Doğu Karadeniz’in Anadolu ile bağlantısında ki en önemli noktalardan olan Zigana Dağı geçidinde dağdan kopan kayalar artık sürücülerin korkulu rüyası olmayacak.
Bölünmüş yol çalışmaları kapsamında uzmanlar tarafından uygun görülen alanlarda başlanan çelik telle kafesleme yöntemiyle karayolunda kaya düşme tehlikesi ortadan kalkacak.
Bölünmüş yol çalışmalarını sürdüren Cengiz İnşaat tarafından gerçekleştirilen uygulama ile dağcılık eğitimi almış konusunda uzman bir ekip oluşturularak çalışmalara başlandı. İlk olarak Köstere mevkiinde başlanan çalışma Gümüşhane kent merkezine kadar uygun görülen yerlerde yapılacak.
Firma yetkilileri, 6x8 santimetre göz açıklığı bulunan çift bükümlü galvanizli tel ağla gerçekleştirilen uygulamanın tespit ettikleri bölgelerde yapılacağını söyledi. Yetkililer, yöre topografyası, mevcut devlet yolu yapımı sırasında yapılan kontrolsüz ateşlemeler sonucu örselenmiş ve düzensiz şevlerin bulunması ve bölgenin parçalı ve kırıklı jeolojik yapısı sebebiyle kaya ve taş düşmeleri meydana geldiğini, bu nedenle de trafik emniyetinin tehlikeye girdiğini kaydetti.
Köstere Deresinden Gümüşhane arası ve Gümüşhane geçiş yolunun güzergahındaki yarmaların ayrışmış ve zayıf dayanımlı, yer yer ters eğilimli ve süreksiz yapıya bağlı olarak malzeme döküntüleri ve taş düşmelerine sebebiyet veren nitelikte olduğundan hareketle yapılan çalışmada, yarma şevlerinde, kaya ve taş gibi malzemelerin düşmelerinin önlenmesi, dolayısıyla can, mal ve trafik emniyetini sağlamak, bakım-onarım masraflarını minimuma indirmek amaçlarıyla Köstere Deresi-Gümüşhane arasındaki kesimde gerekli görülen yarma şevlerinde çift bükümlü imal edilmiş 6x8 santimetre göz açıklığında şev koruması yapılıyor.
Güncelleme Tarihi: 04 Aralık 2013, 08:10
Bölünmüş yol çalışmaları kapsamında uzmanlar tarafından uygun görülen alanlarda başlanan çelik telle kafesleme yöntemiyle karayolunda kaya düşme tehlikesi ortadan kalkacak.
Bölünmüş yol çalışmalarını sürdüren Cengiz İnşaat tarafından gerçekleştirilen uygulama ile dağcılık eğitimi almış konusunda uzman bir ekip oluşturularak çalışmalara başlandı. İlk olarak Köstere mevkiinde başlanan çalışma Gümüşhane kent merkezine kadar uygun görülen yerlerde yapılacak.
Firma yetkilileri, 6x8 santimetre göz açıklığı bulunan çift bükümlü galvanizli tel ağla gerçekleştirilen uygulamanın tespit ettikleri bölgelerde yapılacağını söyledi. Yetkililer, yöre topografyası, mevcut devlet yolu yapımı sırasında yapılan kontrolsüz ateşlemeler sonucu örselenmiş ve düzensiz şevlerin bulunması ve bölgenin parçalı ve kırıklı jeolojik yapısı sebebiyle kaya ve taş düşmeleri meydana geldiğini, bu nedenle de trafik emniyetinin tehlikeye girdiğini kaydetti.
Köstere Deresinden Gümüşhane arası ve Gümüşhane geçiş yolunun güzergahındaki yarmaların ayrışmış ve zayıf dayanımlı, yer yer ters eğilimli ve süreksiz yapıya bağlı olarak malzeme döküntüleri ve taş düşmelerine sebebiyet veren nitelikte olduğundan hareketle yapılan çalışmada, yarma şevlerinde, kaya ve taş gibi malzemelerin düşmelerinin önlenmesi, dolayısıyla can, mal ve trafik emniyetini sağlamak, bakım-onarım masraflarını minimuma indirmek amaçlarıyla Köstere Deresi-Gümüşhane arasındaki kesimde gerekli görülen yarma şevlerinde çift bükümlü imal edilmiş 6x8 santimetre göz açıklığında şev koruması yapılıyor.