Ara
Gümüşhane
Kapalı
20°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
39,2434 %0.35
44,5334 %-0.16
4.156,75 % -0,37
Gümüşhane Haberleri Gümüşhane Gümüşhane’de lise öğrencilerinin okuma alışkanlığı zayıf

Gümüşhane’de lise öğrencilerinin okuma alışkanlığı zayıf

Gümüşhane kent merkezindeki liselerde bulunan 32 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeniyle yapılan çalışma ilginç sonuçlar ortaya çıkardı.

360
Gösterim
2 Dakika
Okunma Süresi
Gümüşhane kent merkezindeki liselerde bulunan 32 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeniyle yapılan çalışma ilginç sonuçlar ortaya çıkardı.

OKUMA ALIŞKANLIĞI DERSİ OLMALI

Kent merkezindeki 11 lisede 2 yıl önce gerçekleştirilen çalışmanın detayları Serkan Kocaman tarafından Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünce kabul edilen yüksek lisans tezinde ortaya konulurken, çalışmada öğretmenlerin büyük çoğunluğu eğitim müfredatında okuma alışkanlığına yönelik bir ders bulunması gerektiğini belirtti.

METİNLER ÖĞRENCİYİ OKUMAYA SEVK ETMELİ

Müfredat programlarının gereksiz bir sürü bilgi içerdiğini, bunların ayıklanması gerektiğini ve metinlerin öğrencilerin dikkatini ve ilgisini çekecek nitelikte olması gerektiğini vurgulayan öğretmenler ayrıca metinlerin öğrenciyi okumaya sevk edecek nitelikte olması gerektiğini belirtti.

ÖĞRETMENLER OKUL DIŞI OKUMA FAALİYETLERİNİ TAKİP EDİYOR

Çalışmaya göre 9. sınıfa yeni gelen öğrencilerin çoğunluğunun okuma öncesinde metinle ilgili resimlerden-görsellerden ve metnin başlığından yola çıkarak metnin içeriğini tahmin edebildikleri, metinle ilgili yorumlar yapabildikleri, öğrencilerin okudukları metinden hareketle kelime varlıklarını zenginleştirdiği sonucuna ulaşılırken, öğretmenlerin yarıdan fazlasının ise öğrencilerinin okul dışı okuma faaliyetlerini takip ettikleri ortaya çıktı.

ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIĞI ZAYIF

Araştırma sonuçlarına dayanarak öğretmen, veli ve MEB’e yönelik öneriler ortaya koyulan çalışmada öğrencilerin büyük bir kısmının okuma yaparken anlamı verecek şekilde vurgu ve tonlama yapamadıkları ve okuma alışkanlıklarının olmadığı ortaya çıktı.

OKUMAYI ÖĞRENDİKTEN SONRA ALIŞKANLIĞA DÖNÜŞTÜRMELİ

Çalışmada öğrencilerin okumaya karşı tutumlarına bakıldığında ise öğrencilerin çok eksik olduğu belirlenirken, ilköğretimin ilk yıllarından itibaren okumayı öğrenen çocuğun daha sonra bu becerisini bir alışkanlığa dönüştürmesi gerektiğine vurgu yapıldı.

ÖĞRETMEN-AİLE İŞBİRLİĞİ ŞART

Okumaya karşı öğrencilerde sevgi uyandırmak ve öğrencilerin okuma alışkanlığının kazanmasının eğitim kurumları tarafından öğrencilere kazandırılması gerektiğinin altı çizilen çalışmada elde edilen bulgularda bunun hiç de bu şekilde olmadığının görüldüğü, bundan dolayı da özellikle öğretmenlerin ailelerle de işbirliği içinde olarak bu durumun düzelmesi için gayret göstermeleri gerektiğinin altı çizildi.
Yorumlar
Aşağıdaki görselde işlemin sonucu kaçtır
Captcha Image
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *