Erzincan-Gümüshane-Erzincan Demir Yolu Projesinin basın ve medya kuruluşları,akademisyenler,tanınmış kişiler,siyasi parti temsilcileri ve yerel yöneticilerin ve biz halkın katılımı ile kararlılığımızı ve istekli olduğumuzu belirtmek için Temel Atma Töreni düzenleyelim.Varmısınız.!? Varım diyenler bana bildirsin birlikte yola çıkalım.