YOL MESELESİ

Karayolları, demiryolları, havaalanları, kent içi ulaşımlar ve raylı sistemler.

Cumhuriyet tarihinin belki de en büyük ulaştırma yatırımları gerçekleştiriliyor.

Ülkenin dört bir yanında kurulu şantiyeler gece gündüz çalışıyor.

Her gün kullandığımız güzergahlarda, diğer kentlerdeki yol çalışmaları hiç de azımsanacak gibi değil.

Lakin bizim yollarımız?

***

Gümüşhane'nin doğru düzgün diye adlandırabilecek nitelikte yollarına kavuşması aslında 1980'li yıllardan sonra olmuştur.

Vadiyi çepeçevre kuşatan dağların aşılması aslında hiç de kolay olmamıştır.

Özal'lı yıllarla birlikte yaşanan dönüşümün izlerine Gümüşhane'de de rastlamak mümkün. O dönemin şartlarına göre büyük yatırımlar gerçekleştirildi.

Ulaştırma yatırımlarının gerçekleştirilmesinde dönemin milletvekilleri ve özellikle eski bakanlardan Mahmut Oltan Sungurlu'nun hakkını teslim etmek gerek.

Zaman içerisinde artan ihtiyaçlar karayolu ağlarımızın yeniden ele alınmasını zorunlu kılmıştır.

İki binli yıllarla birlikte başlatılan hamleler yollarımızın standartlarında büyük ölçüde değişime neden oldu.

Mevcut yollarımızın daha nitelikli hale dönüştürülmesine ise devam ediliyor.

***

Şehirler arası yollarda yaşanan iyileştirmelerden Gümüşhane'nin hangi ölçüde payını aldığı tartışılabilir.

Bizim için asıl öncelikli konu kent merkezinin ilçelerle olan karayolu bağlantı yollarıdır.

Elbette ki yol standartlarımız eskiye nazaran daha iyi noktadadır ancak daha iyisini istemek de en doğal hakkımızdır.

Bugün itibariyle tüm Dünya'da teknik anlamda yaşanan gelişmeler yol yapımlarında ciddi yenilikleri de beraberinde getirmektedir.

Gümüşhane-Trabzon güzergahında yer alan Torul bu konuda şanslıdır. Erzincan yolu güzergahında yer alan Kelkit için aynı şeyi söylemek doğru olmaz. Kırıklı-Kelkit, Kırıklı-Köse bağlantıları gerekli yerlerde tünel geçişleri ve düzenlemelerle yeniden revize edilmelidir.

Diğer yandan Şiran yıllarca ihmal edilmiştir. Kelkit-Şiran bağlantı karayolu en başta olmak üzere yıllardır tamamlanamayan İkisu-Şiran yolu mutlaka tamamlanmalıdır.

Bu yol güzergahında dönemin milletvekili Lütfi Doğan ile birlikte Bayındırlık ve İskan eski Bakanı Cevat Ayhan'la birlikte incelemelerde bulunmuştuk. O dönem kısmen de yolsa inşaat çalışmaları hızlanmış ancak ne yazık ki arkası gelmemişti.

Yol konusunda Gümüşhane için eğer bir öncelik sıralaması yapılacaksa bu sıralamanın en başında İkisu-Şiran karayolu gelmelidir.

Bana göre bu yol  Ak Parti iktidarlarının bir ayıbı olarak önümüzde durmaktadır. Bu dönem içerisinde İkisu- Şiran karayolunun tamamlanması Gümüşhane için en hayırlı işlerden biri olacaktır.

Siyaset kurumuna düşen İkisu-Şiran karayolu için daha fazla mesai harcamaktır!
YORUM EKLE